Beantwoord

nieuwe ongebruikte prepaid sim vervallen

• 24 augustus 2013
  • 9 reacties
  • 10148 keer bekeken

Ik probeerde gisteren de nieuwe ongebruikte verzegelde prepaid sim die ik had gekregen met mijn verjaardag (kan ook sinterklaas geweest zijn), met een 'houdbaarheidsdatum' van 01-10-2014, in gebruik te nemen. Ik kreeg de melding 'registratie SIM-kaart mislukt', dus ging ik deze ochtend naar de primafoon winkel (als die nog zo heet). De SIM-kaart was kennelijk vervallen?! Daar konden ze me niet verder helpen, ik kreeg een gratis nummer mee: 0800-0105.

Daar liep ik tegen een medewerkster aan, die maar bleef blaffen dat de SIM minimaal 1x per half jaar gebruikt moet worden, verder niets anders wilde horen en daarna ook nog eens botweg de verbinding verbrak. Wat kan ik nu nog doen? Ik heb kennelijk een SIM met een nummer dat ooit al eens gebruikt is geweest of er is iets heel anders anders mis? Weet iemand raad?

icon

Beste antwoord door Le-Yuan 28 augustus 2013, 11:33

Beste hjk1962,

Ik heb je privébericht beantwoord.

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb inmiddels een SIM-kaart voor hetzelfde nummer mogen ontvangen.

Top! Geweldig! :D

Mijn vertrouwen is helemaal hersteld.

Reputatie 4
Badge +2
Beste hjk1962,

Ik heb je privébericht beantwoord.

Reputatie 4
Badge +2
Beste hjk1962,

Graag ontvang ik je telefoonnummer en simkaartnummer via een privébericht zodat ik kan kijken wat ik nog voor je kan betekenen.

Reputatie 6
Badge +2
Als u een nieuwe simkaart zou kopen staat er 2.50 tegoed op en na registratie op de website 10 euro tegoed. Een simkaart die vervallen is kan niet meer ''gered'' worden.

Reputatie 7
Badge +12
Er staat in de voorwaarden van de prepaid aangegeven dat er tenminste binnen 6 maanden betaald gebruik van moet zijn gemaakt of dat deze een keer is opgewaardeerd. Anders komt het inderdaad te vervallen en dat kan niet ongedaan gemaakt worden hoe vervelend het ook is.

Reputatie 7
Badge +12
http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieven/prepaid.htm

Jammer genoeg werkt het niet zoals u zou willen. De periode van 6 maanden begint op het moment dat u de prepaid gekocht hebt.

Ja, dat is prima, maar dan toch wel na het eerste gebruik.

De SIM-kaart was notabene nog verzegeld!

In het bijgeleverde boekje staat, onder het kopje 'Beginnen':

"Activeer de SIM-kaart door naar 1244 (gratis) te bellen of direct iemand te bellen of sms'en.

Vanaf dan kun  je ook gebeld of ge-sms't worden."

Nou, zover kom ik al niet eens.

Na het inkloppen van de pincode 0000 komt ie met 'registratie SIM-kaart mislukt.'

ALs het zo zou zijn, dat de periode van 6 maanden begint bij de aankoop van de SIM-kaart, m.a.w. de SIM-kaart wordt bij aankoop al geactiveerd dan begrijp ik niet waar die activatieinstructies voor dienen en waarom de 'houdbaarheidsdatum' op het pakje van de SIM-kaart staat.

Nergens is de algemene voorwaarden staat dit vermeld en ook in de bijgeleverde boekjes is dit niet terug te vinden. Sterker nog: alles wijst juist op een niet-geactiveerde SIM-kaart, die je zelf moet activeren. Ik heb het bij de gever nog nagevraagd, bij de aankoop is niet aangegeven dat de SIM-kaart al was geactiveerd.

Het klinkt als dat je een pak houdbare melk haalt in de supermarkt. Ongeopend houdbaar tot in een verre toekomst, echter na opening beperkt houdbaar. Dan trekt de cassière bij de kassa het pak toch ook niet open, omdat zij veronderstelt dat ik op dat moment melk wil?

Als zo'n SIM-kaart door de verkopers wordt geactiveerd dan voel ik me belazerd en woedend tegelijk. Ik weet dat ik nu daar weinig mee opschiet. Ergens hoop ik dan ook, dat dit niet waar kan zijn.

Kan iemand mij bevestigen dat een SIM-kaart inderdaad door de verkopers al bij aanschaf direct wordt geactiveerd? En kan iemand mij aangeven waar ik dit kan vinden/hoe ik dit had moeten weten?

Reageer