Vraag

Nieuwe prepaid simkaart niet te activeren door "Oeps! KPN.com is tijdelijk in onderhoud".

  • 20 January 2021
  • 46 reacties
  • 508 keer bekeken

Heb nieuwe Prepaid simkaart aangevraagd en ontvangen, maar kan hem al een poos niet activeren door “Oeps! KPN.com is tijdelijk in onderhoud".  Gaat dit nog lang duren? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ans en Hans, welkom hier. 

Ik kijk graag mee. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het 06-nummer en het simkaartnummer. 
 

Beste Alex_P,

Na een totaal foutief gelopen abonnementswijziging (door KPN toegegeven maar niet aan kunnen doen) ben ik zeer ontevreden met KPN. Ook onlangs twee keer flinke storingen gehad met KPN mobiel abonnement (ziekenhuizen en dokter niet goed kunnen bereiken) gelukkig had ik nog een Vodafone prepaid kaartje die wel gewoon werkte. KPN heeft geen storingen gehad, zeggen ze.

Ik heb het profiel aangepast. Gaat om het toestel van m'n vrouw.

Trouwens, die twee verstoringen op mijn KPN mobiel waren die twee keer ook precies helzelfde op m’n vrouw d'r KPN prepaid telefoon. (bijv. eenzijdig spreken, andere zijde gekraak en gepiep) Dus zeker weten wel storing bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +7

Bellen met 08000402  is binnen 2 minuten geregeld.

t’ís al gebeurd. Vannacht werkte de site gewoon. 

Jammer dat Alex_P niet meer reageert. Ik denk er sterk aan naar een andere provider voor internet en mobiel te gaan. Ik ben echt enorm teleur gesteld in KPN. (40 jaar lid)

L2Fiber was bezig glasvezel aan te leggen bij ons,. Is nu overgenomen door T-Mobiel, maar dat kan nog wel tot half 2021 duren. 🤷‍♀️

Reputatie 7
Badge +28

 

Jammer dat Alex_P niet meer reageert. Ik denk er sterk aan naar een andere provider voor internet en mobiel te gaan. Ik ben echt enorm teleur gesteld in KPN. (40 jaar lid)

 

@Ans en Hans

Ook een moderator werkt niet 7 dagen per week hele dagen. En als er iemand is met aandacht voor de klanten…….   Kortom : @Alex_P  komt hier zeker nog weer reageren ! 

Los daarvan is de storing al lang weer voorbij, dus het probleem is daarmee toch opgelost?   

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ans en Hans, ook ik probeer er nog wat van mijn privéleven te maken in deze barre tijden. Ik ben dus inderdaad niet 24/7 aan het werk. :wink:

Ik snap de teleurstelling, zeker wanneer er een storing voorkomt net op het moment dat je het product nodig hebt. Mijn oprechte excuses hiervoor. Over het algemeen kan ik aangeven dat ons mobiele netwerk erg stabiel is en bijna nooit storingen heeft. Ik zou het zeker betreuren om jou te zien gaan, maar dat is uiteraard je eigen keuze die ik zal respecteren. 

Sorry, jullie hebben gelijk. De opmerking “Jammer dat Alex_P niet meer reageert” was niet zo slim van mij 🤦‍♂️ Ik besef me al te goed in wat voor vervelende situatie we nu zitten. Nogmaals sorry!

Alex, ik heb toch nog een vraagje; Ik heb als therapie mee gekregen dingen van mij af te schrijven. De abonnementswijziging  bij KPN blijf ik onrechtvaardig vinden. Zou ik die (vervelende) ervaring hier op die forum naar jou mogen beschrijven? Het is al bijna een jaar geleden, maar het heeft mij (en m'n vrouw) veel ergernis opgeleverd. Nu met die KPN mobiel storingen (wat KPN dus ook niet toegeeft) raken wij weer helemaal van de kook. (spijt dat ik de vaste telefoon opgezegd heb)

Misschien via een ander onderwerp op dit forum? Of is er misschien via een andere manier? Ik wil dit absoluut niet telefonisch bespreken. Dat was via KPN klantenservice echt onuitstaanbaar.   
 

