Beantwoord

Na migratie van Telfort prepaid zijn onze nummers beëindigd en beltegoed weg

  • 29 September 2019
  • 18 reacties
  • 651 keer bekeken

Kwam er vandaag achter dat van onze telefoons 2x prepaid telfort het nummer beëindigd is en het beltegoed weg. Tot op heden kan de klantenservice er ook niets mee. Het eerste advies was een nieuw nummer aanvragen. Dit lijkt mij toch een hele vreemde oplossing. Ik heb er niet om gevraagd de nummers te beëindigen en het beltegoed van ruim 70 euro in rook te laten opgaan. Dus KPN los het op! Ik heb die nummers nodig!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 October 2019, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @superkonijn, welkom! Wat een rottig begin bij KPN zo! Wil je je forumprofiel aanvullen met de betreffende 06-nummers? Dan ga ik ook eens kijken wat er aan de hand is. Wat hebben mijn collega's verder nog gezegd? In principe zeggen we niet zomaar ineens telefoonnummers op natuurlijk.
Het gesprek met 2 van de 3 van jouw collega’s was een drama. De eerste dame wist niets van een migratie Telfort en KPN. Kon niets anders geven dan voorgeprogrammeerde antwoorden die kant nog wal raakten. Het enige advies was koop een nieuw Sim. Vervolgens kreeg ik een collega die mij 40 minuten! in de wacht heeft gezet. Dat is gewoon pesten. Ik heb maar opgehangen. Daarna kreeg ik eindelijk een dame die begrip had voor de situatie. Volgens KPN was er te weinig activiteit op de nummers dus zijn ze beëindigd. Dit terwijl ik volgens de
leveringsvoorwaarden medio oktober 2019 zelf weer of moet bellen of sms’en voor nummerbehoud. De nummers zijn beëindigd op 16 juni en KPN stuurt zelf op 18 juni nog een welkomst sms. Omdat de nummers gekoppeld zijn aan bankrekeningen heb ik deze nummers nodig. Ik kan nu niet bij deze bankrekeningen. De enige oplossing was om voor beide nummers een abonnement af te sluiten. Dus ik word nu door een domme actie van KPN op kosten gejaagd. Te weten 2x een abonnement van jaarlijks 180.00 euro per abonnement en aansluitkosten. En ik ben 70 en 16 euro beltegoed kwijt. Ik snap nog steeds niet dat jullie mijn prepaid wel kunnen beëindigen, maar niet weer open kunnen zetten. Ik word nu onterecht op kosten gejaagd en mag schijnbaar niet zelf bepalen of ik veel of weinig van mijn telefoon gebruik maak. Ik zie mij dan ook genoodzaakt om in ieder geval een klacht in te dienen bij de Autoriteit Consument & Markt en aanvullend bij of Radar of Kassa.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor de aanvulling! Ik zou graag met je mee willen kijken, maar dan heb ik je gegevens wel nodig. Zou je je profiel aan willen vullen, zoals ik in mijn eerste bericht vroeg? Ik begrijp nog niet helemaal waarom je voor beide nummers een abonnement af moest sluiten? Heb je dat ook gedaan? Waarom zijn er niet twee nieuwe prepaid kaarten aangeschaft? Geen verwijt hoor, maar ik probeer het plaatje nog iets duidelijker te krijgen.
Een van de nummers waar het omgaat staat in mijn profiel. En de boodschap was als ik een nieuwe simkaart zou kopen dan kreeg ik niet de telefoonnummers terug maar een ander nummer. En ik kan geen ander nummer hebben omdat zoals aangegeven deze nrs gekoppeld zijn aan diverse bankrekeningen-instanties etc etc
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie het inderdaad staan. Deze optie wordt zo weinig gebruikt, dat ik om eerlijk te zijn, het bestaan ervan vergeten was. Ga je deze abonnementen alleen gebruiken voor de codes voor de rekeningnummers? Dan lijkt het me echt zonde geld om hier twee abonnementen voor aan te schaffen. Kan je dan niet beter kijken of je op een andere manier kunt betalen? Je kunt altijd contact opnemen met de bank om naar de mogelijkheden te kijken. Als het om ING gaat: zij stoppen dit jaar met de TAN codes en je zult dan sowieso een andere manier om te betalen moeten hebben. Je kunt de aanvraag tot een mobiel abonnement binnen 14 dagen annuleren. Kijk hier dus nog even naar, is mijn tip.

