Vraag

niet bereikbaar in Duitsland op mijn Nederlandse prepaid mobiel

Geachte KPN en Forum leden,
ik ben vaak in Duitsland geweest en was dan altijd bereikbaar op mijn Nederlandse prepaid mobiele telefoon.
De laatste keer echter niet meer.
Als ik nu in Duitsland vanaf mijn Duitse mobiele nummer bel naar het Nederlandse nummer dan komt de boodschap dat het nummer niet bestaat.
Mensen die uit Nederland bellen, krijgen niet eens een boodschap en kunnen het nummer niet bereiken.
als ik weer terug ben in Nederland, is mijn Nederlandse mobiele nummer weer bereikbaar.

Heeft u een idee hoe dit komt en wat er aan te doen is?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Goedemorgen @hkroft,

Ik kan mij voorstellen dat je het vreemd vindt dat je ineens niet meer bereikbaar bent in Duitsland. Was je op geen enkele plaats bereikbaar in Duitsland? Als dit het geval is, dan is er vermoedelijk iets veranderd. Heb je sinds kort een ander toestel? Roaming heeft wel aangestaan tijdens je bezoek in Duitsland? Ik hoor graag je bevindingen. Zou je ook nog willen toelichten welk toestel je gebruikt? Dan kunnen we de instellingen ook nog doornemen.
Reputatie 7
Badge +16
Hallo @hkroft,

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Hallo Marina,

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven is beschreven. De laatste keer dat ik gebeld was op mijn mobiele pre-paid nummer was op 26 April en sinds die tijd niet meer. Ik ben dagelijks in Duitsland. Zelf kan ik wel bellen, het signaal is maximaal. Mijn toestel is een Samsung s4 mini, ik heb die al meer dan drie jaar en er waren nooit problemen mee.

Ik zou graag willen weten wat kan ik doen om dit op te lossen.. Alvast bedankt voor uw reactie.
Groetjes,
Julia
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Julia,

Ik had jouw bericht over het hoofd gezien, excuses hiervoor. Met welk netwerk ben je verbonden? Ik ben benieuwd wanneer je handmatig een provider in Duitslands selecteert of je dan wel gebeld kan worden. Wil je dit voor mij testen met het netwerk van T-mobile DE? Dit kan via instellingen> Meer netwerken> Mobiele netwerken> Netwerkoperators en vervolgens kies je T-Mobile DE. Laat je mij weten of het dan wel lukt?
Hi Marina,

Dank je wel voor jouw antwoord. Ik heb al op de andere forums ook gelezen over handmatige keuzes en al geprobeerd - maar in mijn lijst heb ik geen T-mobile.de, alleen maar O2.de, Telekom.de en Vodafone.de. Automatisch had ik altijd O2.de. Bij Telekom.de kan ik niet registreren - krijg bericht 'Your sim-card doesn't allow a connection to this network'. Vodafone.de had ik eerder vandaag ook zonder resultaat geprobeerd, maar nu kan ik toch wel registreren en zelfs kan ik gebeld worden (!), maar zelf bellen kan ik niet - krijg bericht 'Outgoing calls barred'.

Wat moet ik nu doen - steeds 'switchen' tussen O2 en Vodafone netwerken om zelf te kunnen bellen of dat anderen kunnen me bellen? Maar dat is toch niet de bedoeling, lijkt me onhandig. Wat zou jouw advies verder zijn? Wat kan ik meer proberen?

Groetjes,
Julia
Reputatie 7
Badge +16
Aaah dat is jammer. Ik heb gebeld met onze technische dienst en zij krijgen de meldingen de afgelopen week vaker binnen. Ze hebben nu een onderzoek opgestart. Internetten gaat wel goed? Je zou dan kunnen bellen via Whatsapp. Ik ga maandag weer met onze technische dienst bellen of ze mij al meer kunnen vertellen over het onderzoek. Ik zal je daarna weer een bericht sturen.
Beste Marina,

Dank je wel voor jouw hulp. Ik heb ook op jullie forum meerdere meldingen gezien en ben benieuwd wat is de reden en wat zal de oplossing zijn. Internet gebruik ik alleen maar via wifi en dat is inderdaad hoe mensen me toch kunnen bereiken - via WhatsApp bellen.

Ik hoor graag van jou hoe dat verder gaat en of er misschien oplossing is gevonden.
Fijn weekend alvast!

