Beantwoord

Mobiel internet met prepaid werkt niet in Frankrijk

  • 23 August 2021
  • 13 reacties
  • 721 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag   De bundel van €16 werkt ook niet in Frankrijk, de bundel van €9.00 deed het ook al niet, nu wordt nog eens € 9.00 afgeschreven waar ik geen opdracht over heb gegeven, ik ben nu €34 euro kwijt aan het internet in FRANKRIJK, en niets werkt, ik ga nu maar een Franse simkaart kopen, want KPN Prepaid werkt niet in Frankrijk, ik ga in Nederland in December bij  de KPN winkel mijn geld terug vragen. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 25 August 2021, 09:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @ford focus, goed dat je dit aankaart. Ik heb gelijk een kijkje genomen. Je zegt dat internet niet werkt, maar toch zie ik dat er sinds 21 juli data verbruikt wordt in een land binnen de EU. Het werkt dus wel. Het kan alleen zijn dat het lijkt alsof het niet werkt, omdat de snelheid van de bundel die jij hebt, erg laag is. Je hebt momenteel namelijk een Zorgeloos Online Bundel geactiveerd. Dit is een bundel met onbeperkt data (vergelijkbaar met Onbeperkt Online) dat automatisch iedere maand hernieuwd wordt. De data is onbeperkt, maar heeft wel een maximale snelheid tot 128 Kbit/s. Dat is voldoende om bijvoorbeeld Whatsapp berichtjes te sturen, maar niet voldoende voor Facebook of iets dergelijks.

Ik zie dat je naast deze bundel ook nog de 3 GB data bundel hebt geactiveerd. Ik zie dat hieruit zo'n 500 MB verbruikt is. Er wordt dus wel degelijk gebruik gemaakt van de prepaid bundels. Nu is het alleen wel zo, dat twee bundels naast elkaar niet goed werkt. Ik zou je daarom willen adviseren om de Zorgeloos Online bundel uit te zetten via MijnKPN (of de Prepaid App). Dan wordt deze in ieder geval niet hernieuwd en kan je na afloop van deze bundel genieten van een hogere internet snelheid.

Reputatie 1

Goedemorgen  Denise  Je antwoord aan mij heb ik gelezen, je zegd dat als je 2 bundels naast elkaar gebruikt dat dat niet werkt om internet te ontvangen, maar er werken geen 2 bundels naast elkaar, want eerst moet de eerste bundel  zijn gestopt dan pas gaat de 2 bundel zijn werk doen, maar de bundel van €16 doet ook zijn werk niet 3gb reageerd niet op wat je invoerd.

Om naar ziggo mail of naar de belastingdienst te gaan dat wordt niet gevonden.

Het heeft geen zin om weer €16 er op te zetten voor de volgende maand

ik heb nu nog 13 dagen te gaan totdat het €16 bundel stopt. 

Reputatie 7
Badge +17

Het is met prepaid niet mogelijk om twee internetbundels tegelijkertijd actief te hebben. Ja, je kunt het wel activeren, maar ze kunnen niet allebei gebruikt worden. Dus zolang Zorgeloos Online actief is, kan je niet genieten van snel internet. Dat betekent niet automatisch dat je internet überhaupt niet werkt. Ik zie dat er verbruik geregistreerd wordt, dus internet werkt. Alleen is de snelheid erg traag door Zorgeloos Online, waardoor je bijvoorbeeld niet de belastingdienst kunt benaderen.

Reputatie 1

Goemiddag DENISE, Je hebt mijn verhaal verkeerd gelezen, de 2 bundels heb ik niet gelijktijdig laten werken, dat gaat ook niet. Want eerst moet de Bundel van €9 euro  zijn uitgewerkt, voordat de bundel van €16 zijn werk gaat doen, deze bundel heb ik ook gebruikt om naar de belastingdienst te gaan.

Maar je komt gewoon niet op de belasting dienst terecht. Ook ziggo mail wordt niet gevonden.

