Beantwoord

Naam van vorige provider blijft op mijn telefoon staan

  • 22 July 2020
  • 13 reacties
  • 515 keer bekeken

Mijn prepaid mobiele nummer is 14 dagen geleden geporteerd van Dekamark ( provider Teleena Nederland ) naar prepaid simkaart van KPN. Prima verlopen.  Alleen verbaast het mij dat ik nog steeds de naam Teleena Nederland ipv KPN zie staan in het scherm. Vandaag klantenservice gebeld en gevraagd waarom nog steeds de naam van vorige provider op mijn scherm blijft staan. De medewerker gaf als antwoord, indien je van een andere provider naar KPN overstapt de naam niet veranderd dan alleen als ik een nieuw sim kaartje aanschaf met nummerbehoud. Snap er niets van, jaren terug heb ik een abonnement met nummer portering van Vodafone naar KPN en de naam van KPN stond direct in de mobiel. 

icon

Beste antwoord door kpn mvk 15 August 2020, 12:39

Bekijk origineel

13 reacties

Nee, dat hoeft inderdaad niet. Ik heb in 't verleden 't zelfde meegemaakt. Inmiddels heb ik een échte KPN SIM-kaart en nu staat er netjes "KPN” in het display. Desgewenst kun je hier een nieuwe KPN SIM-kaart aanvragen; let er inderdaad wel op dat je nummerbehoud aangeeft.

Ik heb ook een originele simkaart van KPN met nummerbehoud geporteerd van prepaid Dekamobiel, naar KPN. Waarom dan toch nogmaals een nieuwe simkaart van KPN de huidige is net 14 dagen oud. 

Zoals ik al aangaf in de vraagstelling, 2 jaar terug van Vodafone overgestapt naar KPN en toen is wel de KPN naam zichtbaar in toestel. Waarom toen wel en nu niet. Enige verschil is dat nu om een prepaid simkaart gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @kpn mvk Een beetje vreemd is het natuurlijk wel. Je hebt dus al een nieuwe simkaart van ons ontvangen en nog zie je het nummer van je vorige provider staan? Wil je je telefoon eens helemaal uitzetten en 'm dan opnieuw weer aanzetten? 

 

Beste Bart,

Ik had al diversen keren mijn mobiel geheel uit gezet en opnieuw aangezet. Helaas zonder resultaat. Nieuw  kpn prepaid simkaartje ongeveer 14 dagen geleden en uiteraard geactiveerd en porterering nummerbehoud van Deka naar KPN 

1 naam van vorige provider blijft zichtbaar Teleena Nederland ( Dekamobiel )

2 Als ik een watsapp verstuur ziet de ontvanger Deka mobiel voice

3 als ik de gegevens in MIJNKPN staat er  Deka mobiel ( net gekeken, maar zie het niet meer staan, mogelijk aangepast door kpn )

Ik snap er nog steeds niets van, KPN wil toch niet dat een klant een andere provider naam in display ziet staan, en heel verwarrend voor degene die een watsapp van mij ontvangt als er Deka mobiel voice ipv mijn naam staat.

Een nieuw prepaid simkaartje opnieuw om de naam te wijzigen gaat mij een deurtje te ver. Zo wie zo zijn er dan extra kosten en zoals ik gelezen heb ben ik ook de bonus belminuten kwijt.

 

Zie de bijlage 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank je voor de toelichting, @kpn mvk Ik durf je niet te zeggen wat nu precies de oorzaak is. Zou je je telefoonnummer en het nummer van je simkaart eens willen vermelden in je KPN Forum Profiel? Dan kan ik aan onze kant van de lijn eens kijken wat er speelt. 

Beste Bart ik gevraagde info bij Persoonlijke opmerkingen  geplaatst. Mobiel nummer en simkaartnr.

Ga ervan uit dat u dat bedoeld heeft. Zo niet dan hoor ik dat graag.

Correctie punt 3 van mijn vorige mail. 

