Beantwoord

Nummer om administratieve redenen buiten gebruik gesteld

  • 25 November 2019
  • 6 reacties
  • 2183 keer bekeken

Nummer om administratieve redenen buiten gebruik gesteld met prepaids, Staat behoorlijke som geld op. In’ t verleden kreeg ik een sms als het dreigde te verlopen. Nu niet.  Nodig voor bankieren en digid.  Daarbij nooit boodschap gekregen dat er iets mis zou zijn.Volgens mij in oktober nog gebruikt om te bellen. Hoe krijg ik mijn nummer terug. Belachlijk dat je je beltegoed ook kwijt zou zijn.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 December 2019, 13:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Ingrid, welkom op het forum! Als jij hem in oktober nog gebruikt hebt om te bellen, dan is dat niet het probleem. Graag kijk ik dit dan ook verder voor je na. Vul je forumprofiel in, met 06-nummer én simkaartnummer in het veld ‘klantnummer mobiel’. Laat hier even weten als je dat hebt gedaan, dan duik ik erin.

gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Dank je Ingrid. Ik zie hier dat het nummer op 3 december definitief beëindigd is. De reden is toch het gebruik. Ik zie dat we op 3 juli een sms hebben gestuurd om te waarschuwen dat er 5 maanden geen gebruik is gemaakt. Vervolgens is op 3 augustus opnieuw een sms verstuurd dat er 6 maanden geen gebruik is gemaakt en dat je nummer en tegoed nu geblokkeerd zijn. Je hebt vanaf dat moment nog 90 dagen de tijd om je nummer (en tegoed) weer te herstellen door op te waarderen. Dat is niet gebeurd waardoor op 2 november de aansluiting op inactief is gezet. Je nummer, en je tegoed, zijn helaas niet meer te herstellen. 

Maar ik had vorige week dus voor 3 decmber gevraagd om het te heractiveren. Dus op het moment dat ik dat op het forum vroeg kon het nog. Hoe kan dat dan toch beeindigd worden?

 Ik heb toch de klantenservice gebeld? Die zeiden dat op dat moment.

Ondekte het namelijk op 30 november toen ik probeerde te betalen. Toen al geen contact meer mogelijk met service desk.

Reputatie 7
Badge +30

Je was inderdaad voor 3 december op het forum, maar je hebt pas op 5 december aangegeven dat je jouw profiel hebt ingevuld. Waardoor ik ook pas op dat moment kon nakijken. En op dat moment ook niets meer kon doen. Als jij voor 3 december contact hebt gehad met de klantenservice, dan hadden die dit moeten kunnen herstellen. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met: 

Toen al geen contact meer mogelijk met service desk.

Bedoel je hiermee dat je met de prepaid niet meer kon bellen met de klantenservice? Dat klopt, op 30 november was de blokkering al zodanig dat dit niet meer kon. Je hoeft echter niet per sé met je eigen nummer naar de klantenservice te bellen, dat kan ook met een ander nummer. 

 

Op dit moment is er niets wat we kunnen doen om dit nummer nog te herstellen. Je kunt een nieuwe prepaid simkaart bestellen, daar krijg je dan een nieuw nummer bij. Echter, als het heel belangrijk is dat het nummer blijft, dan raad ik een abonnement aan. Dat hoeft dan natuurlijk geen dure te zijn. En hoeft ook niet per sé bij ons. Voor een simpel basis abonnementje dat er eigenlijk alleen voor dient dat je kunt bellen in nood en dat het nummer blijft, zijn er wel andere providers waar je voor een paar euro per maand klaar bent.

Reputatie 6
Badge +6

Oke, ik begrijp wel dat je als KPN medewerker abonnementen probeert te verkopen.

Maar om nou de topic starter te adviseren om een abbo te nemen, puur en alleen om een nummer te behouden…

Het nummer van ingrid is afgesloten en dat betekent dus dat er al minimaal 9 maanden niet mee is opgewaardeerd, en ze geeft aan dat er een behoorlijk som aan beltegoed opstond, wat alleen maar weer bevestigt dat een abbo niet nodig is.

Ik zou ingrid aanraden om een prepaid simkaartje bij Simyo te kopen. Als je daar je simkaart niet tijdig opwaardeert, krijg je zowel per sms als per email een bericht, wat handig is, want je toestel hoeft niet aan te staan, en de kans dus dat je te laat opwaardeert veel kleiner is.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom KPN ook niet per email waarschuwt, veel mensen gebruiken prepaid ook als 2e nummer, en die staan soms vaak lang uit, per sms, heeft dan geen nut, want die ontvang je dan niet.