Beantwoord

Nummer werkt niet meer!

• 10 september 2016
  • 11 reacties
  • 211 keer bekeken

Heb mijn abonement stop gezit and het nummer als prepaid aangevraagd!
Alles werkt! Nu probeer ik het nummer nog een keer te gebruiken en kan het gewoon niet! kan niet bellen of gebelt worden!
icon

Beste antwoord door Cindy_ 13 september 2016, 09:29

Hi @Sam212, bedankt voor je gegevens. Zit je nog in het buitenland? In dat geval komt het doordat je geen beltegoed meer hebt. Hierdoor kun je niet bellen en gebeld worden. Is dit het geval? Je simkaart staat verder gewoon actief namelijk.
Bekijk origineel

11 reacties

Heb mijn abonement stop gezit and het nummer als prepaid aangevraagd!
Alles werkt! Nu probeer ik het nummer nog een keer te gebruiken en kan het gewoon niet! kan niet bellen of gebelt worden! what is het reden en hoe kan ik het oplossen?

Admin: berichten samengevoegd
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Sam212, goed dat je je vraag hier stelt! Wat vreemd dat het niet werkt, hoor.. Reageer op mijn privébericht , dan kijk ik wat we kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Sam212, Marcia heeft vakantie, vandaar dat je een bericht van mij krijgt. Ik zie nog geen gegevens in Marcia haar inbox. Heb je mijn hulp nog nodig? Zo ja, stuur dan je gegevens nog even toe en dan help ik je verder 🙂.
Reputatie 7
Welkom @Sam212, goed dat je je vraag hier stelt! Wat vreemd dat het niet werkt, hoor.. Reageer op mijn privébericht , dan kijk ik wat we kunnen doen.Hi @Sam212, Marcia heeft vakantie, vandaar dat je een bericht van mij krijgt. Ik zie nog geen gegevens in Marcia haar inbox. Heb je mijn hulp nog nodig? Zo ja, stuur dan je gegevens nog even toe en dan help ik je verder 🙂. Hoi Sam212. Zou je willen/kunnen reageren op de berichten van de KPN moderators?
Heb een bericht gestuurd naar beide!
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Sam212, bedankt voor je gegevens. Zit je nog in het buitenland? In dat geval komt het doordat je geen beltegoed meer hebt. Hierdoor kun je niet bellen en gebeld worden. Is dit het geval? Je simkaart staat verder gewoon actief namelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Sam212, ik ga er vanuit dat bovenstaand het geval is. Als je nog vragen hebt, stel die dan vooral 🙂.
Hoi Cindy, ik heb medegedeelt door een KPN customer service dat als ben ik in het buitenland en staat geen beltegoed in mijn nummer dan kan ik ook gebelt worden!
Van kan ik van je antwoord begrijpen is dat ik helemaal niks aan mijn nummer als heb ik geen beltegoed heeft! dat vind ik raar! Ik moet touch gebelt worden kunnen!
Hoe kunnen wij dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Sam, dat is gek. Dat heeft nog nooit gekund zonder beltegoed. Voor zowel prepaid als een abonnement geldt dat de ontvangende partij de kosten tot aan de grens van Nederland betaalt. Je kunt je beltegoed opwaarderen. Dit kan tegenwoordig ook online. Hierna kun je ook weer gebeld worden.
Reputatie 7
Hoi Sam, alleen als je in Nederland bent (netwerk KPN dus) kun je gebeld worden zonder dat je beltegoed hebt.
In het buitenland is altijd beltegoed nodig, omdat jijzelf de "buitenland"kosten van een binnenkomend gesprek moet betalen. Als iemand nml jouw nummer belt wordt ie verbonden met de Nederlandse KPN centrale. Die gaat vervolgens je toestel 'zoeken'. Vind ie deze in het buitenland dan moet je dat deel van de kosten zélf betalen. Dat is altijd al zo geweest; zoals Cindy zegt ook met abonnementen.

Als je nog wel smsjes kunt ontvangen en je hebt ING kun je online tegoed kopen met iDeal. Kun je geen smsjes meer ontvangen én je hebt ING dan kun je een kennis vragen om in Nederland bv bij de supermarkt beltegoed te kopen. Deze kan de bon dan opsturen of op e.o.a. manier de opwaardeercode aan je doorgeven.
Reputatie 7
Badge +24
Dank voor de aanvulling @PeterG!

Reageer