Beantwoord

Nummerbehoud bij prepaid naar prepaid

  • 6 March 2019
  • 16 reacties
  • 560 keer bekeken

Hallo!

Momenteel heb ik een prepaid nummer bij Lebara dat ik wil meenemen naar mijn prepaid bij KPN. Ik heb afgelopen vrijdag 1 maart met jullie gebeld om dit aan te vragen.

Op de pagina voor Nummerbehoud Prepaid las ik dat ik een sms zou moeten ontvangen met instructies om de aanvraag te bevestigen. Deze heb ik (nog) niet ontvangen. Klopt dat of zou ik deze inmiddels wel binnen moeten hebben? Zo ja, wat kan ik dan het doen om dit toch in werking te zetten?

Ik ben benieuwd en hoor het graag. Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,
Quiche
icon

Beste antwoord door Quiche 8 March 2019, 19:50

Bekijk origineel

16 reacties

Waarom wil je van Lebara prepaid naar KPN prepaid? Het is allebei KPN-netwerk. Bereik ofzo scheelt dus niet.
Lebara blijft geldig bij gebruik binnen elke 3 maanden; KPN binnen elke 6 maanden. Kosten schelen nauwelijks.

Dan nu je vraag:
Je hebt al een KPN prepaid sim gekocht en deze geactiveerd (door ermee een gesprek tot stand te brengen of te sms-en)?! En daarmee de klantenservice gebeld of (handiger want je ziet de persoon ook) naar een KPN-winkel. Mét je lebara prepaid sim ook.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Quiche, Ik zie dat je nummer al is overgezet naar KPN. Kun je dit bevestigen?
Bedankt jullie reacties!

@PeterG Het is meer een administratief iets; ik heb van mijn werkgever een prepaidkaart met tegoed gekregen. En omdat mijn collega's mijn huidige nummer al hebben, leek me dit minder gedoe.

@Marina_ Ik heb net mijn telefoon uitgezet en mijn KPN-SIM er nu in gedaan. Maar als ik naar mijn overgezette nummer bel, dan krijg ik de voicemail van Lebara.
Reputatie 7
Badge +19
@Quiche, Zou je het simkaartnummer van je KPN simkaart willen toevoegen in je forumprofiel? Je kunt het simkaartnummer vermelden onder klantnummer. Dan ga ik het verder uitzoeken.
Oki doki. Maar nu dan helaas toch gedoe.... 😱
@Marina_ Dank je wel voor je pijlsnelle reactie!👌🏼

Ik heb het simkaartnummer in mijn forumprofiel gezet. Alvast bedankt voor het uitzoeken! 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Quiche, De simkaart is gek genoeg wel actief. Op 01-03 en 06-03 zijn er ook al mb's verbruikt. Wil je de KPN simkaart nog eens plaatsen in je toestel en ermee bellen naar iemand? Lukt dit wel?
@Marina_ Dank je wel. Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en ik heb er mee gebeld. Dat is geen enkel probleem, maar hij laat nog wel het KPN-nummer zien... ☹️
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Quiche, Om na te gaan wat er mis gaat heb ik nog het klantnummer en je simkaartnummer nodig van Lebara. Wil je die toevoegen aan je te behouden nummer onder opmerkingen?
Hoi @Marina_ Dank je, ik heb de gegevens in mijn profiel gezet.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Quiche, Alle gegevens heb ik doorgegeven aan de afdeling nummerbehoud, zodat ze het nummer alsnog z.s.m. overzetten. Je ontvangt alsnog een sms ter verificatie voor het overzetten van je nummer. Wil je mij op de hoogte houden?
@Marina_ Dank je wel voor je tijd en moeite. Hoewel ik geen sms heb gekregen, heb ik inmiddels wel een e-mail ontvangen met een afwijzing van het nummerbehoud. De reden was dat de combinatie van telefoonnummer en klantnummer niet overeen kwamen.

Ik ben toen ook nog even verder gaan googelen en kwam er toen achter (achteraf logisch, maar ja... ) dat de gegevens die op de prepaidkaart van Lebara staan, waarschijnlijk niet de gegevens (ICCID en Sim Serie nummer) zijn die nodig waren om het nummerbehoud af te ronden.

Ik heb via de Play Store een app gedownload waarmee ik het SIM-kaartnummer kon achterhalen. Toen heb ik via de chat gesproken met Veronica. Zij heeft het nummerbehoud opnieuw ingediend en ik kreeg keurig een sms om het nummerbehoud te bevestigen. Dat heb ik gedaan en ze kon ook direct mijn bevestiging zien. Daarna is de overstap goedgekeurd.

Ik ben nu in afwachting van de sms die de overstap bevestigt dat mijn nummer is overgezet. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.

Dus nogmaals bedankt @Marina_ en Veronica voor jullie tijd en moeite. 👍🏼💐

Ik ben er blij mee! ☺️
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn dat je uiteindelijk de sms hebt ontvangen en dat mijn collega Veronica je zo goed heeft geholpen 🙂 Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten! Zo niet, wens ik je een mooi weekend 😃
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Quiche, Is je nummer inmiddels over naar KPN?
Goedemorgen @Marina_,

Ja, dat ging echt razendsnel, want mijn nummer is toen vrijwel direct overgegaan naar KPN. Echt heel fijn! 🙂

Verder heb ik op dit moment geen vragen, maar mochten die op een later moment komen, dan weet ik waar en bij wie ik kan aankloppen voor hulp. 😉

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en ik wens jullie een fijne dag toe!

Groetjes,
Quiche
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te lezen dat het nummer alsnog razendsnel is overgezet. 😃 Ik wens jou ook een hele fijne dag!

Reageer