Reputatie 7
Badge +24

Zeker mag dit, graag zelfs. Dingen van je afschrijven is een goede uitlaatklep, doe ik een soort van dagelijks hier. :wink:

Ik hoor graag van je. Oprecht.

Bedankt Alex, ik ga schrijven. (even goed nadenken, m'n vrouw heeft alle aantekeningen van toen verscheurd en weggegooid 🤯 Dus ken wel even duren 😉 

Zal ik het via een andere Forum vraag titel doen, o hier gewoon blijven?  

Reputatie 7
Badge +24

Hier mag dit ook, wat jij het fijnste vindt. 

Nou, het begon dus allemaal alweer bijna een jaar geleden.

Mijn broer vertelde dat mijn moeder (96 jaar) een brief had gekregen van KPN waarin stond dat ze €10,- p/m meer moest gaan betalen voor twee Digitenne kastjes. Heb toen direct contact op genomen met KPN klantenservice. Kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn. Toen ik haar vertelde dat mijn ouders op mijn advies al zo’n 35 jaar (denk ik 🙄) het KPN-alles-in-1 standaard hadden, begreep ze dat er (bij KPN) iets fout moest zijn gegaan.

In die tijd had ik toen dat abonnement ook, je kreeg er toen 1 gratis Digitenne kastje bij. Mijn moeder gebruikte die Digitenne al lang niet meer. (ze wist niet eens dat ze het had) De KPN medewerker ging het in orde maken. Digitenne zou uit m’n moeders abonnement worden gehaald en omdat ik haar had doorgegeven dat m’n moeder last had van langzaam opstarten van de tv kreeg ze i.p.v. 2 nieuwe Digitenne kastjes, 2 nieuwe interactieve tv kastjes.

Ging nog mis. M’n broer (nogal een digibeet 😏) kreeg de nieuwe kastjes niet aan de praat. Bleken het toch Digitenne kasjes te zijn. Maar na veel heen en weer gebel (en lopen naar afhaal punt) is het later toch nog goed gekomen.

Toen de KPN medewerkster vroeg of ze verder nog iets voor mij kon betekenen, gaf ik aan dat ik mijn eigen abonnement eigenlijk ook wel zou willen veranderen. Ik kwam in de ziektewet en het werd te duur. Omdat ik aangaf geen tv te kijken en eigenlijk ook geen vaste telefoon meer nodig had, stelde zij een Hussel (100MB internet) voor. Bij dat vorige abonnement (Alles-in-1) had ik PC Veilig voor 5 apparaten, Spotify gratis en dus 1 Digitenne kastje gratis. Ik kon kiezen wat ik bij dat nieuwe Hussel abonnement wilde Spotify of Digitenne (gratis). Heb voor Digitenne gekozen en PC Veilig voor 5 app. en Spotify erbij (betaald) gehouden.

Dat (eigen) Digitenne kastje had ik zelf zo’n half jaar daar voor nog vernieuwd gekregen. Naar het nieuwe systeem. Dat ging toen ook al zeer moeizaam. Had geloof ik ook een brief van KPN gekregen dat ik dat ineens moest gaan betalen. Maar toen ik daar over belde is dat uiteindelijk goed gekomen. Zat in mijn abonnement dus had er recht op. Wij gebruikten het op een volkstuin waar geen Wifi is, als radio ontvanger. (Ideaal)

Krijg nu sterk het vermoeden dat KPN met Digitenne in hun maag zit en op een of andere manier de (gratis) abonnementen op wil zeggen. Zou mij niks verbazen als ze het systeem straks van de hand doen.

