Beantwoord

niet kunnen bellen in brazilie (provincie Parana)

  • 24 July 2019
  • 9 reacties
  • 203 keer bekeken

mijn zwager heeft een nederlands toestel samsung A10 met een kpn prepaid abbonnement. hij kan daar niet meebellen in brazilie en niet naar nederland. sms berichten versturen gaat wel.
Hij krijgt een melding "het toestel is tijdelijk niet geprogammeerd om dit soort gesprekken te voeren"
ik kan hem van uit nederland wel bellen.
kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Han Postma
icon

Beste antwoord door j.a. Postma 5 August 2019, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

nog en aanvulling, hij kan wel het internet op met dit abbonnement.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Han, welkom! Ik heb hier nog niet eerder van gehoord, wat een gekke melding! Kan hij via 'telefoon', 'instellingen', 'oproepen' eens kijken of hij per ongeluk 'vaste nummers' aangezet heeft? Dat moet hij dan uitzetten. Zou je anders zijn 06-nummer in je forumprofiel willen zetten? Dan kijk ik of hier misschien iets geblokkeerd staat.
hallo marcia, ik heb het telefoon nummer in het profiel gezet, ik heb net een mail naar brazilie gestuurt om bovenstaande te laten nakijken.
met vr groet
Han
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt en sorry voor de late reactie! Ik zie nog voldoende tegoed en geen blokkades. Heb je inmiddels bericht van je zwager over de 'vaste nummers'? Anders zou hij nog kunnen controleren of hij het nummer wel goed belt: +31600000000 i.p.v. 0600000000. Ook 0031600000000 levert soms problemen op. Voor bellen in Brazilië moet hij er +55 voor zetten.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nog contact gehad? Weet je of het inmiddels opgelost is? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag!
LET OP.
De code om v.u. Brazilië naar een ander land te bellen is 0021. (in Europa is dat alleen 00)
Dus bv. 0021316... voor een nummer in Nederland.
Als hij belt met alleen 00 ervoor werkt het niet.

Handiger voor hem is alle nummers met +31 in zijn telefoon te programmeren. Het +je vervangt in de hele wereld de ter plaatse geldende internationale code.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor deze toevoeging!
even een update, als eerst bedankt voor alle hulp. Het probleem is inmiddels opgelost. het bleek dat de instellingen niet goed stonden (o.a roaming stond uit). toen die ingesteld waren kon de telefoon kontakt maken met de Provider TIM. Mijn zwager heeft ons inmiddels gebeld met zijn nieuwe toestel endat ging goed.
met vriendelijke groet
Han postma
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, Han! Fijn dat je het nog even hebt laten weten 🙂