Voor wat betreft het herindienststellen van de 06-nummers als prepaid: ik ga kijken of ik kan achterhalen waarom deze zonder jou te informeren zijn opgezegd. Zodra ik meer weet, kom ik er bij je op terug.
Even voor alle duidelijk het zijn meerdere banken-instellingen etc. Ik vind het vreemd dat ik dit alles zou moeten gaan doen vanwege een actie van jullie. Dit waren de mobiele nummers die mijn man en ik al jaren in gebruik hebben. De aanname dat het alleen ING betreft klopt niet. Daarbij zijn we ook het beltegoed kwijt van 70 euro en 16 euro. De enige juiste actie die KPN kan ondernemen is de prepaidnummers te deblokkeren en het beltegoed terug te geven. Dus ja graag uitzoeken, nummers deblokkeren en beltegoed teruggeven. Het zou toch moeten lukken om dit vandaag te regelen.
Volledigheidshalve geef ik ook hier door dat ik af zie van de bestelling van beide mobiele abonnementen. Ik heb dat ook doorgegeven aan de klantenservice maar zekerheid voor alles.
Reputatie 7
Badge +30
Ik doe zeker geen aanname, maar wilde dit alleen als extra informatie meegeven. Inmiddels heb ik bericht terug van mijn collega van de prepaid servicedesk. Zij geeft aan dat ze de nummers niet terug kunnen zetten naar prepaid. Dit gaat dus echt niet meer lukken helaas. Mijn collega heeft wel gezien dat in juni sms'jes zijn gestuurd naar de betreffende nummers dat ze een half jaar niet gebruikt waren. Deze heb ik inmiddels ook gevonden en kan ik dus vanuit ons bevestigen. De enige mogelijkheid voor het behoud van de nummers en het tegoed is de omzetting naar een abonnement. De beltegoeden worden dan ook meegenomen. Ik zie inderdaad dat je van de bestelling van de abonnementen afziet. Dat gaat dus in dit geval niet meer op. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
Ik heb geen enkel sms jes ontvangen over het gebruik. Op 18 juni heb ik wel een welkomst sms ontvangen. Dat was het enige sms’je van KPN. Daarbij komt dat een van de medewerksters afgelopen zondag nog aan mij heeft doorgegeven dat volgens het systeem pas op 15 oktober 2019 het termijn van een halfjaar verloopt. Dus rara. Ik ben niet de enige die op deze manier door de
kpn zo in de maling wordt genomen. Het lijkt mij goed dat de kpn een onderzoek doet naar de migratie van de Telfort nummers en de onterechte beëindigingen per 16 juni. Het lijkt mij dat er iets structureel fout zit, waarvoor kpn de kop in het zand steekt. Dit voelt voor mij allemaal zo verkeerd en onterecht, dat er in ieder geval een klacht gaat naar de Autoriteit Consument & Markt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie voor het nummer eindigend op -500 dat wij onderstaande sms hebben gestuurd op 27.6:

Beste klant, let op! U hebt 6 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 27/06/2019 worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN

