Beantwoord

Nederlandse simkaart

  • 20 June 2020
  • 4 reacties
  • 151 keer bekeken

Mijn vriend woont in belgie. En heeft een belgische simkaart en een nederlandse. Als hij in belgie is, en ik bel hem op zijn Nederlandse simkaart. Wat zijn de kosten daarvan? 

icon

Beste antwoord door Lisa 20 June 2020, 16:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jennifer 83! Roam like Home is sinds 1 juni 2017 in het leven geroepen in verband met ‘nieuwe’ EU-regels die (toendertijd) zijn ingegaan. De EU-regels zorgen dan bellen, sms’en en internetten overal in de Europese unie hetzelfde is als in Nederland. 

Het duurde even voordat onze abonnementen hierop zijn aangepast. Er zijn namelijk een aantal voorwaarden aan verbonden
Is je abonnement afgesloten ná 26 september 2016, dan kun je alléén met de onbeperkt bellen/sms-en abonnementen bellen vanuit de bundel van NL>EU. 
Is je abonnement afgesloten ná 4 februari 2019, dan kun je met alle abonnementen bellen/sms-en vanuit de bundel van NL>EU

In beide gevallen maakt het maakt niet uit of hij zijn Belgische of Nederlandse simkaart gebruikt. 
Mocht je door je bundel heen zijn, dan raad ik je allereerst aan een EU-bundel aan te schaffen omdat het voordeliger is, want de tarieven zijn voor bellen een sms-en €0,23 p/m of €0,07 p/sms. 


*EDIT: Tekst aangepast n.a.v. Misja's reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hmm

Bellen vanuit nederland (met een NL nummer) naar een nummer uit belgie valt toch niet binnen de bundel? In dat geval gelden de EU Roaming regels namelijk niet.

Maar als de topicstarter bv een nederlands nummer heeft en bv ook een onbeperkt bel bundel (of met min), maakt verder niet uit, dan kan ze zonder kosten of zonder een speciale abbo of bundel naar de nederlandse nummer bellen van haar vriend zonder meer kosten ;)

Zelfs met een prepaid bel bundel moet dan dan gewoon werken.

Of zit ik er nou naast?

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Misja20, We hebben allebei gelijk! Ik pas mijn tekst een beetje aan, want inderdaad abonnementen ná 26 september 2016 hebben ALLEEN met de onbeperkt bundel die mogelijkheid. Abonnementen met een 150/300 minuten bundel kunnen het niet. Tenzij het abonnement is afgesloten ná februari 2019. Voor alle abonnementen ná 4 februari 2019 geldt dat zij de bundel kunnen gebruiken om te bellen/sms-en van NL>EU of dit nu een NL-nummer of EU-nummer is. 

 

Als je door de bomen het bos niet meer ziet @Jennifer 83, vul dan a.u.b. je 06-nummer in in je profiel. Ik kan je precies vertellen of je extra kosten maakt als je naar je vriend belt in België. :blush:

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag.

Reageer