Hoe kan het dat mijn vrouw met een abonnement van € 9,45 van Voda Phone alles  kan opzoeken hier in Frankrijk en ik met een Prepaid van €16 niets kan ontvangen hier in Frankrijk, zelfs de Telegraaf kan niet worden gedownload, deze vraagt als het downloaden niet lukt, heeft u wel verbinding met internet. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben bang dat jij mij niet helemaal begrijpt. Wat je zegt klopt; je kunt niet twee bundels tegelijkertijd activeren op prepaid. Maar ik zie in het systeem toch echt staan dat je momenteel Zorgeloos Online én een bundel van 3000 MB aan hebt staan. Zorgeloos Online wordt automatisch vernieuwd. Dus, terwijl jij dacht dat deze bundel ten einde kwam en je dus een andere bundel kon activeren, is op de achtergrond Zorgeloos Online vernieuwd en heb je daarover heen de 3 GB bundel proberen te activeren. Dit verklaart ook waarom jij traag internet hebt: de snelheid van Zorgeloos Online wordt aangehouden. De enige manier om dit op te lossen, is door Zorgeloos Online stop te zetten. Dit kan via MijnKPN en via de Prepaid app.

Reputatie 1

Goedeavond Denise,

Je reaktie op mijn antwoord heb ik gelezen en je zei dat ik de bundel one line zonder zorgen aan had staan, samen met mijn bundel van €16, ik zelf heb deze bundel niet er bij besteld, dat ging schijnbaar  gelijktijdig met de installatie van €16, en dan weet je zelf hier niets vanaf.

Maar ik heb wat je zei over dat ik one line zonder zorgen bij KPN klantendienst gevraagd of ze deze bundel  wilde stoppen, dat hebben ze gelijk voor mij gedaan, dat zei de vrouw die mij te woord stond.

Maar toen ik dat ging controleren of dat zo was of KPN Prepaid ook internet in Frankrijk had, kreeg ik weer een teleurstelling, want het downloaden van de Telegraaf ging weer niet, de Telegraaf vraag als het downloaden niet lukt, of ik wel een internetverbinding heb.

Ook naar ziggo mail gaan, gaat zeer moeilijk duurt heel lang voordat je er op komt.

Is het niet beter om een Franse simkaart te kopen, dan kan je teminste normaal internetten.

MVG Focus

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat de Zorgeloos Bundel inderdaad is stopgezet door mijn collega van de telefonische klantenservice. De bundel stopt per 19 september. Vanaf dat moment wordt de snelheid verhoogd naar de snelheid van de 3GB bundel. Tot die tijd is de snelheid van Zorgeloos Online nog actief. Nog even afwachten dus.

Reputatie 1

Goedemiddag Denise,

Vanmiddag heb ik KPN Prepaid gebeld om te zeggen dat de bundel van €16 euro niet het internet geeft wat men kan verwachtten van 1 bundel.

Marcel zei ook dat die  niet begreep waarom het internet nog niet functioneerde met deze ene bundel.

Hij zei niet dat ik tot 19 september moet wachtten, zoals jij zegd.

Maar mijn bundel van €16 stopt over 3 dagen en dan weet je daarna niet of het internet werkt met een nieuwe €16 bundel.

Ik heb geen zin om weer €16 uit te geven als het internet niet werkt. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik verwacht dat het internet na 19 september op volledige snelheid zal functioneren, omdat de Zorgeloos Online bundel ten einde komt. De heractivering is stopgezet en dus wordt de Zorgeloos Online bundel niet opnieuw geactiveerd. Deze is momenteel alleen nog wel actief. 19 september is de laatste dag. Daarna kan je ‘gewoon’ gebruik maken van het internet. Ik snap dat je niet gelijk een databundel van € 16,00 wilt kopen. Je kunt eventueel een bundel van 100 MB voor € 5,00 kopen of je kunt internetten uit jouw beltegoed om het te proberen.

Reputatie 1

Goedenavond Denise, 

In je antwoord heb je het er over dat je verwacht dat de bundel van & 16 euro het internet  wel zal werken.

