Beantwoord

Mobiele internet doet het niet

  • 7 March 2021
  • 26 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik heb een bundel gekocht van 31 dagen  met onbeperkte internet maar de internet zelf doet het niet.help?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 8 March 2021, 12:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7

Hallo @Stefani, welkom bij ons op het forum. Wat voor bundel heb je precies aangezet, en is dat bij een abonnement of bij een prepaid aansluiting? Zou je dat kunnen toelichten? Je kunt daarnaast ook in jouw toestel kijken bij de instellingen, staat mobiel internet daar aan?

Hoi @Jasper ja mijn mobiele internet staat aan. Het is bij een prepaid aansluiting.  Hier ook de bundel

 

Reputatie 7

Duidelijk @Stefani, zou je voor de zekerheid ook een screenshot kunnen plaatsen van de mobiele internet instellingen? En als je daarnaast ook jouw 06-nummer en het simkaartnummer (bij "Persoonlijke opmerkingen”) kunt toevoegen op je forumprofiel kan ik ook met je meekijken.

Reputatie 7

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Stefani, is het via een andere weg gelukt? Als we nog iets voor je kunnen doen horen we het graag,

@Jasper hoi het is nog niet gelukt. *** is mijn nummer hierbij de bundel:

Admin: 06-nummer verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7

Bedankt voor het nummer @Stefani, ik heb die van je bericht verplaatst naar je forumprofiel, zodat het alleen voor jou en mij te zien is. I.v.m. privacy is het niet verstandig om je nummer openbaar op internet te plaatsen. Om met je mee te kijken heb ik het simkaartnummer ook nog nodig, kan je die op je forumprofiel (dus niet in een reactie hier) kunnen zetten bij "Persoonlijke opmerkingen”? Daarna kan je hieronder aangeven dat je dat hebt gedaan, dan weet ik dat ik mee kan kijken.

Hoi @Jasper waar kan ik mijn simkaart nummer vinden?

Reputatie 7

Het simkaartnummer staat op de simkaart zelf, op de documentatie die je kreeg bij de simkaart (ik kan me voorstellen dat je dat niet meer hebt) of via het toestel zelf:

 

iPhone / iOS

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Algemeen';
  3. Ga naar 'Info';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'ICCID'.

 

Android
Bij Android smartphones is het helaas niet mogelijk om via de instellingen van je toestel achter je simkaartnummer te komen. Een handige app om je simkaartnummer te achterhalen is SIM Card voor Android-toestellen.

 

 

Windows Phone

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Info (Over Windows Phone)';
  3. Druk op 'Meer informatie';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'SIM ID'.

 

Tot slot kan je het ook vinden op je factuur, in het groen bij overzicht aansluiting (mobiel nummer - simkaartnummer). 

@Jasper ik heb hem erin gezet

Reputatie 7

Dank je @Stefani, daarmee ben ik voor je gaan kijken naar de data. Het staat ook actief op het netwerk voor jouw nummer. Ik heb ook even gekeken of er dataverbruik is geweest de laatste tijd en dat is wel het geval. Het toestel maakt wel verbinding met internet en doet iets. Hoe merk je precies dat het niet werkt, is dat in een bepaalde app, bij een bepaalde website?

@Jasper ja hij doeg het maar hij doe het traag bij de meeste apps behalve bij whatsapp. Bij sommige apps wilt het niet eens openen

Reputatie 6
Badge +6

@Jasper ja hij doeg het maar hij doe het traag bij de meeste apps behalve bij whatsapp. Bij sommige apps wilt het niet eens openen


Daar is die bundel ook voor. Daar kan je alleen maar een beetje mee chatten, email, apps voor het weer, ns, beetje bankieren en wat nieuws lezen.

Met deze bundel kan je sowieso geen videos streamen en dat soort zaken. Staat er ook bij,het is 128kbps.

Kortom er is dus niks mis met je verbinding.

Reputatie 7

Het is inderdaad geen snelle bundel, je krijgt 128 Kbit/s zoals op je screenshot staat. Je kunt dat onbeperkt gebruiken met die snelheid, zoals Misja ook noemt. Dat werkt gelukkig wel dus. Als sommige apps grotere dingen willen doen kan het lijken dat ze niets doen, ze kunnen dan wel bezig zijn om te laden maar duurt het langer met deze snelheid.

Maar hoe kan het nu zo zijn nadat mijn bel minuten op zijn mijn tegoed zomaar weg is en ik die niet heb gebruikt en dat de mobiele data het nu al helemaal niet meer doet @Jasper ?

Reputatie 7

De data zou het nog wel moeten doen @Stefani, daarbij is niets veranderd. Daarvoor kan je jouw toestel eens herstarten en kijken of de verbinding dan weer wordt gemaakt. 

Het beltegoed is op inderdaad, zo te zien is er op de 17e een telefoongesprek gevoerd waar het tegoed aan is opgegaan.

@Jasper Dat kan niet toen kreeg ik te horen dat ik geen belte goed meer heb en als dat zo was had ik 7,50€ nog die kan en niet zo snel op zijn dan. Mijn telefoon heb ik al een paar keer opnieuw opgestart rn het lukt nog steeds niet. Ik kan wel zeggen dan ik hier mee geflashd ben 

Reputatie 7

Het gesprek van de 17e was iets meer dan 24 minuten, het was iets meer dan 7.50 en daardoor is dat tegoed daaraan opgegaan. 

Ondanks het herstarten doet het internet het nog niet dus, maar hoe werkt het precies niet? Wat gebeurt er als je een pagina probeert te openen of als je een app opent? Krijg je een foutmelding, blijft het laden, of iets anders? Ik heb wat meer informatie nodig om mee te kunnen denken.

@Jasper ja ik krijg een foutmelding dat mijn internet het niet doen als die aan staat

Het maakt niet uit waar ik op zit niks wilt niet laden

Reputatie 7

Zou je de instellingen van het toestel voor de zekerheid nog eens kunnen controleren en er een screenshot van delen, zodat we mee kunnen kijken daarnaar? Het internet staat op het netwerk actief voor jouw simkaart, het zou wat dat betreft moeten werken.

Nee hij doet het helemaal niet, wat wil je precies zien @Jasper 

 

Reputatie 7

De instellingen voor de mobiele internetverbinding, ik ben benieuwd hoe die staan. 

@Jasper 

 

Reputatie 7

Bij de tweede optie, wat gebeurt er als je die opent en daar roaming aanzet?

@Jasper doet het dan ook niet. Stel ik zou nu een bundel kopen van 1 gb zou die het dan doen/ beter zijn?