Beantwoord

Mobiel Prepaid saldo. Welk saldo is correct?

  • 12 September 2021
  • 6 reacties
  • 593 keer bekeken

Ik heb mijn Prepaid mobiel via een rechtstreekse iDEAL betaling via kpn.com opgewaardeerd met 10 euro.

Ik krijg een SMS met de melding dat mijn saldo nu 15.31 euro is. Als ik mijn saldo opvraag met *100# of *101# (waarom 2 nummers?) dan is het saldo 10 euro en in de KPN portal staat als saldo 9,99 euro. En als ik naar 1266 SALDO SMS dan is mijn saldo 10 euro en heb ik een  registratietegoed van 5.30 euro. Welk saldo is nu correct?

Overigens krijg ik een sms waarin ik aangesproken wordt met “U” gevolgd door een SMS waarin ik opeens “JE” ben. Maar dit terzijde.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 September 2021, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Dat komt omdat bij 1 manier van het opvragen van het beltegoed het bonus te goed niet word vermeld.

Je hebt dus 10 euro beltegoed wat je zelf gekocht hebt, en 5.31 euro beltegoed aan bonus, wat je waarschijnlijk hebt gehad na een opwaardering als bonus.

Dat bonus beltegoed kan je niet gebruiken voor het kopen van bundels.

Dank voor het antwoord. Maar dat staat niet in het opwaardeerbericht van KPN. Via verschillende berichten/kanalen krijg je verschillende beltegoeden met verschillende uitleg op dezelfde vraag. Ik vind dat verwarrend en vooral onduidelijk.

Verder wordt in de KPN portal nergens mijn bonustegoed genoemd of getoond.

Ik heb in de portal nog even gekeken en bij de (i) achter mijn beltegoed staat dat dit onder andere inclusief bonustegoed is.

Kortom, via de SMS krijg ik de melding dat mijn tegoed 15.31 euro is waarvan blijkbaar 5.30 bonustegoed en in mijn-kpn staat dat mijn tegoed 9.99 euro inclusief bonustegoed is.

Dus zeg het maar…

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MarcelDieren, zoals Misja al vertelde kan je verschillende tegoeden hebben, maar je ziet ze niet altijd in één overzicht. Ze kloppen allemaal want je telt ze bij elkaar op! Er zijn verschillende manieren waarop je jouw beltegoed kunt opvragen, bijvoorbeeld: 

Sms gratis het woord 'SALDO' naar 1266 en ontvang een gratis sms'je met al je tegoeden.
Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra tegoed. Binnen enkele seconden zie je hoeveel prepaidtegoed je nog hebt.

Dan is er ook nog de optie om in te loggen in MijnKPN en daar je beltegoed te bekijken. Laat maar weten of je er zo uit gekomen bent, en dank voor het signaal.

Beste @Alexandra, dank voor de uitleg. Het is wel omslachtig zo: verschillende nummers om achter je tegoeden te komen.

En misschien ben ik een pietlut maar via SMS 1266 SALDO is mijn tegoed 10,00 euro en in de mijn-kpn portal is mijn tegoed 9,99 euro. Scheelt maar een cent maar komt wel slordig over.

Reputatie 7
Badge +19

Beste @Alexandra, dank voor de uitleg. Het is wel omslachtig zo: verschillende nummers om achter je tegoeden te komen.

En misschien ben ik een pietlut maar via SMS 1266 SALDO is mijn tegoed 10,00 euro en in de mijn-kpn portal is mijn tegoed 9,99 euro. Scheelt maar een cent maar komt wel slordig over.

Ik begrijp je punten. Dank voor de feedback :) Een beetje toelichting over het bonustegoed omdat dat het misschien duidelijker maakt: Dit extra tegoed is er omdat we een Bonustariefplan hebben. Daarbij krijg je bonustegoed wanneer je opwaardeert.