Beantwoord

mobiel blokkeren voor uitgaande oproepen

  • 16 March 2020
  • 8 reacties
  • 549 keer bekeken

Is er een mogelijkheid om een mobiel te blokkeren voor uitgaande oproepen?  Zodat er alleen inkomende oproepen mogelijk zijn? 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 March 2020, 19:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan vrij eenvoudig door te zorgen dat er een prepaidkaartje inzit waarvan het saldo op 0 staat.  

Hou er dan wel rekening meer dat je na zes maanden het saldo opwaardeert. Dat kun je dan snel opmaken aan mobiel internet als je niet wilt dat ermee gebeld wordt. Desnoods kijk je een tijdje online naar You Tube en dan is het saldo wel weer verdwenen. En dan ben je weer zes maanden lang bereikbaar. 

 

Hallo @Mieke.makkenze , dat kan ook bij mobiel abo,

Klik op het groene hoorntje, ga dan naar instellingen en daar vind je de mogelijkheid om diverse oproepen, in- en uitgaand te blokkeren.

 

Het gaat eigenlijk om alle oproepen.  

Reputatie 7
Badge +28

Heb je prepaid of  abonnement ? 

 

Prepaid. 

Eigenlijk zoek ik een telefoon voor mijn dementerende vader waarmee hij alleen telefoontjes kan ontvangen.  Maar waarmee hij zelf niet kan bellen.  

Maar zulke telefoons zijn er volgens mij niet🤔

Reputatie 7
Badge +28

De oplossing is door mij beschreven in mijn eerste reactie. Zorg dat er een kaartje inzit, waarvan het beltegoed op is. Dan kan hij nergens heen bellen. Met uitzondering dan van 112, ik weet niet of je dat nummer kunt blokkeren voor uitgaande oproepen. @JanD , weet jij dat? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Mieke.makkenze Welkom hier op het Forum! Ik sluit me bij Noordzee aan: de tip die hij geeft lijkt me de meest praktische. Een ander oplossing voor iemand als je vader heb ik eigenlijk niet direct voor ogen. Hou er wel rekening mee dat je één keer per zes maanden gebruik moet maken van je aansluiting, inderdaad. 

Dank je wel voor de tips

We hebben uiteindelijk alle toetsen vastgeplakt.  Alleen de toets waar hij me opneemt niet.  

Dit lijkt voor nu te werken.  

Ik ben echt op zoek geweest naar een telefoon voor dementerende bejaarden waarmee ze alleen gebeld kunnen worden.  Maar zoiets bestaat helaas nog niet.  

 

 

 

Reageer