Beantwoord

Nummer is weg

  • 16 January 2019
  • 15 reacties
  • 331 keer bekeken

Beste,

Ons prepaid nummer is weg, en dit is een ramp. WIj hebben een familiebedrijf, en het nummer waar het om gaat is in gebruik door onze vader, die zichzelf digi-beet noemt en dus niet veel op heeft met telefonie en internet en alle ontwikkelingen die hiermee samen gaan. Wel is dit nummer van ons voor groot (zakelijk) belang.
Kunt u dit voor ons terughalen, op welke manier dan ook?

In afwachting van uw reactie!

Grt
icon

Beste antwoord door Joran 16 January 2019, 15:18

Bekijk origineel

15 reacties

Dag @1_KPNklant , wlkom op het forum.

Ik vrees dat dat niet gaat lukken, maar wellicht dat een moderator toch nog mogelijkheden ziet; je zult ff moeten w88 totdat eentje zich in dit topic meldt.
Overigens vind ik het niet bijzonder verstandig om zo'n belangrijk nummer prepaid te laten zijn. Ik adviseer je om in de toekomst voor dit soort belangrijke nummer gewoon een abo af te sluiten: dan verloopt het nummer niet, ook niet als je het vergeet te gebruiken of op te waarderen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @1_KPNklant, vreemd dat het nummer weg is. De enige reden dat een prepaid nummer verdwijnt is als het 6 maanden niet gebruikt is en er in de 3 maanden daarna niet is opgewaardeerd. Als het nummer zakelijk wordt gebruikt lijkt het me sterk dat dit het geval is. Kun je het 06-nummer en ter verificatie het simkaartnummer in je profiel zetten bij het vakje mobiel klantnummer? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik uit of/hoe we dit kunnen oplossen.
Reputatie 7
Badge +28
@1_KPNklant: Dank voor je privébericht! Ik heb goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat er niets aan de hand is met dit telefoonnummer. Het bestaat nog gewoon, er staat voldoende tegoed op het nummer en het beltegoed is tot eind juli geldig. Het nummer gaat ook gewoon over als ik er naar bel. Als het nummer was verdwenen had je een automatisch bandje gehoord.

Het slechte nieuws is dat ik niet weet wat dan het probleem is. Kun je wat meer informatie geven wat er gebeurt als jouw vader probeert te bellen? Misschien gaat er even iets mis in het toestel en kunnen we het makkelijk oplossen. Weet je zo welk toestel hij gebruikt?
Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp dat het vorige nummer niet de goede was 😟

@1_KPNklant: Met dit nummer kan ik er tot mijn spijt geen goed nieuws van maken. Het nummer wordt na 9 maanden definitief uit de lucht gehaald en is niet meer te herstellen. Het nummer en het tegoed zijn beide vervallen. Onze technische dienst kan op dit punt ook niets meer betekenen.

Ik had het graag anders gezien. Ik raad je aan zo snel mogelijk een nieuw nummer aan te vragen en het klantenbestand hierover te informeren.
Wat haalt het uit om een nieuw nummer aan te vragen, en vervolgens jullie klantenbestand hierover te informeren?
Hoi, wat Joran aangeeft is dat je nu niets anders rest dan een nieuwe prepaidsim en dus ook een nieuw nummer aan te schaffen. Het nummer is vervallen. Het wordt daarna toegekend aan een nieuwe prepaidsim die ergens in het land in een winkel komt te liggen (nog erger dan de bekende speld).

Op zich vind ik het overigens onbegrijpelijk dat een 'zakelijk' gebruikt nummer nooit mee gebeld wordt. Als je het regelmatig gebruikt om mee te bellen (met verbinding) en te sms-en blijft het gewoon geldig. Dan moet je alleen af en toe opwaarderen als het tegoed te laag wordt.

Na 6 maanden niet bellen/ sms-en wordt een nummer bevroren. Dan heb je nóg 3 maanden om met opwaarderen het weer te gebruiken. Als je er in die 3 maanden mee wilt bellen krijg je hier een melding van. Het nummer is dus te weinig (niet) actief gebruikt. Zeker 9 maanden niet. Apart voor zakelijk gebruik. Bel je je klanten nooit (terug)?
Reputatie 7
Badge +28
Wat Peter zegt inderdaad. Ik bedoelde niet het klantenbestand van KPN maar van jullie familiebedrijf. Er is geen mogelijkheid meer het nummer terug te halen dus het lijkt me van belang zo snel mogelijk een nieuw nummer aan te vragen en jullie klanten op de hoogte te stellen, om zo inkomstenderving te beperken.
Beste Peter,

Fijn dat je je mening en bedenkingen met ons deelt.
Gezien het feit dat de 2de en 3de alinea geen waarde toevoegen aan mijn vraagstuk wil ik hierover graag het volgende met je delen: Niet iedereen heeft de interesse in de telefonische ontwikkelingen als telefonie en smartphones, om de reden dat alles ook nog steeds mogelijk is met een 'huis'verbinding. Maar mogelijk willen deze personen wel bereikbaar zijn. Probeer je eens in te leven in een persoon die een bepaalde leeftijd heeft, en zich dit zo voorstelt. Onze vader is zo iemand, zakelijk bereikbaar, maar heeft niet de kennis en interesse om een sms bericht te sturen of bij ontvangst te lezen. Prettiger had dus geweest om de klant in dit geval telefonisch te informeren ipv sms berichten te sturen. Het opwaarderen had dan absoluut plaatsgevonden, gezien het feit dat het hier niet om een geld kwestie gaat.
Om een discussie te voorkomen, hoop ik dat een ieder dit ter kennisgeving wil aannemen.

