Beantwoord

Nummer behouden in Australië

  • 4 August 2019
  • 3 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik ben nog heel even in Australië, maar wil graag mijn nummer behouden! Nu verloopt mijn nummer denk ik rond begin sept. Maar ik dacht doe het nu maar alvast dan hoef ik mij daar geen zorgen om te maken! Ik ben 13 sept weer thuis dus dan is alles weer goed en makkelijk. De vorige keer kreeg ik mijn beltegoed niet geopwaardeerd toen had je collega er 2,50 op gezet en was mijn nummer weer goed maar nu kan ik het denk ik niet meer gebruiken om even een sms’je naar huis te sturen, ik krijg bij mijn sms’je niet afgeleverd 🤷🏼‍♂️ Dus ik heb hulp nodig 🥺
icon

Beste antwoord door PeterG 4 August 2019, 01:46

Bekijk origineel

3 reacties

Waarschijnlijk staat er onvoldoende saldo op. In het buitenland werkt bonustegoed niet, dat kan je alleen in Nederland gebruiken.
Kun je ook niet meer bellen? bv binnen Australië. Probeer of je wel gebeld kunt worden. Kan dat laatste ook niet meer dan is je nummer helaas vervallen. Maar dan is 't ook al 9 maanden niet gebruikt.

Heb je 'm 180 dgn niet gebruikt dan heb je nog 90 dagen om op te waarderen om 'm te ''redden''. Na die tijd (270 dgn/ ca. 9 maanden) vervalt ie.

Over de hele wereld kun je je prepaid geldig houden door deze steeds binnen 180 dagen (ca. 6 maanden) na het laatste gebruik weer te gebruiken. Door zelf te bellen met verbinding, een sms te sturen (dat lukt nu niet wsl door te laag tegoed), internet te gebruiken. Ook door opwaarderen blijft ie v.a. dat moment weer 180 dagen geldig.

Opwaarderen kun je doen via de website wereldwijd. Met je NL bank (met zo'n apparaatje bij de meeste banken) met iDeal of met Creditcard. Paypal kan ook.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Een KPN moderator zal hier ook nog komen. Die kan de status van je nummer inzien. Dat heeft ie wel nodig. Vermeld dat niet hier maar in het forumprofiel, daar is het niet openbaar.
Vul in je naam, postcode, huisnummer en onder Persoonlijke opm. kun je je 06 prepaid nummer vermelden.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Erik oz, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat Peter je al voorzien heeft van een aardig volledig antwoord 🙂 Rest mij eigenlijk alleen nog het aanbod om in het systeem te controleren wat er aan de hand is, mits het natuurlijk al niet opgelost is! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met het 06-nummer? Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Erik oz, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Het kan natuurlijk zo zijn dat je hier nog niet aan toegekomen bent. Mocht ik je hier nog verder in kunnen helpen dan hoor ik het graag!

Reageer