Beantwoord

na plaatsing prepaid SIM-kaart de melding SIM niet geldig

  • 23 September 2019
  • 5 reacties
  • 709 keer bekeken

Ik had nog een oude Nokia 2600 mobiel en heb daar een prepaid simkaart van KPN voor gekocht. Echter..... krijg ik na plaatsing SIM kaart de melding: "SIM niet geldig . Via internet geprobeerd te activeren via telefoonnummer en SIM-kaartnummer maar krijg ik steeds de melding dat telefoonnummer en SIM kaart nummer niet met elkaar overeenkomen. Check check en nogmaals gecheckt maar kom niet tot een andere combinatie.
Hoe is hier klaarheid in te krijgen ?
In afwachting met vriendelijke groet, Hajoka
icon

Beste antwoord door Nadia 25 September 2019, 10:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @Hajoka, welkom op het KPN forum. Dat is raar, tenminste ik neem aan dat je een spiksplinternieuwe SIM-kaart bij ons hebt besteld of via een andere officiële retailer(?) Op de verpakking staat een 'verloopdatum', wil je eens controleren of jouw nieuwe kaart nog geldig is?

Als de SIM-kaart voor de verloopdatum wordt geactiveerd, is er niks aan de hand. Is de verloopdatum nog niet overschreden maar krijg je deze melding op jouw oude Nokia 2600? Probeer de kaart dan eens uit in een ander toestel, krijg je dan ook de foutmelding?
Goedenavond Nadia, bedankt voor je reactie. Het betreft zeker een spiksplinternieuwe SIM-kaart welke ik bij jullie heb besteld en als vervaldatum 17-06-2021 heeft. Mogelijk dat de genoemde Nokia een SIM-lock heeft, maar vond het wel vreemd dat ik op jullie site de melding kreeg dat het telefoonnummer en SIM-kaartnummer niet met elkaar overeen zouden komen.
Ik zal de kaart eens in een ander toestel uit proberen en zal je de uitkomst laten weten.
Met vriendelijke groet, Hajoka
Reputatie 7
He @Hajoka. Als je via de site KPN SIM-kaart activeren het hebt geprobeerd, dan werkt het inderdaad niet. Die is alleen geldig voor activatie van simkaarten met een mobiel abonnement. Een prepaid activeer je altijd door 'm met het KPN-netwerk te laten verbinden. Dat gebeurt automatisch als je de kaart in je toestel aanzet 🙂

Ik hoor graag van je wanneer je de simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd. Ben benieuwd.
Dag Nadia. Na plaatsing in een ander toestel bleek dat de SIM-kaart wél werkt. De Nokia heeft dus blijkbaar een SIM-lock. Het was een zogenaamd Orange prepaid aanbieding. Zou jij me kunnen vertellen hoe ik deze simlock kosteloos kan opheffen ? Orange bestaat niet meer en is volgens mij destijds overgenomen door T-mobile. Maar de SIM-kaart van destijds is al een keer vervangen met die van een andere provider dan T-mobile. Ik hoor graag van je. Vriendelijke groet en bij voorbaat dank Hajoka
Reputatie 7
Hé @Hajoka, ik zou je daar graag aan helpen, maar dat is helaas niet aan mij. Op sommige oude toestellen zit een simlock, om de blokkade op te heffen, heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen bij de provider waarvan je het toestel hebt gekocht. Je zult daarvoor bij T-mobile moeten zijn. Aangezien zij destijds Orange hebben overgenomen.

Reageer