Groetjes,
Julia
Beste HI gebruikers,

Na jarenlang probleem-arm bellen kon ik plotseling in Duitsland niet meer gebeld worden door
mijn vrouw vanuit nederland. Automatisch gekozen was provider E-plus. werkt altijd in tegenstelling
tot bijv. Vodafone DE. Bel met beltegoed en ruim 10 jaar oude SIM kaart
Zelf bellen lukte wel evenals SMS in twee richtingen.
In Frankrijk dit jaar geen problemen gehad tot dusverre.
Raar, maar gelet op andere verhalen ben ik niet de enige met problemen.
groeten jed
Reputatie 7
Badge +16
Hallo Jed, welkom op ons Forum!

Je bent volgens onze technische dienst zeker niet de enige. Hier heb ik vanochtend mee gebeld en ze zijn het nu aan het onderzoeken. Hopelijk heb ik a.s. maandag meer nieuws.
Beste Marina,
Bedankt voor de reactie en ben benieuwd naar het nieuws van de techneuten
groeten jed
Reputatie 7
Badge +16
Hoi @dyane435,@hkroft en @JuliaGM,

Zojuist heb ik weer gebeld met mijn collega's van onze technische dienst. Het onderzoek loopt nog steeds, waardoor ik geen nieuwe informatie voor jullie heb. Uiteraard houd ik het in de gaten en hoop ik jullie z.s.m. een update te geven 🙂
Dag Marina en anderen,
Afgelopen zaterdag kon mijn vrouw mij in Garbsen bij Hannover bellen.
Dat was met vodafone.de als provider.
Bij Leer Emsland vandaan kon ik niet via vodafone.de bellen.
Was voorheen ook soms lastig en dan nam ik E-plus als provider.
Er is verbetering dus.
groeten dyane435
Reputatie 7
Badge +16
@dyane435, bedankt voor je bevindingen. Blij om te lezen dat je een manier hebt gevonden om toch enigszins bereikbaar te zijn. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog iets aan 🙂 Ik zal jouw bevindingen meenemen naar onze technische dienst. Uiteraard is deze informatie of andere info welkom om het z.s.m. op te lossen.
Hallo allemaal,
sinds gisteren heb ik helaas helemaal geen service meer op mijn telefoon bij elk network. Dus, na deze maand proberen en afwachten, is het nu tijd om afscheid te nemen van kpn en een andere provider te zoeken. Jammer na 10 jaar klant van kpn zijn geweest, maar als ik met mijn telefoon niet meer kan bellen dan is de belangrijkste reden om klant te blijven weg gevallen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties in deze chat en veel succes met het oplossen van de technische problemen.
Groetjes,
Julia
Reputatie 7
Badge +16
Hoi allemaal,

Vanochtend heb ik weer contact gehad met onze technische dienst. Alle prepaid nummers worden sinds enkele dagen aangeboden op T-mobile DE(Telecom DE). Hiermee zouden jullie weer mee kunnen bellen en gebeld worden. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen hiermee. JuliaGM, wanneer je helemaal geen service meer hebt lijkt er iets anders aan de hand te zijn. Je kunt ook niet op het internet? We moeten op dit moment wel rekening houden met het noodweer van de afgelopen tijd, ook dit heeft invloed gehad op het netwerk zowel in Nederland als in Duitsland. In Nederland heb je wel service? Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart eens te testen in een ander toestel? Zo kunnen we achterhalen of het in dit geval aan het netwerk ligt of aan de instellingen van je toestel.
wat een geneuzel allemaal, heb 4 weken geleden een kpn prepaid aangeschaft, ik woon in Duitsland en wilde ook een Nederlands nummer hebben.
heeft het precies 1 dag gedaan, nu niks meer. alle andere telefoons werken normaal.
ook in een andere telefoon geen netwerk met het KPN kaartje, ook niet met handmatig zoeken,. naar een netwerk.
kan niet bellen of gebeld worden, ik zou zeggen los het even op KPN met uw techniese dienst die er 14 dagen over doet en nog geen antwoord heeft.

grmpf Fratsen
Reputatie 5
Badge +11
Goedemiddag Fratsen,

De algemene storing omtrent deze problemen zou inmiddels opgelost zijn, zoals Marina aangeeft. Als je toch nog problemen ervaart, dan kan er sprake zijn van een andere oorzaak. Ik onderzoek dit graag voor je.
Wil je hiervoor antwoorden op mijn privébericht?

Ik kom dan gauw bij je terug met meer informatie!

Reageer