Beantwoord

Nieuw gekochte simkaart werkt niet

  • 18 April 2019
  • 8 reacties
  • 1404 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag een prepaid simkaartje gekocht voor gebruik in een oude telefoon. (gekocht bij trekpleister).
Probleem is echter dat de simkaart niet werkt. Na het invullen van de pincode 0000 krijg ik de melding "Niet aangemeld bij netwerk". Ik kan dus alleen 112 bellen. Beltegoed opvragen is ook niet mogelijk.

Vreemd, want bij een prepaid kaartje is het voldoende om de simkaart in de telefoon te stoppen, even te bellen en het kaartje is vervolgens actief.

De kaart leek zich wel geregistreerd te hebben op het netwerk, er kwam even "KPN" in beeld, maar vervolgens direct erna alleen "Noodoproepen".

In de folie waar de simkaart in zat, staat dat "ongeactiveerde sim vervalt na 15-05-2019". Dus die zou het nog moeten doen lijkt mij.

Online opwaarderen lukt ook niet, dan krijg ik de melding dat het nummer niet bekend is .

Kan iemand van KPN hier naar kijken? nummer staat in m'n profiel onder "opmerkingen"

Alvast bedankt. 🙂
icon

Beste antwoord door Susan_ 23 April 2019, 20:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @jjmvdt, bedankt voor je bericht!

Ik heb meteen even voor je gekeken, maar kan het probleem niet echt achterhalen. Het klopt dat hij nog niet geactiveerd is, maar waarom is mij nog een raadsel! Ik ga dit probleem even voorleggen bij onze experts, hopelijk hoor ik daar snel van zodat je hem in gebruik kan nemen! Zou je, voor de volledigheid, ook het simkaartnummer kunnen noteren bij het 06-nummer?
Reputatie 1
Simkaartnummer heb ik er inmiddels ook bijgezet.

Alvast bedankt voor het uitzoeken 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel! Ik heb al even contact gehad, dus een snelle reactie terug 🙂 Het lijkt op een fout vanuit onze kant, het nummer is namelijk nog maar net (14 april) gedeactiveerd. Het is eigenlijk onmogelijk dat hij nu alweer uitgegeven en gekoppeld is. Ik kan hem niet laten activeren, vanwege die fout.. Ik wil voorstellen dat je een nieuwe prepaid simkaart aanschaft (via de winkel of online) en dat ik hiervan de kosten vergoed. Wil je laten weten of je hiermee akkoord gaat? In ieder geval excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Dankjewel! Ik heb al even contact gehad, dus een snelle reactie terug 🙂 Het lijkt op een fout vanuit onze kant, het nummer is namelijk nog maar net (14 april) gedeactiveerd. Het is eigenlijk onmogelijk dat hij nu alweer uitgegeven en gekoppeld is. Ik kan hem niet laten activeren, vanwege die fout.. Ik wil voorstellen dat je een nieuwe prepaid simkaart aanschaft (via de winkel of online) en dat ik hiervan de kosten vergoed. Wil je laten weten of je hiermee akkoord gaat? In ieder geval excuses voor het ongemak!

Dat is prima. Jammer dat het nummer niet meer te activeren is.

Ik had dit kaartje in de winkel gekocht omdat ik daar een makkelijk een leuk nummer kon uitzoeken. (gewoon kaartjes bekijken en kijken welk nummer makkelijk te onthouden is 🙂 )



Wat is handig? Dat ik nu een nieuw kaartje aanschaf en dat ik je hiervan een PB stuur?
Reputatie 7
Badge +21
@jjmvdt, ja het lijkt me prima dat je een nieuwe aanschaft en mij dit laat weten (o.a. het 06-nummer wanneer je hem geactiveerd hebt). Dan kan ik op dat nummer namelijk de gemaakte kosten in de vorm van beltegoed toevoegen 😉
Reputatie 1
Ik stuur zo even een PB.
Reputatie 7
Badge +21
Het probleem van jjmvdt is opgelost door een nieuwe simkaart aan te schaffen. Deze kosten zijn uiteraard vergoed in de vorm van beltegoed, en de nieuwe simkaart werkt inmiddels 🙂
Reputatie 1
Beltegoed is inmiddels netjes bijgeschreven. Fijn dat het zo opgelost kon worden.

Reageer