Moet even doorgeven dat ik zelf 20 jaar bij PTT/KPN heb gewerkt. Mijn vader 40 jaar. Vandaar dat we ook altijd trouw abonnee zijn geweest.😏 (Ik heb een paar jaar voor KPN Call centers gewerkt, dus weet hoe het daar aan toe kan gaan)

Maar we kregen spijt. Ook op het volkstuintje (waar we zomers ook overnachten) luisterden we niet meer naar Digitenne. Dus ik ging proberen het gratis Digitenne naar gratis Spotify om te zetten, wat volgens die eerste medewerkster gewoon kon als ik het maar binnen 8 werkdagen aan gaf. Ik heb er geloof ik wel 25 keer voor naar KPN klantenservice gebeld. Het werd steeds erger. De één zei “geen probleem, komt goed” de andere snapten er niets van en elke keer moest je 8 dagen wachten, voor dat het systeem bij gewerkt zou zijn. Op een gegeven moment was ik dus alles kwijt. Moest Digitenne kastje inleveren! Nog ruim binnen annuleringtermijn door gegeven hier niet mee akkoord te zijn, maar ondanks dat KPN aangaf het fout te hebben gedaan kon er niets aan worden veranderd. Uiteindelijk via een forum medewerker een vergoeding van PC veilig voor 12 apparaten i.p.v. 5. als compensatie gekregen. (maar daar had ik dus niets aan)

Ik was dus al ziek, maar die telefotootjes naar KPN klantenservice koste mij zo veel moeite en ergernis, (zat gewoon te trillen tijdens zo’n gesprek) je hebt er zelfs medewerkers bij die je gewoon uitlachen, niks zeggen, of de verbinding gewoon verbreken. Heb een paar keer naar een teamleider gevraagd en of ze alsjeblieft de gesprekken willen na luisteren (al was het maar om hun medewerkers daar op aan te spreken) Maar dat was iedere keer NIET mogelijk.

Ik heb dus ook een KPN mobiel abonnement met veel data, voor zomers op de tuin (waar geen WiFi is)

Heb meerdere storingen gehad. Twee keer tijdens het proberen te bereiken van spoedeisende hulp van een ziekenhuis. De laatste keer was het eenzijdig spreken. Het ziekenhuis hoorde alleen maar gepiep en gekraak en als zij mij terug bedelde, hoorde ik alleen maar gepiep en gekraak. Uiteindelijk via Vodafone prepaid wel gelukt. KPN zegt iedere keer geen storing te hebben. Mijn vrouw raakt dan helemaal in paniek, als ik er zelf niet toe in staat ben zou het haar gewoon niet lukken. Dus ik heb ook enorme spijt dat ik onze vaste telefoon heb opgezegd. Dat had haar veel ergernis gespaard.

Ben laatst ook nog door een bedrijf gebeld. Die wist dat ik een duur KPN mobiel abonnement had en zag dat ik er niet veel gebruik van maakte. Hij wilde mij over laten stappen naar een (goedkoper) Vodafone abonnement. Veel beter bereik, KPN was slecht in mijn gebied. (Snap niet hoe het kan dat hij mij belde, sta al een poos in het bel-me-niet-register aangemeld. Zeker omdat ik dat Vodafone kaartje hebt) Hij raadde trouwens ook Ziggo i.p.v. KPN aan. Veel beter volgens hem. (hij belde om 8.00 uur en ik was net herstellende van een operatie, niet bij m’n positieven zal ik maar zeggen 🥱d us ik heb hem maar laten lullen)

Zo,.. dat is mijn “van mij afschrijf bericht”. Doe ermee wat u wilt, maar misschien beseft u dat KPN Klantenservice zo niet werkt. Ik besef zelf ook wel dat alle providers dit probleem hebben, maar ik hoor heel veel klachten over KPN klantenservice (a.o. mijn broer en zus)

Ondanks dat mijn vrouw er niet aan moet denken om bijv. haar mail adres te veranderen ben ik toch in staat over te stappen naar een andere provider, al is het alleen maar dat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan.

