Beantwoord

Nummerbehoud prepaid van andere provider naar KPN prepaid

  • 7 November 2019
  • 7 reacties
  • 2276 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste mensen,

 

Ik word onderhand een beetje gek van de tegenstrijdige berichten van de medewerkers van KPN.

Mijn partner en ik maken beiden gebruik van een dual-sim toestel (Nokia 5 en Nokia 8), waarbij we een abbo hebben voor ons privénummer en een prepaidnummer voor zakelijke (incidentele) telefonische communicatie. Om alles een beetje te stroomlijnen hebben we besloten om onze prepaid nummers van AH over te hevelen naar "Moeder KPN”; zodat we alle communicatiezaken op één account kunnen zien/monitoren (en betalen uiteraard...) 

 

Uiteraard is het wel handig als de "zakelijke nummers” gelijk blijven voor de buitenwacht en dus moeten we nummerbehoud aanvragen…… zo gezegd, maar nog niet helemaal gedaan…… :-(

 

Het verhaal lijkt mij toch wel duidelijk op de site van KPN uitgelegd:

  • Je koopt een prepaidkaart bij KPN
  • Deze wordt thuisbezorgd
  • Je pakt het uit; stopt het in je telefoon en.. activeert de sim…

en je volgt de volgende aanwijzingen:…….( Een horrorverhaal is in wording….)

 

 

Nummerbehoud Prepaid


Stap je over van een andere provider naar een KPN Prepaid SIM-kaart? Dan wil je natuurlijk wel je mobiele nummer houden. Dit is hoe het werkt.

Let op: zorg dat je een actieve KPN Prepaid SIM-kaart hebt, vóórdat je nummerbehoud aanvraagt.
06-nummer behouden

1. Vraag nummerbehoud aan

Ga met je actieve KPN Prepaid SIM-kaart naar een KPN winkel bij jou in de buurt, of bel naar de klantenservice. Vraag hier nummerbehoud aan.

Nummerbehoud aangeven

2. Bevestig via sms

Je ontvangt een sms van ons. Volg de instructies om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen.

Nummerbehoud aangeven

3. Akkoord via sms + e-mail

Binnen 4 uur (tijdens kantooruren) ontvang je van ons een bevestiging per sms met je overstapdatum. Ook krijg je een e-mail met extra uitleg.

Oude provider geeft het door

4. Switch je SIM-kaart

Zodra je geen bereik meer hebt met je huidige SIM-kaart, wissel je deze met de nieuwe KPN SIM-kaart.

 

Hoe moeilijk kan dit verhaal zijn?

 

De geactiveerde KPN-nummers staan reeds onder “Mijn KPN- Producten” op de site geregistreerd.

Ik woon niet dicht in de buurt van een KPN-winkel; dus maar gebeld…

Het betreffen 2 prepaid sim's van:

  1. AH-mobiel (06 - 4******6)
  2. AH Slim Only (06 - 2******8)

De reeds ontvangen en geactiveerde sims van KPN hebben uiteraard hun eigen mobiele nummer.

  1.  KPN sim ad1. (vervanger voor AH-mobiel) (06 - 8*******4 )
  2.  KPN sim ad.2. (vervanger voor AH-Slim-Only) (06 - 8*******0)

Hoe moeilijk kan het zijn?

Dan kijkt het mij toch op het eerste gezicht een eenvoudige vraag om twee prepaid AH-nummers te porteren naar 2 KPN prepaidnummers?

 

Omdat gisteren bij één van de mobiele toestellen de bevestigings-sms (JA sms-en naar 6688) niet aangekomen is; vandaag maar weer gebeld naar de KPN-winkel…..

Voor zover mijn kennis reikt is het gewoonte dat de "nieuwe provider” zorgt voor de aanvraag en portering bij de “oude provider” (abbo en prepaid).

Omdat alles onder 1 account staat is het voor de gemiddelde KPN-winkel-medewerker erg lastig om de concentratie te houden/hebben om het onderscheid te kunnen maken tussen een abonnement en een prepaid aansluiting, helaas…. Ik denk dat de drukke omgeving van een KPN-winkel niet echt bijdraagt aan de (kennelijk zeer bijzondere) vraag die ik stelde en graag opgelost zie worden.

 

Na gisteren heb ik kennis mogen maken met drie verschillende KPN-winkels (ik weet zeker dat ik een Tukker aan de lijn heb gehad, een Rotterdammer en een Brabo)…. 

Alle drie met een verschillend verhaal:

  1. Kan niet
  2.  We gaan het in orde maken :-) uw AH-sims worden omgezet naar uw abbo (NEEEE !!!!!)
  3.  Helaas kunnen wij niet voor u doen; u moet naar AH… die moet de overstap doen….

En nu kom ik dus uit op dit forum……

Want AH-mobiel benaderen is denk ik niet de bedoeling….

Wat moet ik nu doen?

 

Mijn wens is een vaste medewerker van KPN voor dit probleem/overstap/portering…

 

Of is dat toch voor Moeder KPN teveel van het goede?

 

Groet, Gerbrand

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 12 November 2019, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi Gerbrand, welkom op ons KPN forum. Ik kan me voorstellen dat dit niet erg opschiet op deze manier. Een overschakeling van prepaid nummerbehoud zien we niet vaak voorbij komen maar zal normaal geen enkel probleem opleveren. Wij als nieuwe provider zijn inderdaad verantwoordelijk voor het aanvragen van overname bij AH mobiel, zoals je zelf al dacht zal contact opnemen met AH mobiel verder geen verschil maken. Zolang hun de aanvraag niet binnen hebben kunnen ze ook nergens akkoord voor geven. Je nummers zijn weggehaald wegens privé informatie. Zou je mij de KPN prepaid mobiele nummer + de AH nummers willen toesturen in een privébericht zoals je ook in het forum topic had gezet? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Reputatie 5
Badge +7

In een privébericht heb ik het goede nieuws mogen krijgen dat het allemaal al op zijn pootjes terecht was gekomen. Nummerbehoud van AH prepaid naar KPN prepaid is dan ook helemaal geregeld :slight_smile:

Waar kan ik de site vinden voor het aan vragen oor nummer behoud.

@heesnijm : heb je hier misschien iets aan: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen.htm

Verhaal klopt helemaal, ik probeer over te stappen van prepaid Lebara naar prepaid KPN, Kan niet, alleen abonnementen, even vragen nog een keer vragen aan een collega. moeilijk moeilijk. Effin 30 minuten later maar een eind aangemaakt. probeer het volgende week weer dan wellicht iemand aan de lijn die weet wat prepaid is… mvg Cor

Aanvulling, Ik heb nu een prepay aangevraagd bij Simyo. gaat perfect via de website belminuten nog goedkoper dan bij KPN en ik ontvang keurig een sms met code invullen op de website en de omzetting is in gang gezet. Jammer van mijn 5 euro voor de KPN simkaart bij porteren dus niet naar KPN gaan..

Reputatie 7
Badge +20

@meent003, jammer dat het niet bij ons gelukt is. Ik begrijp dat je nu wel een andere oplossing hebt gevonden. Heel erg fijn.