Mobiel Internet Prepaid op Nokia 112

• 15 november 2012
  • 10 reacties
  • 8767 keer bekeken

Ik heb een Mobiel Internet Prepaid SIM. Vanaf mijn laptop (met een dongel) werkt deze prima (apn prepaidinternet). Ik zou hem eigenlijk in mijn Nokia 112 willen gebruiken (dual SIM) voor internettoegang. Ik heb daarvoor een persoonlijke configuratie ingesteld met als apn prepaidinternet. Ik krijg echter geen verbinding. De firmware van de Nokia is bijgewerkt naar de nieuwste versie, de telefoon ondersteunt volgens de specificatie EDGE en via de dongel lukt het om via EDGE te verbinden (m.a.w. op deze locatie is EDGE beschikbaar). Iemand een suggestie?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +8
ik ben het met je eens dat tegenwoordig wel erg lastig wordt gemaakt door de providers en er komen steeds meer technieken bij maar ook beperkingen bij.

het zou een simpele benadering moeten zijn, internet = voor velen gewoon internet, het hele verhaal met al die verschillende bundels, limieten verschillende netwerken en tarieven is gewoon niet meer te begrijpen of te overzien, je wil gewoon je simkaart plaatsen en internetten en je niet hoeven af te vragen hoe en wat.

Dank voor je reactie. Met een dongel kan ik op het EDGE netwerk via apn prepaidinternet, dit heb ik getest. Via apn internet lukt dat niet. Verder kan ik zowel met de telefoon als met een dongel sms versturen/ontvangen, en met de telefoon kan ik ook gesprekken ontvangen.

Uit de reactie van Yuan kan ik niet veel meer opmaken dan dat het misschien wel werkt, en misschien ook niet; in de discussie over technische specificaties zijn we niet verder geraakt dan een oppervlakkige beschouwing over het verschil tussen een telefoon en een tablet.

Reputatie 7
Badge +8
nog een aanvulling om gebruik te maken van EGDE stel je de APN in op "internet" dit zou toegang moeten geven tot het EGDE netwerk,  dan zou het toch moeten werken, de apn "prepaidinternet" is bedoelt voor 3G, maar uit de reactie van le yuan is op te maken datn een MIPSO dus alleen een 3G only dienst is ? vreemd, geen fallback mogelijkheden?

Reputatie 4
Badge +2
De Mobiel Internet Prepaid kaart is speciaal gemaakt voor Mobiel Internet. Gezien het feit dat de Nokia 112 gemaakt is voor bellen, sms'en en internetten, kan het zijn dat de kaart niet werkt in je Nokia 112. Daarnaast heeft Nokia een ander software systeem, waardoor het kan dat de kaart wel werkt in een iPhone en niet in een Nokia.

Zoals ik al heb aangegeven is de Mobiel Internet Prepaid kaart gemaakt voor Dongels en Tablets. Wij kunnen je alleen helpen als je kaart het niet doet in je Dongel en/of Tablet, maar je kunt voor de zekerheid langs een Business Center gaan om te kijken of zij je hier wel mee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Dank voor de reactie. Ik begrijp dat de kaart misschien werkt in een telefoon, en misschien ook niet. De eenvoud van het toestel lijkt me er niet zo heel veel toe te doen; zoals ik aangaf doet de telefoon EDGE en GPRS, dat lijkt me voldoende voor internet, niet? De eerste iPhone kon niet zo heel veel meer.

De prepaid kaart die u suggereert is niet echt waar ik naar op zoek ben. Mijn verbruik is te laag om zo'n bundel te verantwoorden, en buiten de bundel is het 2€/MB, dat is dan weer te duur. De specificaties van de prepaid kaart die ik heb voldoen grotendeels aan mijn verwachtingen, behalve dan dat hij het niet doet.

Reputatie 4
Badge +2
Een Mobiel Internet Prepaid kaart is gemaakt voor Dongels en Tablets. De simkaart zou het misschien kunnen doen in een smartphone. De Nokia 112 is voor zover ik zie een simpel toestel.

Je kunt wel een een normale Prepaid kaart (waarmee je kunt bellen en sms'en) nemen en die vervolgens gebruiken in de Nokia 112. Via de volgende link zie je hoe je internettegoed kunt aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Dank om even te bevestigen dat het gewoon niet werkt, dan hoef ik in elk geval niet verder te zoeken in de instellingen van de telefoon. Het is me echter nog steeds onduidelijk waarom het niet werkt, het lijkt nogal willekeurig. Niet echt wat ik van KPN verwacht had.

Reputatie 4
Badge +2
Beste jasper990,

Excuses voor de late reactie. Na contact met onze Technische afdeling blijkt dat het niet mogelijk is om je Mobiel Internet Prepaid kaart te gebruiken in een Nokia112.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reputatie 7
Badge +8
bedoel je dit?  nokia als modem gebruiken 

We zullen er maar van uit gaan dat het gewoon niet werkt en gewoon een andere operator proberen.

Reageer