Beantwoord

Na overstap van Abonnement naar Prepaid (met nummerbehoud) krijg ik een in gesprektoon als ik iemand belt

  • 10 May 2021
  • 24 reacties
  • 318 keer bekeken

Goedenavond,

Een paar weken geleden heb ik mijn vaste Mobiel-abonnement veranderd naar prepaid met nummerbehoud.

Nu wil ikĀ iemand bellen en krijg ik constant een in gesprek toon. Ik heb 19 euro beltegoed, dus daar ligt het niet aan. KPN bellen lukt niet met mijn mobiel dus dan maar hier vragen om raad. Wat moet ik doen om weer gewoon te kunnen bellen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 10 May 2021, 18:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

HoiĀ @AVince, welkom op ons forum!
Dit hoort natuurlijk gewoon te werken! Allereerst heb ik een aantal vragen.

Ā 

  • Heb je je toestel al herstart?
  • Heb je het ook met een ander toestel kunnen testen?
  • Lukt gebeld worden wel?
  • Lukt SMSā€™en ook?
  • Ben je momenteel in het buitenland? Zo ja, kun je dan ook eens een ander lokaal netwerk proberen?

Als je hierover liever direct contact met ons hebt kun je trouwens ook met ons chatten op www.kpn.com/service, bellen op 0800-0402 of met je toestel langs een winkel

Hoi Thomas,

Ā 

Ik heb mijn prepaid simkaartje eruit en erin gedaan. Daarna met ****weer mijn CAT B25 geactiveerd.

Met een ander toestel nog niet getest. Ik heb wel met de huistelefoon in mijn ouderlijk huis mijzelf gebeld en dat lukte wel. SMSen lukt ook. En nee ik zit gewoon thuis hier in NL.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk! Ik kijk graag even met je mee.Ā Kun je je gegevens invullen in jeĀ profielĀ en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbijĀ je 06-nummer en het simkaartnummer ā€œpersoonlijke opmerkingenā€ willen vermelden?

Gegevens bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +20

Hier heb ik een heel ander simkaartnummer staan, zou je die kunnen dubbelchecken?
Als ik het goed zie is dit toestel eentje met Dual-sim.Ā Ā Gebruik je de andere simkaarthouder voor een andere simkaart? Zou je die anders ook eens om kunnen wisselen of in de instellingen checken dat je toestel de juiste simkaart gebruikt bij het uitbellen? Dat soort dingen kan dit namelijk ook heel goed veroorzaken.Ā 

Nee, er zit maar 1 simkaart in (SIM1). Op de sticker van het 06-********606 nummer staat toch duidelijk Simcardnr. *****525

*admin: privƩgegevens verborgen

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel heel merkwaardig, dat moet eigenlijk ook niet kunnen. De kans is groot dat hier dan ook de oorzaak in zit.
Kun je eens proberen via deze pagina je simkaart te wisselen? Deze zullen wij weer vergoeden.

*edit: je noemt het nummer op de sticker, heb je op het simkaartje zƩlf ook een simkaartnummer staan?

Ik zie nu ook op mijn facturen overzicht een ander simkaartnummer staan, 06 nummer klopt. heel vreemd idd.. Blijft mijn 06 nummer onveranderd of krijg ik met de nieuwe simkaart een nieuw nummer? Het liefst wil ik mijn huidige 06 nummer behouden, want die is wel heeel uniek en voor oudere mensen makkelijk te onthouden.

Reputatie 7
Badge +19

@AVinceĀ Het is gek inderdaad! Ik snap goed dat je je eigen nummer wilt behouden, dat is geen probleem. Als je de link gebruikt die Thomas hierboven deelde om de simkaart te vervangen (deze link dus), dan gaat je eigen mobiele nummer gewoon mee naar de nieuwe sim. Laat ons hier maar weten of 't is gelukt.

Ok dank voor jullie hulp Alexandra en Thomas,

Ā 

vervangende prepaid simkaart is aangevraagd.

Ā 

Ik hou jullie hier op de hoogte.

Ā 

Fijne avond nog. Vr. Groet Arthur

Reputatie 7
Badge +19

@AVinceĀ Super! Graag gedaan, ook namens Thomas en we lezen hier wel hoe het gaat met de nieuwe simkaart. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 7
Badge +20

@AVinceĀ Heb je de nieuwe simkaart inmiddels al ontvangen?

Nee helaas nog niet.

@AVinceĀ Heb je de nieuwe simkaart inmiddels al ontvangen?

Naar welk adres is hij verstuurd? Aangezien ik 2 maanden geleden ben verhuisd. Geef alleen maar het huisnummer, dan weet ik genoeg, misschien is hij naar mijn oude adres verstuurd.. Toch heb ik mijn nieuwe adres doorgegeven aan de telefoniste toen ik mijn abo ging veranderen van vast naar prepaid.

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb net gereageerd op je privĆ©bericht! Hij is naar het juiste adres verzonden maar donderdag was een feestdagĀ :sweat_smile: Ā dus hij zou een dezer dagen in de brievenbus moeten liggen!

Thomas,Ā 

Ā 

Pakketje is net bezorgd. Nu kijken of alles werkt..

Zo, insteekkaartje in mijn telefoon gedaan (Sim1 slot) geactiveerd via de KPN website, mobiel uitgezet en opnieuw aangezet met 0000 , daarna iemand gebeld , maarā€¦ā€¦Ā  nog steeds in gesprek toon, zucht. Toch vreemd dat ik dit krijg, aangezien ik voordat ik overstapte naar een vaste abo ik jaren heb kunnen bellen met een prepaid kaartje.. (die ik altijd online kon opwaarderen)Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is balen! :(Ā  ik vermoed dat er dan toch iets met het toestel is, dit kan heel goed iets simpels als een instelling zijn maar die kan ik helaas niet met je meekijken!Ā 
Ik heb de 4,99 voor de simkaart weer opgewaardeerd trouwens. Dit is nu weer toegevoegd aan je beltegoed.

Thomas,

Ik heb net een collega gesproken via de chat (Marco)

Die vertelde mij om langs de KPN winkel (Leiden) te gaan omdat hij ook vermoed dat het om een fout in het toestel gaat. Gelukkig kan ik gewoon langs gaan zonder een afspraak te maken.. Dat gaat ik ook dan a.s. Maandag ook ff doen. Fijne zaterdag nog en ik hou je op de hoogte.

Vr. Groet Arthur

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Jij ook! Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +20

@AVinceĀ hebben jullie nog een oplossing kunnen vinden gisteren?

Thomas goedemiddag,

Ā 

Ik heb een nieuwe vaste abo genomen, en gelijk daarbij via Mobiel.nl (Bol.com) een smartphone gekocht met nummerbehoud.. HierdoorĀ kreeg ik een mail binnen van KPN dat mijn adres gegevens zijn gewijzigd in mijn nieuw adres. Frappant dat gelijk daarna mijn problemen van "in gesprek toon bij iemand bellen" waren verdwenen. Vr. Groet Arthur

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel toevallig inderdaad! Zelfde simkaart en toestel? Ik heb er niet echt een verklaring voor maar ik ben blij dat je in ieder geval weer bereikbaar bent!

Nu nog dezelfde oude simkaart vanuit mijn B25 in mijn nieuwe smartphone gestopt. Nieuwe simkaart die bij het pakket zat werkte met toegevoegde simnummer niet. Volgens de instructies wordt die pas later omgezet. (wat eigenlijk voor mij niet hoeft, ben tevreden nu)Heb nu eenĀ Galaxy A32 5G smartphone. De Cat B25 gebruik ik niet meer..