Beste Alex_P,

Heb weer het één en ander meegemaakt. Wat vraagjes en hoop dat jij misschien wat voor ons kan betekenen. (en ik ben m’n ei weer kwijt ;-)

Ben van 5 t/m 10 feb. weer opgenomen in het ziekenhuis en je raad het al, er ging weer van alles mis.

Weer eenzijdig spreken (weer gepiep en gekraak met een soort Alain stem aan de andere kant) op zowel KPN mobiel als prepaid. (terug gebeld en die verstond mij dan weer niet) Vodafone prepaid geen probleem. KPN meld weer “er zijn geen storingen” :-(

Ben zelf technicus (ook bij PTT/KPN) geweest en heb natuurlijk zelf dingen uitgeprobeerd. Bijv. sim kaartje schoon maken, voor het (open) raam gaan staan (op diverse plekken in het huis) Alle bluetooth en WiFi uit. Niets helpt dan.

Nou dacht ik, wij hebben oude telefoons. M’n vrouw een iPhone 5s en ik een Samsung S5+ (wel met Android 9) Zou het kunnen zijn dat KPN G4 verstoord word door G5?

Op het tuinhuis (3 km verder) en in Oostvoorne heb ik soort gelijke storingen ook gehad. Buren klagen ook, maar dat zijn zeu… ouwetjes en blijken dan dit ook bij andere providers te hebben :-? (dus zeer onbetrouwbaar :-)

Ondanks dat ik zo’n gunstig KPN mobiel abonnement heb, (bijv. dubbel zoveel data) ga ik toch wat anders zoeken. Het kan zo niet langer. Misschien ook wel/gelijk voor m’n vrouw d’r KPN prepaid. Ga Vodafone eerst eens uitproberen op andere plekken. Het is ook prepaid en daar door op de 2e rang bij providers. Dus als dat goed is vertrouw ik hun mobiel abonnement ook wel. Heb nog een oud collega die bij KPN mobiel werkt zal hem ook eens navragen. (als hij dat nog steeds doet en ik hem kan bereiken)

Heb dus reuze spijt dat ik onze vaste telefoon heb opgezegd. (tijdens die totaal fout gelopen abonnement wijziging) ((Door KPN erkend maar niet opgelost)) :-((

Weet jij of er een mogelijkheid bestaat om deze weer terug in m’n (nu Hussel 100 Mbit/s) abonnement te krijgen is? Allen wil ik absoluut niet meer met KPN klantencontact bellen! Ik heb bijv. die (toen nutteloze) compensatie van KPN van PC Veilig van 5 naar 12 apparaten ook gekregen, via een forum medewerker. Die heeft dat gewoon in m’n abonnement (laten) gewijzig(d)en, daar heb ik zelf niets voor hoeven doen.

Ik dacht dat vaste telefoon €5,- extra euro per maand is? Het allerliefst ons oude nummer, maar dat zal helemaal wel niet meer kunnen, denk ik?

Ondanks dat ik nog steeds heel erg boos ben op KPN zou je ons er een groot plezier mee kunnen doen, als dat lukt.

Mijn vrouw wil voor internet bij KPN blijven. Vooral voor haar e-mail adressen, maar misschien kunnen we kosten besparen door naar Hussel 50 Mbit/s te gaan. (zij internet niet veel) Spotify en PC-Veilig willen we (voorlopig) behouden.

Helaas is er bij ons nog geen glasvezel. Andere providers zijn daar wel mee bezig.

 

Vriendelijke groet, Ans & Hans

Reputatie 7
Badge +24

Hi Hans, ik heb je reactie even gemist. Dit is nogal wat. 

Vind je het een idee om morgen elkaar te spreken? Ik heb je privébericht gestuurd. 

Hoi Alex, Ik heb morgen weer allerlei afspraken. (Fysio, maatschappelijke werk enz.) en ik zou het toch graag ook zwart op wit hebben. Sorry, mondeling heb ik er geen vertrouwen meer in.

