Beantwoord

Nieuwe simkaart wordt niet herkent

  • 17 september 2019
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Hoi
Ik heb een nieuwe pre-paid simkaart in mijn oude Sony Ericsson gedaan. Het is een simpel mobiel, geen smart phone. Alleen de simkaart wordt niet herkent. Waarom niet?
icon

Beste antwoord door Susan_ 17 september 2019, 19:29

Goedenavond @KBull, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Indien het gaat om een ouder toestel van Sony, kan het heel goed zijn dat er een simlock op zit. Het toestel accepteert dan alleen simkaarten van de provider waarbij je hem gekocht hebt. Bij KPN hebben we de optie om dit eraf te halen (via een code die je dan thuis krijgt), dit hebben andere providers vast ook wel! Dus ik weet niet waar je het toestel hebt gekocht, maar daar kan je het even navragen! Deze kan je er ook af laten halen, indien je de provider niet meer weet, bij een telefoonwinkel.

Om er zeker van te zijn dat het toestel een simlock heeft, kan je het prepaid kaartje in een simlockvrij toestel testen (alle nieuwere toestellen tegenwoordig zijn simlockvrij).

Laat je even weten of je hier nog andere vragen over hebt? 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @KBull, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Indien het gaat om een ouder toestel van Sony, kan het heel goed zijn dat er een simlock op zit. Het toestel accepteert dan alleen simkaarten van de provider waarbij je hem gekocht hebt. Bij KPN hebben we de optie om dit eraf te halen (via een code die je dan thuis krijgt), dit hebben andere providers vast ook wel! Dus ik weet niet waar je het toestel hebt gekocht, maar daar kan je het even navragen! Deze kan je er ook af laten halen, indien je de provider niet meer weet, bij een telefoonwinkel.

Om er zeker van te zijn dat het toestel een simlock heeft, kan je het prepaid kaartje in een simlockvrij toestel testen (alle nieuwere toestellen tegenwoordig zijn simlockvrij).

Laat je even weten of je hier nog andere vragen over hebt? 🙂
Ok het is een oude orange mobiel. Ik zal navragen. Bedankt voor uw antwoord!

Reageer