Maar je weet het niet zeker, dus als ik & 16 euro betaal, dan is het de vraag werkt dan het internet wel.

Is er niet iemand bij KPN Prepaid die precies weet of het werkt met èèn bundel. 

Want ik zit al vanaf 20 juli zonder een goed werkend internet. 

Met vriendelijke groet  Focus

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat je mijn bericht anders leest, dan dat deze bedoelt is. 

De heractivering is stopgezet en dus wordt de Zorgeloos Online bundel niet opnieuw geactiveerd. Deze is momenteel alleen nog wel actief. 19 september is de laatste dag. Daarna kan je ‘gewoon’ gebruik maken van het internet. Ik snap dat je niet gelijk een databundel van € 16,00 wilt kopen. Je kunt eventueel een bundel van 100 MB voor € 5,00 kopen of je kunt internetten uit jouw beltegoed om het te proberen.

Ik geef je hiermee alleen alternatieven, omdat ik snap dat je niet gelijk € 16,00 wilt besteden. De andere opties zijn om het te proberen. Maar nu jouw Zorgeloos Online Bundel ten einde is gekomen, mag je ervan uit gaan dat het internet op volledige snelheid werkt als je dit nu zou gebruiken.

Reputatie 1

Goedemiddag Denise, 

Nauw niet te geloven het internet werkt, gisteren 19 september heb ik €16 met het nummer 131 laten betalen om de 3GB te krijgen voor het internet te laten werken. 

Het werkte direct de Telegraaf kon ik direct downloaden en de pagina's lezen. 

Ook kon ik direct naar Ziggo Mail om de e-mails te kunnen bekijken. 

Fijn dat je nu gewoon het internet kan gebruiken als je dat wilt. 

Blijft èèn ding wat ik wel vreemd vind dat ik vanaf 18 augustus tot 19 september geen internet kon krijgen, alleen omdat er 2 bundels op mijn KPN Prepaid stonden. 

KPN heeft deze bundel van €9 gewoon er op gezet, waar ik geen opdracht voor heb gegeven, ik wist van niets dat dit zou gebeuren. 

KPN moet toch weten dat 2 bundels bij elkaar  niet het internet  geven voor de klant. 

Ook de KPN medewerker  die tegen mij zij dat het KPN Prepaid  niet in het buitenland o.a Frankrijk  zou werken vond ik al vreemd. 

Ik zei tegen hem dat die toch maar eens de KPN prospectus moest lezen die zei dat het ook in het buitenland zou werken.

Ik zei tegen hem  geef mij maar een andere collega van je met jouw praat ik niet verder, en dat deed die ook. 

Maar Denise bedankt dat je steeds mij hebt geholpen met de klacht dat het internet  maar niet wilde werken. 

Nogmaals bedankt Denise, jij geeft een klant aandacht. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat fijn dat je eindelijk met volledige snelheid kunt internetten!

Blijft èèn ding wat ik wel vreemd vind dat ik vanaf 18 augustus tot 19 september geen internet kon krijgen, alleen omdat er 2 bundels op mijn KPN Prepaid stonden. 

Dit kan ik uitleggen. Je hebt op 19 juli Zorgeloos Online aangezet. Dit is eenzelfde soort bundel als Onbeperkt Online, alleen vernieuwd Zorgeloos Online automatisch. Op de laatste dag van de Zorgeloos Online Bundel, 18 augustus, dacht je de Maandbundel van 3 GB aan te zetten. Echter, omdat Zorgeloos Online automatisch vernieuwd, is deze op 19 augustus opnieuw in gegaan. Daardoor had je dus twee bundels actief. Dit werkt niet en daardoor had je een lage snelheid. Zolang je Zorgeloos Online niet stopzet, blijft deze iedere maand vernieuwen. Daarom gaf ik je het advies om deze stop te zetten. Deze is 19 september ten einde gekomen en nu kan je andere bundels aanschaffen. :blush:

 

Onbeperkt Online (stopt automatisch na 31 dagen) versus Zorgeloos Online (verlengt automatisch na 31 dagen) bron