Beantwoord

Niet gebeld, toch beltegoed kwijt

• 5 februari 2017
  • 11 reacties
  • 1883 keer bekeken

Op donderdag 2 feb. mijn beltegoed opgewaardeerd met 10 euro na een sms-je van KPN. Zaterdag 4 feb. ontving ik weer een sms-je van KPN dat mijn beltegoed opgewaardeerd moest worden. Ik heb er toen 15 euro op gezet. tot mijn grote schrik is dit vandaag zondag 5 feb. al weer verdwenen, zonder dat ik heb gebeld. of ge-sms't. Is er ergens na te gaan waar dit tegoed is gebleven?
icon

Beste antwoord door Paul_ 6 februari 2017, 14:00

Hey Anna, welkom op het forum. Goed dat je het meldt! Je hebt je dus via http://www.payinfo.nl/ afgemeld neem ik aan? En blokkeren via die site is ook geen slecht idee. Reageer je op mijn privébericht? Dan kan ik vast dat bedrag voor je vergoeden.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Internet? Sms-dienst?
Reputatie 7
Kijk eens op www.payinfo.nl om te zien of jij slachtoffer bent van malafide betaalde sms- of internetdiensten.
Stop die dan in ieder geval en blokkeer je telefoonnummer voor betaalde diensten.
De genoemde website geraadpleegd. Het lijkt er inderdaad op dat ik ongewild van betaalde sms diensten gebruik maakte. Hoop, dat het nu is opgelost.
Reputatie 7
Weet dat je recht hebt op compensatie als er geen "contract" is voor die betaalde sms diensten die conform de gedragscode ( zie www.payinfo.nl ) tot stand gekomen is. In het kort komt dat er op neer dat je als gebruiker heel bewust akkoord moet zijn gegaan. Ik weet haast wel zeker dat dat niet het geval is en daarom hoop ik ook dat iemand van het KPN Webcare team jou een privé bericht gaat sturen om te kijken hoe ze jou kunnen compenseren.

Gelukkig is de schade nog "beperkt" gebleven tot €25,-, maar toch is dat natuurlijk ook gewoon zonde van het geld. Ik hoop echt dat de telecombranche eindelijk eens een keer in gaat zien dat ze de betaalmogelijkheid via het mobiele "abonnement" standaard uit moeten zetten om zo de consument te beschermen tegen dergelijke verwerpelijke praktijken. KPN neem je maatschappelijke verantwoordelijkheid en doe er wat aan.
Dank, wjb, dat zou inderdaad mooi zijn van KPN. Ik houd het in de gaten
Reputatie 7
Badge +24
Hey Anna, welkom op het forum. Goed dat je het meldt! Je hebt je dus via http://www.payinfo.nl/ afgemeld neem ik aan? En blokkeren via die site is ook geen slecht idee. Reageer je op mijn privébericht? Dan kan ik vast dat bedrag voor je vergoeden.
Reputatie 7
Badge +24
Het bleek in dit geval om dataverbruik te gaan en gelukkig niet om Payinfo diensten. Wel goed om het te blokkeren natuurlijk. Ik vermoed dat het bijvoorbeeld updates waren waardoor het beltegoed zo snel op was.
Pas 30 euro opgewaardeerd totaal niet gebeld of wat dan ook en toch al 9 euro eraf hoe kan dat gebeuren dit wordt dan wel een duur prepaid zijn er soms nog bepaalde kosten kwa gebruik van whatsap of update waar je voor betaald
Reputatie 7
Als jij het mobiel datagebruik niet uit hebt gezet, dan zal jouw telefoon op de achtergrond voor van alles en nog wat met Internet communiceren, zoals bijvoorbeeld het ophalen van updates. Dan zal het hard gaan met je "bel"tegoed.
Zet mobiel datagebruik dus uit en gebruik alleen wifi om van Internet gebruik te maken.
oke bedankt
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Leenp en goed dat je je vraag hier op het Forum stelt. Kun je uit de voeten met het antwoord dat Wjb je gaf? Als je wilt dat ik nog even naar je aansluiting kijk, reageer dan op het privébericht dat ik je stuurde.

Reageer