Beantwoord

Mobiel bellen lukt niet, gebeld worden gaat wel

  • 26 June 2022
  • 14 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb sinds een paar maanden een kpn prepaid sim gekocht. Ik kan nu zelf niet bellen maar wel gebeld worden.

Al van alles geprobeerd.

Wie heeft een oplossing

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 4 July 2022, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @fenna 103, welkom op het forum! Heel onhandig dat het maar half werkt. Kun je iets meer vertellen over wat je allemaal al geprobeerd hebt? En wat er gebeurd als je probeert te bellen?

Nieuwe prepaid sim geplaatst in oude telefoon.

Gebeld worden gaat prima.

Als ik een nummer bel krijg ik een onderbroken pieptoon/in gesprekstoon.

Sim er al in en uit gehad, netwerkoperator gecontroleerd, staat op kpn. Prepaid tegoed opgewaardeerd.

Hopelijk kun je mij helpen 

Reputatie 7

Dat is inderdaad wel typisch @fenna 103, het speelt ook met een ander toestel dus. Kan je jouw forumprofiel invullen zodat jouw 06-nummer en het simkaartnummer er staan? Als je daarna hieronder een seintje geeft kunnen we met je meekijken.

ik heb de gegevens in mijn forum profiel geplaatst 

Reputatie 7
Badge +15

@fenna 103 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb het gecontroleerd en voor zover ik kan zien staat alles zoals het zou moeten staan aan onze kant. 

Is het eerder al wel eens gelukt om te bellen met deze simkaart? 

Ik denk dat het nog niet eerder gelukt is om te bellen. Tegoed staat nog op ongebruikte stand.

Nummer is in gebruik door mijn dochter, die doet alles via WhatsApp.

Door de melding van het vervallen van tegoed kwam ik erachter. 5 maanden niet gebeld,ge-smst of internet gebruikt met prepaid simkaart.

ook in een andere mobiele telefoon heb ik hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan hier zo verder niets mee helaas. Ik wil dan ook voorstellen een vervangende simkaart te proberen. Deze kan online aangevraagd worden of in een van de winkels. Deze kost 5 euro, die heb ik als beltegoed toegevoegd. Ik vermoed toch dat de simkaart het probleem is. Dat deze niet helemaal meer goed werkt sinds je de melding hebt gehad dat je moet opwaarderen. 

Ok, ga ik dat proberen.

Bedankt voor je tijd

Reputatie 7
Badge +12

Ok, ga ik dat proberen.

Bedankt voor je tijd

Graag gedaan! Laat je ons nog even weten of een nieuwe simkaart het probleem heeft verholpen?

zojuist de nieuwe sim geplaatst en geactiveerd. 

Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Er kan wel naar het nummer gebeld worden,  maar ik kan niet met dit nummer bellen.

Heb het met 3 verschillende toestellen geprobeerd, waaronder mijn eigen toestel waar ook al een kpn sim in zit.

 

 

 

@JanZ_   helaas is het nog steeds hetzelfde. 

wat kunnen we nog doen?

Reputatie 7
Badge +17

@fenna 103 ik zie verder geen reden waarom het niet moet werken. Daarom ga ik het voor je doorzetten naar de technische dienst. Om dat te kunnen doen moet ik je nog vragen je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.

Wat je zelf nog kan doen is de telefonie instellingen in je toestel aanpassen. Gezien wat er al gedaan is maar een kleine kans dat het helpt. Maar gelukkig ook niet veel werk. En iedere kans is er weer 1. 

Laat het hier even weten als je postcode en huisnummer zijn toegevoegd. Dan zet ik het gelijk voor je door. 

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd.

Heb al diverse instellingen geprobeerd, en bij 3 verschillende toestellen.

Ik wacht het weer af.

Reputatie 7
Badge +17

@fenna 103 ik heb het formulier doorgezet naar de technische dienst. Die kijken wat de reden is en lossen het op. Ik verwacht met een paar werkdagen meer informatie.Â