Zou mailen kunnen?

Het allerliefst zouden we onze oude vaste telefoon nummer terug erbij willen, als dat nog beschikbaar is :-?

Ik zal mijn e-mail en het oude nr. in m'n profiel zetten. Oké? Vast tel. is toch €5,- p/m?

Reputatie 7
Badge +24

Zwart op wit is geen probleem, ik kan het altijd bevestigen namelijk. In dit geval vond ik het alleen prettiger om elkaar te spreken zodat ik alles op een rijtje kon krijgen en er geen misverstanden zijn. 

Vast nummer is bij oude abonnementen gratis/inbegrepen, bij de nieuwe € 2.- per maand. 

Ik heb het oude vaste tel. nummer in “Persoonlijke opmerkingen” Kan jij daar bij?

Als het nog beschikbaar is, zou dat erg fijn zijn. heb mijn mail adres er ook vermeld.

Reputatie 7
Badge +24

@Ans en Hans Ik zou het toch handig vinden om je even te spreken, het is mij namelijk niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is. Nogal een verhaal hier. 

Vind je dat goed? Ik hoop dat je daar open voor staat. 

Beste Alex_P,

Door uitzaaiingen in m’n hersenkernen heb ik soms epilepsie en kan ik niet goed praten. Vooral als ik mij druk maak. (ervaring met KPN Klantcontact)

Ik zal proberen kort en bondig door te geven wat er aan de hand is.

  1. Mijn abonnement wijziging is totaal mis gegaan. Door KPN erkend maar niet opgelost. Aanpassingen die wou (en kon) werden niet uitgevoerd door KPN. Uiteindelijk is zelf Digitenne onrechtmatig uit mijn abonnement gehaald. (daar een vergoeding voor gekregen. PC Veilig voor 12 i.p.v. 5 apparaten, waar ik niets aan had)
  2. Heb ook een KPN 2015 SO Zorgeloos Standaard (KPN Compleet) mobiel abonnement, maar erg veel storingen. (zelfde tijdstippen ook met KPN prepaid. Andere provider heeft dat niet) KPN heeft dan geen storingen. Ben van plan dit abonnement te stoppen….., daarom 3;
  3. Wil heel graag weer vaste telefonie in mij abonnement. Liefst het oude nummer.

 

Verder wil ik aangeven dat ik een paar weken geleden bericht van KPN kreeg dat er (`s nachts) werkzaamheden zouden worden verricht om het internet te verbeteren, maar sinds die werkzaamheden is internet juist slechter. Heb het (nog) niet gemeten, maar internet is soms erg langzaam en er kunnen dan zelfs sides niet geladen worden. Betrouwbare kennissen in de buurt hebben deze klachten ook. Zelf mail kan soms niet goed verstuurd worden. Om de haverklap worden hier (in de buurt) versterkerputten op gegraven. Ik krijg toch sterk het vermoeden dat er hier  iets niet goed gaat met KPN.

 

 

Vriendelijke groet, Ans & Hans

Beste Alex_P,

Kun je voor ons als je blieft de vaste telefoon lijn in weer in het abonnement zetten?

Voor €2,- . kan met ons oude nummer?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat wil ik zeker proberen, heb je voor mij voor de zekerheid het oude nummer nog? Als ik het goed heb is dat het nummer beginnen met 0104 en eindigend op 912?

Dacht dat het in m'n profiel gezet had.

 

 

 

Dat 010 nummer is goed. Staat ook

in m'n profiel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het voor je doorgezet, zou je een akkoord willen geven via het sms'je dat ik zojuist heb gestuurd? 

Ik heb je geprobeerd te bereiken. Hopelijk lees je dit snel, die verificatie moet namelijk vrij snel plaatsvinden. 

he een machtingscode ontvangen, maar hoe reageren? maar bied geen ondersteuning voor te antwoorden? (sms)