Beantwoord

Mobiel alarm / simkaart niet meer geldig

  • 4 February 2019
  • 2 reacties
  • 485 keer bekeken

In de alarmknop van oma zit een prepaid telefoonkaartje met beltegoed.

Nu, na ongeveer 1 jaar gebruik (Weinig beltegoed gebruikt maar de knop word wel gedragen) geeft het alarm (bij het indrukken van de noodknop) de volgende meldig:

uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld

Hopelijk weet er iemand raad

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 4 February 2019, 19:41

Bekijk origineel

2 reacties

Ai, die is naar ik vrees verlopen. Dit weet je zeker als je ook niet kunt bellen naar *101#. Enige wat je dan kunt doen is een nieuw prepaid simkaartje kopen. Verlopen is niks meer aan/mee te doen.
Ik neem aan dat je die tekst hoorde toen je ermee belde in een telefoon gestopt.

Een prepaid blijft geldig als:
Er tenminste 1 X binnen 6 maanden mee gebeld of gesms't wordt. (er dient voldoende tegoed te zijn)
En (anders) minimaal 1 X binnen de 6 maanden wordt opgewaardeerd.

Met deze kaart is langer dan 6 maanden niet gebeld. Daarna 3 maanden niet opgewaardeerd. Oma liep al enige tijd met een niet werkende verbinding op de knop rond vrees ik.
Reputatie 7
Badge +20
@Poekie76 Ik denk dat Peter het bij het juiste eind heeft. Ik wil uiteraard voor je nakijken hoe het zit, om zeker te zijn. Als de kaart inderdaad is verlopen zul je een nieuwe moeten aanschaffen. Hou er in dat geval rekening mee dat je minimaal 1 keer in het half jaar een actieve verbinding met het nummer moet maken, om het 'in dienst' te houden.

Zou je in jouw KPN Forum profiel het betreffende mobiele nummer en het simkaartnummer willen vermelden? Dan kan ik kijken hoe het zit.

Reageer