Beantwoord

Mobiel nummer heractiveren

  • 23 April 2019
  • 13 reacties
  • 4173 keer bekeken

Ik ben naar het buitenland verhuisd en heb sinds december 2017 mijn prepaid nummer niet meer gebruikt. Stom, ik weet het, en volgens mij ben ik precies over de uiterste grens heen om het nog terug te kunnen draaien... (180 dagen niet gebruikt en daarna 9 maanden om opnieuw te activeren)

Ik heb mijn WhatsApp account nog steeds op mijn Nederlandse nummer en ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om het nummer opnieuw te activeren.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 April 2019, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WVIE, Welkom op het KPN forum. Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen. Als dit niet meer lukt, dan is er geen mogelijkheid meer om het nummer opnieuw te activeren. Je nummer komt na een tijdje weer vrij in de bak met vrije nummers en zal willekeurig worden uitgegeven aan iemand anders. :(
Reputatie 7
Badge +21
@WVIE
Jouw rekensom klopt niet. Na 180 dagen niet gebruikt, volgt 90 dagen bevroren periode.
Daarna heb je het nummer dus 9 maanden (bij elkaar) niet gebruikt.

Je bent dus niet precies over de grens, maar al een flinke tijd.
De aansluiting is vervallen en je bent het nummer definitief kwijt en ook het beltegoed is weg.

Hoe WhatsApp reageert op het verloren gaan van het nummer weet ik niet, maar het wordt "interessant" als de evt. nieuwe eigenaar van het nummer ook WhatsApp gaat gebruiken.
Hoi @Marina_ , dank je voor je reactie. Ik had in mijn hoofd dat het 9 maanden was, maar blijkbaar zat ik daar mis. Is er een manier om te kijken of het nummer aan iemand vergeven is, en of het mogelijk is voor mij om het nummer opnieuw te krijgen als mijn nummer?

@RBxx WhatsApp maakt er geen probleem van, het gaat alleen fout op het moment dat inderdaad iemand anders mijn oude nummer krijgt en zich daar mee probeert te registreren op WhatsApp, of als ik WhatsApp op een nieuwe telefoon wil installeren. Blijkbaar ben ik al bijna een jaar dit nummer kwijt en tot nu toe gaat het goed. Maar anders moet ik alles overzetten naar mijn buitenlandse nummer. Wat geen probleem is, maar wel een hoop werk...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WVIE, Begrijpelijk dat je deze vraagt stelt, maar het is niet mogelijk om te achterhalen of het nummer al vergeven is en dat je het nummer opnieuw toegewezen krijgt. 😞 Mijn advies is om alles over te zetten naar je buitenlandse nummer om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. Ik had je heel graag een ander antwoord willen geven, maar jammer genoeg zijn de mogelijkheden er niet.
Hoi @Marina_ , dank je wel. Ik was er al bang voor. Gelukkig blijkt het omzetten van je nummer in WhatsApp heel simpel en zonder verlies van je chat verleden (dat was hetgeen waar ik het meeste tegen opzag...)
Hoi @WVIE .

Ik zou als ik jou was de chats opslaan op Google drive (Android). Dit kan via de instellingen van Whatsapp.

Lees deze FAQ maar even door.
Reputatie 7
Badge +19
Wat een geruststelling dat dit soepeler ging dan verwacht. Een meevaller na het bericht dat je jouw 06-nummer definitief kwijt bent. Snap ook dat het als een stukje eigen voelt 😉 Wanneer je de gegevens makkelijk om kunt zetten, maak je jouw huidige nummer gauw weer je eigen. Mocht je nu of in de toekomst nog eens een vraag hebben, zien we je hier op het forum graag weer terug. Voor nu wens ik je een mooi weekend @WVIE.

Kan  ik mijn nummer nog activeren zal wel niet vorig jaar opgezegd

Reputatie 7
Badge +30

@Melemans dat is dan inderdaad niet meer mogelijk!

ik heb mijn esim verwijderd en nu doet de Fysieke sim het niet hoe moet ik mijn Fysieke sim kaart opnieuw actief zetten 

Reputatie 7
Badge +21

Dat gaat niet @brian Post , die fysieke simkaart is definitief buiten gebruik gesteld toen je de esim activeerde. Je zal een nieuwe (vervangende) simkaart moeten aanvragen.

Nieuwe simkaart aanvragen via 

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

@brian Post .

Hoi @WVIE .

Ik zou als ik jou was de chats opslaan op Google drive (Android). Dit kan via de instellingen van Whatsapp.

Lees deze FAQ maar even door.

Backups op je telefoon en evt kopiëren naar je computer is een betere optie