Beantwoord

Nederland ligt niet in de Europese Unie?

• 20 mei 2017
  • 4 reacties
  • 266 keer bekeken

Ik gebruik KPN prepaid. Omdat ik vorige week naar het buitenland ging, had ik de 'Weekbundel Europa' aangezet. Onder de noemer 'inhoud' staat bij deze bundel (Zie https://www.kpn.com/prepaid/bundels/buitenland.htm):

"100 MB in de Europese Unie, Zwitserland en Noorwegen"

Hierbij ging ik er vanuit dat het resterende tegoed gewoon in Nederland opgemaakt kon worden. Bijna 10 Euro aan datakosten verder kwam ik erachter dat dit niet het geval was...

Beschikt KPN over informatie dat Nederland zich niet meer in de "Europese Unie" bevindt, die onder de dekking van dit pakket moet vallen? Als dit niet zo is, zou het op zijn minst zo moeten zijn dat dit duidelijk genoemd wordt in de informatie van de bundel...
icon

Beste antwoord door Justin_ 21 mei 2017, 12:04

Hoi BrouwerT, welkom op het forum! Goed dat je dit aangeeft. Aan de ene kant ben ik het met PeterG eens, omdat er inderdaad redelijk duidelijk op de pagina staat aangegeven dat het gaat om Buitenlandbundels. Aan de andere kant vind ik dat Robin ook een goed punt heeft. De 'Nederlandse' bundels zijn in de gehele EU te gebruiken, maar de Buitenlandbundels niet in Nederland. Dat is natuurlijk wat vreemd. Ik zal dit intern aankaarten.

Jij hebt nu een privébericht ontvangen. Reageer je daarop? Dan kijk ik wat ik met betrekking tot de kosten die je nu gemaakt hebt, kan doen :)

De bundels vind ik persoonlijk ook erg onduidelijk, neem bijvoorbeeld het verschil in Prepaid Bundels en Prepaid Buitenland.
KPN Weektegoed 100MB is € 3,50. KPN meldt zelfs hiervan op de website: Alle bundels kan je gebruiken in de EU.
Klik je door naar Prepaid Buitenland:
KPN Weekbundel Europa 100MB is €5, daarbij zijn Zwitserland en Noorwegen inbegrepen, Als ik deze zomer naar Frankrijk ga dan neem ik toch die van € 3,50?

@Alcatella, als je deze zomer naar Frankrijk gaat, kun je inderdaad gewoon de KPN Weektegoed 100MB bundel gebruiken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Nederland ligt wel in de EU, maar deze bundels zijn uitsluitend voor gebruik buiten Nederland bedoeld.
Er staat ook duidelijk in de titel van de pagina:
Extra voordelig bellen in het buitenland met KPN Prepaid.
Dat lijkt mij maar voor één uitleg vatbaar.

De subtekst is: "buitenlandsbundels".

En in de link van de pagina staat het ook:
.../prepaid/bundels/buitenland.htm
Reputatie 7
Badge +30
In deze discussie wil ik mij graag mengen. Eigenlijk is het namelijk zot dat deze bundels niet in Nederland te gebruiken zijn.

Als ik naar de prijzen kijk zijn deze bundels duurder dan de Nederland bundels. Mijns inziens dus dikke winst voor KPN als mensen de Europa bundels in Nederland gaan gebruiken.

Verder geeft de pagina wel buitenlandbundels aan. Maar bij "inhoud" staat duidelijk"
100 MB in de Europese Unie, Zwitserland en Noorwegen

Daarnaast zijn de bundels die op die pagina staan de oude. Sinds 30 April zijn de bundels namelijk gewijzigd waardoor je 200MB voor €5,- kan krijgen voor in de EU.

Verder is het sowieso allemaal slechte informatie omdat je bij Prepaid de normale bundels ook al in de EU kan gebruiken.

Kortom, wat een rommeltje! Persoonlijk acht ik het dan ook redelijk dat TS de per ongeluk gemaakte kosten terug krijgt, of in iedergeval een redelijk deel daar van (gemaakte kosten - gebruikte data * mb prijs v/d bundel).

Robin
De bundels vind ik persoonlijk ook erg onduidelijk, neem bijvoorbeeld het verschil in Prepaid Bundels en Prepaid Buitenland.
KPN Weektegoed 100MB is € 3,50. KPN meldt zelfs hiervan op de website: Alle bundels kan je gebruiken in de EU.
KPN Weekbundel Europa 100MB is €5, daarbij zijn Zwitserland en Noorwegen inbegrepen, Als ik deze zomer naar Frankrijk ga dan neem ik toch die van € 3,50?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi BrouwerT, welkom op het forum! Goed dat je dit aangeeft. Aan de ene kant ben ik het met PeterG eens, omdat er inderdaad redelijk duidelijk op de pagina staat aangegeven dat het gaat om Buitenlandbundels. Aan de andere kant vind ik dat Robin ook een goed punt heeft. De 'Nederlandse' bundels zijn in de gehele EU te gebruiken, maar de Buitenlandbundels niet in Nederland. Dat is natuurlijk wat vreemd. Ik zal dit intern aankaarten.

Jij hebt nu een privébericht ontvangen. Reageer je daarop? Dan kijk ik wat ik met betrekking tot de kosten die je nu gemaakt hebt, kan doen :)

@Alcatella, als je deze zomer naar Frankrijk gaat, kun je inderdaad gewoon de KPN Weektegoed 100MB bundel gebruiken.

Reageer