Beantwoord

Nieuwe simkaart wegens veiligheidsupdate?

  • 14 May 2021
  • 5 reacties
  • 4863 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik kreeg net deze melding. Ik vraag mij af of dit wel klopt, aangezien ik deze simkaart al ruim 15 jaar heb en ik dit 'verzoek' nooit eerder heb gekregen.

Met vriendelijke groet,

Mariska

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 May 2021, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou niet op de link klikken in dat sms-je. Dat is mijns inziens nooit verstandig. Maar je kunt in dit geval het adres wel handmatig in de adresbalk van je browser invoeren. Het domein is gewoon kpn.com, dus dat is goed. Daarvan weet je dat het veilig is.

Ik heb zowel een mail als sms hierover gekregen. Heb online ingelogd via MijnKPN en vervolgens de link ingevuld. Wat ik dus heel vervelend vind, is dat ik al mijn persoonlijke gegevens online moet invullen. Hoezo? Ze hebben al mijn persoonlijke info al. Ik vertrouw het dus evengoed niet!

Reputatie 7
Badge +24

Als het adres in de adresbalk begint met 'kpn.com/', dan is het goed. Je weet dan zeker dat je op de site van KPN zit.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MikaDaantje en @Ycez, deze SMS/mail berichten inderdaad bij ons weg.
Omdat gegevens (vooral bij prepaid aansluitingen) niet altijd meer actueel zijn word je gevraagd om je gegevens. We willen natuurlijk geen simkaarten naar verkeerde(oude) adressen sturen of meer versturen dan nodig.

Meer informatie over het omruilen en het aanvragen van de nieuwe simkaart kan via https://www.kpn.com/vervangjesimkaart (staat ook in de mails en smsjes). Daar staat ook een FAQ die ik hieronder nog even plaats.

 

Veelgestelde Vragen:


Houd ik hetzelfde telefoonnummer?

Ja. Er gebeurt niets met je telefoonnummers , appjes, sms'jes of voicemails. Je behoudt hetzelfde telefoonnummer en je blijft hetzelfde betalen.

Is de simkaart die ik nu heb niet meer veilig?

Je simkaart krijgt geen nieuwe beveiligingsupdates meer. Daarom is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. Zo ben je verzekerd van de laatste updates.

Ik bel alleen met mijn toestel en ik heb ook geen smartphone, heb ik dan wel een nieuwe simkaart nodig?

Ja, ook dan is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. Dit zorgt voor een goede kwaliteit. En de nieuwe simkaart heeft de laatste veiligheidsupdates.

Waarom heb ik met een nieuwe simkaart beter bereik in het buitenland?

Met de nieuwe KPN simkaart kan je met meer aanbieders verbinding maken dan met je oude simkaart. Zo heb je altijd het beste signaal.

Kan ik de nieuwe simkaart ook via MijnKPN bestellen?

Mobiel abonnement:
Ja dat kan. Je moet een normale simkaart aanvragen. Kies voor de KPN Postpaid NFC SIM-kaart Prive.

Prepaid:
Voor prepaid is dat niet mogelijk. Bestel gratis je nieuwe Prepaid simkaart via de 'Bestel gratis een nieuwe simkaart' knop op deze pagina.

Past de simkaart in mijn toestel?

Ja, je krijgt een 3-in-1 simkaart. Je drukt heel makkelijk het juiste formaat uit het plastic. Past altijd!

3-in-1 simkaart

Wat is bellen via wifi?

KPN heeft een dekking van 99%. Dus je hebt overal bereik. Maar in bijvoorbeeld moderne gebouwen waar veel staal en beton in verwerkt zit, kan het bereik minder zijn. Als je een geschikte telefoon hebt, schakelt die automatisch over naar bellen via de wifi van dat gebouw. Zo heb je altijd de beste gesprekskwaliteit.

Hoe bewaar ik de telefoonnummers die ik op mijn simkaart heb opgeslagen?

Het is niet meer nodig om telefoonnummers op je simkaart op te slaan, omdat er voldoende ruimte is op de meeste smartphones.Heb je toch nog nummers op je simkaart opgeslagen? Kopieer deze dan eerst van je simkaart naar je toestel, voordat je de nieuwe simkaart activeert. Hulp nodig bij het kopiëren van je telefoonnummers? Bekijk onze toestelhulp.

Ik gebruik de simkaart niet in een mobiel toestel, maar in een ander apparaat. Heb ik dan wel een nieuwe simkaart nodig?

Ja, ook dan is het belangrijk dat je een nieuwe simkaart aanvraagt. De nieuwe simkaart heeft de laatste beveiligingsupdates.
Gebruik je de simkaart in een apparaat met Circuit Switched Data? Vanaf 1 mei ondersteunt KPN Circuit Switched Data niet meer. Neem dan contact op met de leverancier van dit apparaat. Voor meer informatie kijk op kpn.com/csdstopt

Ik heb een Prepaid simkaart. Wat gebeurt er met mijn beltegoed als ik van simkaart wissel?

Je behoudt jouw beltegoed na de simkaart wissel.

Bedankt, ik was inmiddels op de hoogte. Ik zal erachter aan gaan.