Beantwoord

Mobiel opwaarderen per sms lukt niet meer; foutmelding 'de toelating tot betaling is mislukt'

  • 16 februari 2019
  • 8 reacties
  • 308 keer bekeken

Beste KPN-ers,

Al jaren maak ik voor mijn prepaid aansluiting bij KPN gebruik van mobiel opwaarderen per sms (sms naar 1299). Ik heb niets aan mijn telefoonnummer of instellingen gewijzigd. Zelfde mobiele nummer, zelfde PIN-code, zelfde bankrekeningnummer en manier van betalen (automatische incasso). Als ik nu echter op deze manier probeer op te waarderen, krijg ik de foutmelding "de toelating tot betaling is mislukt voor 316********. Online opwaarderen via de site kpn.acprepaid.com lukt wel gewoon, maar ik wil het graag weer per sms kunnen. Ik heb trouwens geprobeerd mij via MijnKPN opnieuw aan te melden, krijg dan een bevestiging dat mijn aanmelding succesvol is geweest, maar vervolgens toch weer de zelfde foutmelding bij het opwaarderen.
Ligt dit aan de bank?? Of toch aan KPN of de derde partij die het betalingsverkeer tussen KPN en de banken regelt?
Welke specialist kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
blackie78
icon

Beste antwoord door Susan_ 1 maart 2019, 11:28

Goedemorgen! Ik heb een reactie terug, omdat het nummer onlangs overgenomen is van T-mobile stond het nog niet helemaal goed geregistreerd. Als het goed is, is dit nu rechtgezet en zou je het weer kunnen instellen en gebruiken. Wil je dit voor mij testen en terugkoppelen? 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen black78, bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het opeens niet meer per sms wil! Ik kan zo niet de vinger op de zere plek leggen, maar ik wil uiteraard helpen zoeken! Het nummer is weggewerkt met sterretjes vanwege de privacy, maar die heb ik wel nodig om bepaalde dingen even na te kijken. Zou je het 06-nummer willen toevoegen aan jouw Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen? Alleen jij en KPN moderators kunnen dit inzien. Ik kan dan ook even kijken of bij ons de gegevens nog bekend zijn die nodig zijn om per sms te opwaarderen.

De optie om het opnieuw te koppelen in MijnKPN is niet gelukt begrijp ik. Heb je ook de KPN Prepaid app toevallig, waar je dit in kan testen? Daar kan je namelijk ook de pincode nog opnieuw instellen, wellicht helpt dat!
Hoi Susan,
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad de KPN Prepaid App, en ik had al geprobeerd me via de app opnieuw aan te melden, net als via de site MijnKpn. Ook via de app ben ik niet opgeschoten, net als via de site krijg ik een bevestiging dat de aanmelding succesvol is, maar vervolgens lukt opwaarderen per sms niet.
Ik heb in mijn profiel mijn 06-nummer voor je gezet, hopelijk kun je daar iets mee.
Ik lees je reactie wel.
Bij voorbaat dank,
Blackie78
Reputatie 7
Badge +20
@blackie78, dank voor de gegevens. Ik zie dat er verder geen gegevens bij ons bekend zijn qua betalingen of naam / adres. Normaal gesproken zou het te maken kunnen hebben met veelvuldig opwaarderen (€ 50,00 per 4 weken is maximaal). Maar in jouw geval is dat niet zo. Ik ga nog het een en ander navragen bij onze specialisten.
Hoi Susan,
Bedankt voor je reactie. Ik waardeer inderdaad niet overdreven veel op, niet meer dan 1 keer per maand en nooit meer dan 20 euro per keer.
Mocht de specialist nog vragen hebben, dan lees ik het wel.
Hoop op een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Blackie78
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen! Ik heb een reactie terug, omdat het nummer onlangs overgenomen is van T-mobile stond het nog niet helemaal goed geregistreerd. Als het goed is, is dit nu rechtgezet en zou je het weer kunnen instellen en gebruiken. Wil je dit voor mij testen en terugkoppelen? 🙂
Hoi Susan,
Het nummer is NOOIT van T-Mobile geweest, is al 20 jaar van KPN.
Dus dit kan de reden niet zijn.
Ik zal proberen of ik nu wel kan opwaarderen..
Hoi Susan,
Hij doet het weer, opwaarderen is zojuist gelukt.
Wel vreemd dat het jarenlang zonder problemen is gelukt en dat mijn nummer blijknbaar nu opnieuw geregistreerd en ingsteld moest worden om het weer te laten werken.
Dit nummer is echt al 20 jaar mijn nummer, en ik ben in al die jaren nooit met dit nummer overgestapt naar T-mobile..
Maar ben blij dat het weer werkt, dus dankjewel.
Reputatie 7
Badge +20
@blackie78, oh dat is wel vreemd.. Dat heb ik doorgekregen. Dan vergeten we dat snel weer! Fijn om te lezen dat het in ieder geval weer werkt na deze inspanning 🙂 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, trek aan de bel! 😃

Reageer