3 als ik de gegevens in MIJNKPN staat er  Deka mobiel ( net gekeken, maar zie het niet meer staan, mogelijk aangepast door kpn ) BLIJKT DAT HET OP DE IPAD NOG WEL VERMELD STAAT

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dank je, @kpn mvk Ik durf je oprecht niet te zeggen wat er aan de hand is. Qua nummer en simkaart is er niks aan de hand, volgens mij. Het staat goed, voor zover ik dat kan zien. Ik vind het overigens wel bijzonder dat je Whatsappnaam Deka Mobiel Voice is. Je zou haast zeggen dat er een instelling niet goed staat. Ik vind het moeilijk om dat van hier uit te beoordelen. Je zou wellicht even langs één van onze winkels kunnen lopen? 

Beste Bart,

Dankbaar dat u het heeft uitgezocht qua instelling goed staan, maar daar koop ik niets voor.

Watsapp instelling heb ik allemaal nagekeken en via google oplossing en instellingen bekeken. maar ook dat klopt allemaal.

Deka mobiel Ipv KPN zichtbaar op ipad is toch ook heel bizar….. 

Wat een toestand en waar is nu de oplossing. Kan me niet voorstellen dat KPN een andere naam wil laten zien in het display Ik ben speciaal met prepaid naar kpn gegaan omdat ik daar alles heb ondergebracht. 


 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is een kwestie van uitsluiten en voor wat ik hier kan zien staat alles goed, @kpn mvk Ik heb dus geen oplossing via deze weg voor je. Daarom gaf ik het advies om, bijvoorbeeld, langs een winkel te gaan, waar men het toestel ter plekke kan bekijken. Nog beter wellicht is om even te bellen met onze klantenservice via 0800-0402. Men kan je daar doorschakelen met onze Technische Dienst, die net even iets dieper kan kijken dan ik dan kan. Dat lijkt me het beste. 

In ieder geval bedankt zover, jammer dat er geen oplossing via dit forum gevonden kon worden. Ik heb al heel veel acties uitgevoerd en diversen keren met klantenservice gebeld en zelfs naar de KPN winkel geweest ( in het begin 40 km ) De oplossing zou zijn zoals Henk in het begin al aan gaf een nieuw simkaartje met nummer behoud. Maar ik vind dat de oplossing door KPN aangedragen zou moeten. Want de fout van alles is naar mijn mening het simkaartje. Alle kennis en mogelijkheden Zijn bij kpn in huis.

bedankt voor je inzet, jammer dat we niet tot een oplossing zijn gekomen.

 

 

OPLOSSING!

Na veel zoeken en navraag, nakijken en suggesties op dit forum zijn we er uiteindelijk toch uit gekomen.

Via diversen kanalen bij kpn ben ik uiteindelijk bij een technische KPN deskundige terecht gekomen. Wist het in eerste instantie ook niet, maar met doorvragen hoe mijn mobielnummer in de contactgegevens beschreven stond. 1 x met mijn naam en 1 x met Deka mobiel voice. Na verwijdering nummer bij contacten deka mobiel kan ik weer whatsapp versturen waar de ontvanger ( nu weer ) mijn naam ziet.

Voor alle duidelijkheid nummer met Dekamobiel stond al jaren in mijn contactgegevens, maar probleem met dekamobiel is gekomen na portering mobielnummer. Ook in mijnkpn  is de naam dekamobiel gewijzigd in mijn naam. :smiley:

Provider Teleena Nederland ipv KPN NL in display van mijn mobiel is uiteindelijk gelukt. ( simkaart was in tussentijd ook nog een keer gewisseld in de KPN winkel Lelystad, maar geen resultaat }

KPN deskundige gaf advies probeer fabrieksinstelling terug te zetten, en yes is gelukt :thumbsup::sweat_smile:                  ( wel alles opnieuw installeren, maar ja was niet anders )

Ik wil iedereen bedanken voor de inzet en meedenken om uiteindelijk tot oplossingsresultaat te komen. Super bedankt…..

Gr. Mijndert

 

Reputatie 7
Badge +20

Mooi dat het is opgelost en fijn dat je het nog even laat weten, @kpn mvk !

Graag gedaan 

Reageer