Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren, maar ben niet in Nederland

• 7 augustus 2018
  • 1 reactie
  • 144 keer bekeken

Nieuwe sim kaaten ontvangen vlak voor de vakantie voor mijn kinderen.Nog geen tijd gehad om te activeren. Krijg continue emails dat ik moet activeren, maar het de sim kaart niet bij me. Nu krijg ik bericht dat de kaart snel gedeactiveerd gaat worden terwijl ik volgende week terug ben. Geen emailadres gevonden om dit te delen dus nu maar op het forum. Hoop dat iemand me kan helpen. Ik wil gewoon een paar dagen extra tijd. Ik ben een KPN fan maar vindt deze continue emails zonder bijvoorbeeld een button 'ik wil graag paar weken uitstel' omdat heel irritant. Hoop dat iemand kan helpen maar geen idee hoe ik reacties kan zien.
icon

Beste antwoord door Susan_ 9 augustus 2018, 09:47

Goedemorgen Mario, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is het niet mogelijk om een simkaart later te activeren of uitstel hiervoor te vragen, elke simkaart heeft namelijk 30 dagen om geactiveerd te worden en dit kan niet aangepast worden. Om welke reden had je nieuwe simkaarten voor je kinderen aangevraagd? Vanwege een overstap vanaf een andere (prepaid) provider, omdat de huidige simkaart kapot of verloren is, of omdat de huidige simkaart niet in een nieuw toestel paste? Mocht het vanwege een overstap zijn is het wel aan te raden om de simkaarten op tijd te activeren om de overstap en nummerbehoud goed te laten verlopen. Wellicht dat iemand het simkaartje in Nederland voor je kan activeren, door er eenmalig mee te bellen/sms'en.

Mocht het gaan om een van de andere redenen, dan is het niet een heel groot probleem. Je kan dan een nieuwe simkaart aanvragen (met nummerbehoud via hier, zonder nummerbehoud een nieuwe via deze website). Echter, ben je dan wel de kosten kwijt die je gemaakt hebt om de nieuwe simkaarten aan te vragen (bij prepaid).

Nog een fijne vakantie de laatste paar dagen!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Mario, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is het niet mogelijk om een simkaart later te activeren of uitstel hiervoor te vragen, elke simkaart heeft namelijk 30 dagen om geactiveerd te worden en dit kan niet aangepast worden. Om welke reden had je nieuwe simkaarten voor je kinderen aangevraagd? Vanwege een overstap vanaf een andere (prepaid) provider, omdat de huidige simkaart kapot of verloren is, of omdat de huidige simkaart niet in een nieuw toestel paste? Mocht het vanwege een overstap zijn is het wel aan te raden om de simkaarten op tijd te activeren om de overstap en nummerbehoud goed te laten verlopen. Wellicht dat iemand het simkaartje in Nederland voor je kan activeren, door er eenmalig mee te bellen/sms'en.

Mocht het gaan om een van de andere redenen, dan is het niet een heel groot probleem. Je kan dan een nieuwe simkaart aanvragen (met nummerbehoud via hier, zonder nummerbehoud een nieuwe via deze website). Echter, ben je dan wel de kosten kwijt die je gemaakt hebt om de nieuwe simkaarten aan te vragen (bij prepaid).

Nog een fijne vakantie de laatste paar dagen!

Reageer