Beantwoord

Nummer van waaruit het SMS bericht verzonden wordt met beltegoed informatie

  • 7 October 2019
  • 2 reacties
  • 347 keer bekeken

Ik gebruik een PREPAID simkaartje voor mijn alarminstallatie.
In de alarminstallatie kan ik programmeren dat ik met een commando het beltegoed kan opvragen.

Dit doet de installatie door een SMS-je te verzenden naar het nummer 1266 met tekst "SALDO".
Alleen ik moet ook het nummer instellen van waaruit het antwoord wordt verzonden.
Weet u dit?

Mvg,

Bas
icon

Beste antwoord door PeterG 7 October 2019, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Kan je alarminstallatie ook sms berichten ontvangen?

> Het retourbericht gaat naar het prepaidnummer v.u. dezelfde sms-centrale als waarnaar het verzonden wordt. Die heb je naar ik aanneem ingesteld anders kan je geeneens smsjes versturen.

Prepaid blijft geldig indien er steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik v.a. gesms't wordt, internet gebruikt of een gesprek tot stand gebracht. Er dient dus activiteit van af het nummer te zijn. Activiteit naar het nummer geldt niet voor actief houden.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Bas, welkom op het forum.

Peter legt dit al goed uit. Het antwoord krijg je overigens van hetzelfde nummer, 1266. Misschien makkelijker om het nummer aan Mijn KPN te koppelen zodat je daar je tegoed in kunt zien? Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Ik hoor graag van je.