Grt
dank Joran
Jep, kennis genomen van. Ik bedoel alleen onderstaande aan te geven.

Denk er alleen aan met het nieuwe nummer dat er minstens steeds binnen 6 maanden na het laatste belletje weer even mee gebeld wordt, met verbinding. Zolang er voldoende tegoed is blijft ie door die handeling "eindeloos" geldig. Ik bel gewoon elke paar maanden even naar m'n vaste, wacht tot mijn antwoordapparaat opneemt, en na iets meer dan 20 sec. verbinding verbreek ik weer. Ik heb nog maar zeer weinig klanten. Bouw het al jaren af.

Een prepaid moet gebruikt worden. Dat zal voor je vader minder lastig zijn dan sms-en lijkt me. Alleen erop gebeld worden is onvoldoende (nu bekend).

P.S. wat jou gebeurt is is overigens met mijn (vorige) ook zakelijk gebruikte prepaid-nummer ook gebeurt. Al was dat niet mijn schuld. Toen moest er nog opgewaardeerd worden binnen 6 maanden voor geldigheid. De verantwoordelijke heeft dat niet gedaan met het nummer door mij in gebruik. Bellen verlengde de geldigheid toen nog niet helaas.
Ik zal de dag prijzen dat men/je gewoon een nummer kan krijgen/nemen wat (naar keuze) via "vast" EN via mobiel te gebruiken is, in en uitgaand.
Derhalve is mijn "vaste nummer" mijn "hoofd" nummer en heb ik een vooraf betaalde gsm, simyo, al jaren, tot volle tevredenheid.
Ik geef de buitenwereld alleen mijn vaste nummer, via een voip-dienst laat ik mijn mobiel tegelijk overgaan, dus als ik buiten de deur ben dan hoef ik alleen m'n mobiel aan te zetten en kan iedereen mij bellen, ik zie ook het nummer van degene die belt op mijn mobiel.
Bijna ideaal dus, alleen als ik terug bel met de mobiel dan ziet de beller mijn 06 nummer (want stiekem(zonder nummer) bellen doe ik zeker niet)
Dus moet ik er altijd direct bij vertellen dat dit niet mijn terugbelnummer is, dat heeft ook geen zin want staat uit als ik thuis ben (als ik dat niet vergeet !), anders is de accu leeg als ik de deur uit ga.
Ik kan dus (wel !) heel goed begrijpen dat een mobiel weinig gebruikt wordt.
Maar ik bel er wel genoeg mee om het nummer-verloop te stuiten.

Maar ik beheer ook simyo nummers van oude familieleden die er nooit mee bellen, dan krijg ik een e-mail van simyo als waarschuwing als de verloopdatum nadert.

En idd, als er nooit gebeld wordt met de mobiel uit de vraag dan is het nummer niet echt belangrijk, of wordt er wel op gebeld en wordt er nooit mee gebeld ?

( ter info : dit bericht schreef ik eerder, na het posten zag ik de toegevoegde andere reactie pas )
Na 6 maanden niet bellen/ sms-en wordt een nummer bevroren. Dan heb je nóg 3 maanden om met opwaarderen
Is het dan zo dat er tussen de 6 en 9 maanden ook niet naar het nummer gebeld kan worden ?
Het nummer is vervallen. Het wordt daarna toegekend aan een nieuwe prepaidsim die ergens in het land in een winkel komt te liggen (nog erger dan de bekende speld).
En dat kan heel rap gaan weet ik uit ervaring, dan krijg je iemand anders aan de lijn "ineens".
Op die manier zou je het nummer nog weer terug kunnen kopen, als die persoon welwillend is (!)

Na 6 maanden niet bellen/ sms-en wordt een nummer bevroren. Dan heb je nóg 3 maanden om met opwaarderenIs het dan zo dat er tussen de 6 en 9 maanden ook niet naar het nummer gebeld kan worden ?

Ja, er kan wel naar gebeld worden. Het is eenzijdig afgesloten.

Op die manier zou je het nummer nog weer terug kunnen kopen, als die persoon welwillend is (!)Dat is een tip.

@1_KPNklant. Ik reageer hierop ivm andere die, o.a. met googlen, op dit topic komen.


Na 6 maanden niet bellen/ sms-en wordt een nummer bevroren. Dan heb je nóg 3 maanden om met opwaarderenIs het dan zo dat er tussen de 6 en 9 maanden ook niet naar het nummer gebeld kan worden ?
Ja, er kan wel naar gebeld worden. Het is eenzijdig afgesloten.

Aha, dat is de "instinker".



@1_KPNklant. Ik reageer hierop ivm andere die, o.a. met googlen, op dit topic komen.
Dat geldt voor mij ook.

Reageer