Beantwoord

Na 3 weken nog geen KPN-reactie - geen PUK-code optie in Prepaid MijnKPN

  • 6 February 2019
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Op 18 januari 2019 heb ik van 12.30 tot 13.10 uur met Lars gechat om mijn probleem op te lossen. Hij kwam er niet uit en zou het intern doorgeven. Na 2 dagen zou ik gemaild worden. Tot op heden heb ik niets van KPN vernomen en is er niets opgelost.

Mijn probleem
Via internet is In MijnKPN de koppeling verdwenen van mijn mobielnummer met mijn product (prepaid kaart). Opnieuw koppelen werkt niet, ondanks de KPN-bevestigingsmail.
In mijn KPN prepaid app is deze koppeling ook verdwenen.
Ik wil namelijk de PUK- en kaartnummer ziet behorende bij mijn mobielnummer. (heb deze gegevens nier meer)
Dit geldt ook voor de prepaid van mijn vrouw en van onze bridgeclub!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 March 2019, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi JMGerrits, welkom op het forum! Jammer dat het probleem nog niet opgelost is 😞 Vul je gegevens in op je profiel, graag je 06-nummer én je simkaartnummer invullen in het vak 'Klantnummer mobiel'. Dan pak ik hier de rest erbij en kijk hier met je naar.
Ik heb getracht een profiel aan te maken incl mijn 06-nummer. Het simkaartnummer weet ik niet. Die wilde ik juist via mijnKPN inzien wat helaas niet meer gaat. Zo weet ik ook de PUK code niet. Vroeger kon ik alles zien via MijnKpn.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, JM! Met wat je allemaal hebt ingevuld heb ik alles kunnen vinden hier. Ik zie rondom je nummer niets raars. Je hebt een KPN ID aangemaakt, dat kan ik zien. En aan dat ID had je ook dit nummer gekoppeld, correct?

Ik vermoed dat er iets met die koppeling niet helemaal lekker loopt. Dus ik wil je vragen het volgende te doen:
  • Maak een nieuw KPN ID aan met een ander mailadres
  • Koppel je 06-nummer aan dat nieuwe KPN ID

Ik ben heel benieuwd of dat lukt. Zo niet, beschrijf graag precies wat er gebeurt.

Als het wel lukt, koppel dan ook de overige nummers die je er aan wilt koppelen. Vervolgens kan ik dan, als je wilt, je oude KPN ID laten verwijderen zodat je het nieuwe KPN ID weer op je oude mailadres kunt zetten.
Opnieuw registratie ingevuld met nieuw mailadres, bevestigingsmail kpn ontvangen, koppelling 06-nummer, verificatiecode ingevuld, In MijnKpn naar produkten, geklikt op mijn 06-nummer. Onderaan de lijst staat weer niet mijn simkaartnr. + puknr. Vroeger wel. Kortom er is niets verandeerd t.o.v. mijn oude kpn-id..
Reputatie 7
Badge +30
In ieder geval goed dat het koppelen op zich wel gelukt is, immers het 06-nummer staat wel in de MijnKPN. Dan gaan we kijken naar simkaartnummer en puk-code. De puk-code moet via de MijnKPN te vinden zijn. Maar dan heb je wel eerst het simkaartnummer nodig. Het nummer staat op de simkaart zelf. Dus je zou deze even uit de telefoon kunnen halen en kijken. Als dat niet lukt, bekijk dan deze pagina. Onderaan vind je de verschillende manieren hoe je het simkaartnummer kunt achterhalen voor Android, Apple en Windowstoestellen.

Dan de puk-code. Als je in je MijnKPN op het mobiele nummer hebt geklikt, heb je dan ook ergens (normaal staat het links) een optie voor Informatie- en simkaartinstellingen? Zo ja, klik daar op. Op de volgende pagina zou je dan een optie moeten zien voor het inzien van je puk-code. Als je deze opties niet ziet, zou je dan een screenshot willen maken van jouw MijnKPN omgeving? Die mag je dan per e-mail naar me sturen. Je krijgt een privébericht van me met het mailadres.
ik heb een mail naar je gezonden.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, JM, mail ontvangen. Ik ga hierover even overleggen met de mensen die over de MijnKPN gaan. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Wat betreft het mailadres van de nieuwe KPN ID aanpassen, daar kan ik je mee helpen. Maar, omdat het KPN ID met het xs4all-mailadres op dit moment ook in gebruik is voor het forum, moet dat even wachten tot we hiermee klaar zijn. Tenzij je nog een derde mailadres hebt dat je even zou kunnen gebruiken. In dat geval: pas het mailadres van de oude KPN ID (waarmee je ook hier op het forum inlogt) aan naar dat derde mailadres. Vervolgens kun je het nieuwe KPN ID dat je hebt aangemaakt met het gmail-adres omzetten naar het xs4all-adres.
Reputatie 7
Badge +30
Verder contact met JMGerrits heeft via privébericht gelopen. Maar, voor meelezers is handig om te weten dat het op dit moment niet kan om voor een prepaidnummer, de puk-code op te vragen via de MijnKPN app. Dit wordt weer toegevoegd, maar wanneer is nog niet duidelijk.

Via de webversie van de MijnKPN kan je de puk-code wel achterhalen. Klik daarvoor bovenin op Producten en dan op je mobiele nummer. Vervolgens klik je op Tegoed. Op de pagina die dan verschijnt vind je in het rechterblok de optie om je puk-code in te zien.

Verder kun je ook de puk-code opvragen via dit formulier. Hiervoor moet je wel je simkaartnummer weten.