Beantwoord

nieuwe sim-kaart

• 19 september 2017
  • 9 reacties
  • 749 keer bekeken

Waarom wordt mijn oude sim-kaart geblokkeert als ik een nieuwe aanvraag?
Ik heb begrepen dat het ongeveer 5 dagen duurt voordat ik mijn nieuwe sim-kaart ontvang. Dan kan ik dus 5 dagen mijn telefoon niet gebruiken?
Ik wil een nieuwe sim-kaart omdat mijn oude niet in de iphone past die ik van mijn dochter overneem.

groetjes
icon

Beste antwoord door PeterG 19 september 2017, 14:21

Het gaat idd om prepaid.
maar nog steeds weet ik niet waarom mijn kaart direct geblokkeert wordt en ik dus 5 dagen zonder mobiel moet doen.
Dit heeft met de administratieve wijzigingen te maken. Het nummer wordt omgezet naar je nieuwe, daarvoor dient de nieuwe nog bij kpn te zijn. Op dat moment kun je niet meer bellen met je huidige sim.
Er dient voldoende saldo te zijn voor de omzetting. Die kost € 4,99.

Wil je geen 5 dagen zonder telefoon zitten ga dan naar een kpn-winkel. Daar kunnen ze het dezelfde dag doen.
https://www.kpn.com/service/winkel-in-jouw-buurt.htm
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Best Ikweethetniet,
Heb je het gestolen opgegeven, Maar dat kan niet ik heb vaak een simkaart aangevraagd, Nooit is mijn simkaart geblokkeerd. Haal de simkaart even ui je toestel en plaats de sim even weer terug, Als dat niet lukt bel de klanten service.
dit is wat ik lees op de site:

Belangrijke informatie

Je oude SIM-kaart wordt direct geblokkeerd en kan niet gebruikt worden tot de nieuwe SIM-kaart actief is. Dit kan maximaal 5 dagen duren.

Vandaar mijn vraag. Ik heb nu een nano-simkaart nodig voor de iphone en ik heb nu nog een grote kaart
Reputatie 3
Badge +1
Is het prepaid of abonnement ?
Reputatie 3
Badge +1
Hier is de link voor prepaid:https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm

Ik denk dat het om een prepaid gaat als ik het lees.
Het gaat idd om prepaid.
maar nog steeds weet ik niet waarom mijn kaart direct geblokkeert wordt en ik dus 5 dagen zonder mobiel moet doen.
Reputatie 7
Badge +31
Het gaat idd om prepaid.
Dit heeft met de administratieve wijzigingen te maken. Het nummer wordt omgezet naar je nieuwe, daarvoor dient de nieuwe nog bij kpn te zijn. Op dat moment kun je niet meer bellen met je huidige sim.
Er dient voldoende saldo te zijn voor de omzetting. Die kost € 4,99.

Wil je geen 5 dagen zonder telefoon zitten ga dan naar een kpn-winkel. Daar kunnen ze het dezelfde dag doen.
https://www.kpn.com/service/winkel-in-jouw-buurt.htm
oke, dank je wel.
Dat is dan idd de enige optie.
Maar natuurlijk niet hier in de buurt (ff dagje opofferen, maar is het een of het ander)
Reputatie 7
Badge +31
I.i.g. veel plezier van/met je "nieuwe" toestel. 😃
Reputatie 4
Hallo @ikweethetniet, welkom! Ik zie dat PeterG je al geholpen heeft, zijn uitleg klopt helemaal 🙂

Als je het 'oude' en het 'nieuwe' toestel meeneemt naar een KPN winkel, dan kunnen mijn collega's je ook helpen bij het overzetten van onder andere de bestanden en andere gegevens van het ene naar het andere toestel.

Reageer