Beantwoord

Na aanvraag nieuwe simkaart ( op verzoek KPN) ouder toestel niet meer bruikbaar

  • 14 June 2021
  • 2 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 1

Op aandringen (via de e-mail) van KPN een nieuwe simkaart aangevraagd. Helaas na het activeren kunnen we de mobiele telefoon niet meer gebruiken. Blijkt omdat dit vroeger een telfort kaartje was en nu KPN en er een simlock op zit van Motorola/Telfort waardoor het toestel nu om een NetwerkPin vraagt.  Tsja en deze is natuurlijk nergens meer op te vragen. Let daar dus op! 

Wel raar dat je dus wel eerst via het kpn netwerk belt (telfort = kpn ) je dan een nieuwe simkaart krijgt en het dan ineens niet meer wordt ondersteund door KPN!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 June 2021, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Mart1970, goed dat je ons weer hebt gevonden! We zijn inderdaad begonnen met het vervangen van oude simkaarten. De oude simkaarten leveren namelijk niet de beste belkwaliteit en ontvangen bovendien niet meer de laatste veiligheidsupdates. Om onze klanten te kunnen voorzien van de beste dienstverlening, is het daarom belangrijk dat deze oude simkaarten worden vervangen. Dit heb je inmiddels gedaan, lees ik. Nu loop je alleen tegen het probleem aan dat jouw oude Motorola toestel niet meer te gebruiken is wegens een simlock. Dat is erg zuur! Om het toestel weer te kunnen gebruiken, zal deze simlock-vrij gemaakt moeten worden. Wij bieden alleen geen unlock-codes meer aan en we gaan dit ook niet meer doen. Je hebt echter nog wel andere opties. Je kunt naar een telefoonzaak bij jou in de buurt gaan en daar een unlock-code opvragen. Of je kan een nieuw toestel aanschaffen. Omdat je jouw toestel niet meer kunt gebruiken na het vervangen jouw simkaart op ons verzoek, willen we je hier graag bij ondersteunen. Ik kijk daarom graag wat ik voor jou kan betekenen. Zou je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Inmiddels hebben we om toch maar snel weer bereikbaar te zijn op dezelfde dag al een nieuwe mobiel aangeschaft.