Op die datum hebben we het nummer voorlopig geblokkeerd en dan heb je nog 3 maanden de tijd om alsnog op te waarderen. Die drie maanden waren op 27/9 afgelopen en toen is het nummer geblokkeerd. Ik kan er écht niets anders van maken 😞.
Ik zou toch echt nog eens keer goed in de administratie kijken. Ten eerste hebben wij omstreeks 20 juni een sms gestuurd om het nummer -500 te behouden en ten tweede een medewerkster heeft afgelopen zondag gezegd dat het andere telefoonnummer -475 een geldigheidsduur heeft tot 15 oktober 2019. En daar kan ik niets anders van maken.
Reputatie 7
Badge +30
Deze sms zie ik niet terug in mijn systeem, anders hadden wij natuurlijk de aansluiting niet opgeheven. Ik wil niet in een soort rondje praten, maar ik heb niet zoveel toe te voegen aan mijn eerdere berichten. Het staat je zeker vrij om een melding bij het ACM te doen, dat verandert niets aan de situatie. Hopelijk begrijp je dat ik het ook graag anders had willen zien.
Tot nu toe heb je nog geen reactie gegeven op de mededeling van jouw collega over de geldigheidsduur van het -475 nummer tot 15 oktober 2019.
Ik wacht nog steeds op reactie van de KPN over de geldigheidsduur van het telefoonnummer -475. Hiervan heeft de medewerkster mij afgelopen zondag medegedeeld dat dit nummer geldig is tot 15 oktober 2019. Wanneer kan ik antwoord verwachten?
Reputatie 7
Badge +30
Mijn collega van de klantenservice heeft aangegeven dat het nummer -475 op 15-6 een sms heeft gehad dat deze geblokkeerd gaat worden. Je hebt dan nog 3 maanden de tijd om op te waarderen om afsluiting te voorkomen. Dat is bij dat nummer niet gebeurd en hij is volledig geblokkeerd op 15-9. Ik kan me voorstellen dat het nummer een maand later verwijderd wordt en daarmee ook het tegoed. Je hebt dan die maand nog de tijd om het nummer bijvoorbeeld mee te nemen als een abonnement. Mijn collega heeft dit vermoedelijk verkeerd geïnterpreteerd en dus ook verkeerd uitgelegd. Zoals ik eerder aangaf, is het nummer uit de lucht en kan deze niet meer geheractiveerd worden.
Ik heb op 15 juni geen sms’je ontvangen over opwaarderen o.i.d. Dit zou ook niet kunnen kloppen, omdat dit volgens de leveringsvoorwaarden nog niet aan de orde was. Wel heb ik op 18 juni een welkomst sms’je. En wat voor welkom; nummers onterecht afgesloten en beroofd van totaal 86 euro. Uiteindelijk “wint” het logge klantonvriendelijke bedrijf, omdat je als particulier geen kant op kan. Er komt een dag dat er ergens op een achterpagina in de krant staat wat er allemaal fout is gegaan bij de migratie van Telfort -KPN en dat KPN haar best gaat doen dit dan recht te trekken.... jaja. Doe vooral geen moeite meer om te reageren. Ik ben nu ergens anders klant.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb op 15 juni geen sms’je ontvangen over opwaarderen o.i.d. Dit zou ook niet kunnen kloppen, omdat dit volgens de leveringsvoorwaarden nog niet aan de orde was. Wel heb ik op 18 juni een welkomst sms’je. En wat voor welkom; nummers onterecht afgesloten en beroofd van totaal 86 euro. Uiteindelijk “wint” het logge klantonvriendelijke bedrijf, omdat je als particulier geen kant op kan. Er komt een dag dat er ergens op een achterpagina in de krant staat wat er allemaal fout is gegaan bij de migratie van Telfort -KPN en dat KPN haar best gaat doen dit dan recht te trekken.... jaja. Doe vooral geen moeite meer om te reageren. Ik ben nu ergens anders klant.
Ik moet wel zeggen, dat het opzich wel vreemd is, dat het nummer wel terug te halen is als je een abbonement zou nemen, dat betekent dus, dat het nummer nog niet uit de lucht is gehaald en gewoon nog in de systemen staat van KPN.

Maar goed, die discussie voeren heeft denk ik weinig nut, dus beter zoeken naar een oplossing.

Sinds gister heeft KPN maandelijks opzegbare abonnementen.

Wat je dus kan doen is 2 van die maandelijks opzegbare abbonnementen nemen, en direct weer opzeggen en naar prepaid overzetten.

Ik heb gekeken naar het goedkoopste maandelijks opzegbare simonly + de aansluitkosten, je zou dan ongeveer in totaal voor beide nummers iets van 82 euro kwijt zijn.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel waard die nummers voor je zijn, maar dit is een aanzienlijk lager bedrag, dan de 180 euro per jaar, per nummer, die je hier eerder noemde.
Beste Misja dank voor je tip heel attent. Inmiddels heb ik via andere provider een ander nummer. Kpn was niet zo attent om mij deze tip aan de hand te doen. Bij veel instanties heb ik inmiddels actie genomen om de nummers te wijzigen. Veel gedoe, maar KPN liet mij geen andere keus. Wellicht kunnen andere gedupeerden nog gebruik maken van jouw tip.