Beantwoord

Onbeperkt Online bundel gekocht, maar geen bundels.

  • 1 May 2020
  • 20 reacties
  • 341 keer bekeken

Ik heb Onbeperkt Online bundel gekocht, maar heb nog op dit moment geen bundels. Waarom? Geen bundels en geen geld.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anna Anna 13 May 2020, 18:58

Bekijk origineel

20 reacties

Soms kan een herstart van je telefoon helpen om iets te activeren. Als ik data deel met mijn vrouw, kan het voorkomen dat zij haar telefoon moet herstarten wil zij er gebruik van kunnen maken. Het is niet dat dit een standaard regel is, maar het valt te proberen.

Ik heb dit geprobeerd, maar het helpt niet.

Heb je wel een bevestiging per sms gehad?

Nee. Alleen die sms

Beste klant, vanwege technisch onderhoud kunt u momenteel geen gebruik maken van opwaarderen via SMS. Ga naar www.kpn.com/opwaarderen om direct uw nummer op te waarderen. Onze excuses voor het ongemak. Groet, KPN

Maar ik heb www.kpn.com/opwaarderen gebruik, niet via sms

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anna Anna Is de situatie inmiddels al opgehelderd? Als het nodig is kijk ik graag met je mee. Ik heb dan wel enkele gegevens van je nodig. Wil je je telefoonnummer en het nummer van je simkaart vermelden in je KPN Forum Profiel? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Dag @Anna Anna Is de situatie inmiddels al opgehelderd? Als het nodig is kijk ik graag met je mee. Ik heb dan wel enkele gegevens van je nodig. Wil je je telefoonnummer en het nummer van je simkaart vermelden in je KPN Forum Profiel? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Dag Bart,  de situatie is nog niet  inmiddels opgehelderd. Ik heb al telefoonnummer en het nummer van mijn simkaart geschreven in kpn forum profiel.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anna Anna Dank voor het aanvullen van je gegevens. Ik denk dat ik wel snap wat er aan de hand is. Je hebt op 1 mei een bundel gekocht, geef je aan? Er staat überhaupt geen tegoed meer op je prepaid-aansluiting, dus dan lukt de aankoop van een losse bundel ook niet. Je zult eerst je reguliere beltegoed moeten opwaarderen. Zou je eens willen kijken of het online opwaarderen alweer wil lukken? 

Dag @Anna Anna Dank voor het aanvullen van je gegevens. Ik denk dat ik wel snap wat er aan de hand is. Je hebt op 1 mei een bundel gekocht, geef je aan? Er staat überhaupt geen tegoed meer op je prepaid-aansluiting, dus dan lukt de aankoop van een losse bundel ook niet. Je zult eerst je reguliere beltegoed moeten opwaarderen. Zou je eens willen kijken of het online opwaarderen alweer wil lukken? 

Ja, ik wil a.u.b.

Kan ik nog iets vragen? Vroege heb ik ook dat doen, aankoop alleen een bundel met 0 in mijn tegoed. En het werkte goed. Waarom heb ik nu dit probleem met de bundel?

Reputatie 7
Badge +20

Fijn, @Anna Anna Ik ga er levendig vanuit dat het na het opwaarderen wél lukt. En natuurlijk mag je nog iets vragen: daar is dit Forum voor bedoeld. En om antwoord te geven: volgens mij moet je wel altijd tegoed op je prepaid-nummer hebben staan om een extra bundel te kopen. 

Ik heb nu het gedaan. Dus ik heb in mijn tegoed 10€, maar heb nog geen bundel (welke heb ik op 1 mei gekocht) en heb nog geen geld teruggekregen.

Reputatie 7
Badge +20

Prima! Ik zie niet dat je op 1 mei een bundel hebt gekocht. Heb je er wel een betaalbewijs van? Een afschrijving die je me kunt laten zien? 

Spijtig, ik heb alleen screenshot van 2 mei (het heb ik ook gedaan:face_palm_tone1: ). Maar op 1 mei en op 2 mei heb ik hetzelfde reacties uit kpn via sms (het kan u op tweede screenshot zien). Het is alles wat ik heb. Ik weet niet wie, maar iemand of iets werken niet goed.

 

Tweede screenshot

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anna Anna Dank voor je update. Uit je tweede screenshot blijkt dat het opwaarderen dus niet gelukt is; er was een storing met het opwaarderen via sms. Je wilde een dagbundel Onbeperkt Online kopen, maak ik uit de prijs van €1,99 op? Je hebt dit dus wel betaald? Via credit card, vermoed ik? 

Ik zie trouwens dat je inmiddels wel een andere bundel met internet hebt kunnen aanzetten! Alles werkt nu wel goed? 

Dag Bart, ja, het werkt nu gelukkig. En ja, ik probeerde nog een dagbundel Onbeperkt Online  kopen (€1,99) en ik heb ook dit wel betaald via credit card. En ik heb ook gebruikt het online opwaarderen, niet via sms. Waarom kpn stuurt me sms, zoals zou ik heb via sms opwaarderen? Ik begrijp het niet. En ik heb ook geen geld teruggekregen (geen geld van de eerste bundel €8.99 en geen geld van de tweede bundel €1.99)

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anna Anna Ik vermoed dat je geen geld terug hebt gekregen omdat óf de betaling niet gelukt is óf omdat er een storing was met het aanvragen en het meest waarschijnlijke lijkt me een combinatie van beide. Je hebt het nu over twee bundels? Wanneer heb je die eerste geprobeerd te kopen? Ik zie van beide dus geen enkele melding hier.

We spreken het zo af: als je mij van betaalbewijzen kunt voorzien, krijg je van mij alsnog de bundels. Kun je me een screenshot sturen van de afschrijvingen van je credit card waarop kan zien dat je betaald hebt? Plaats deze niet hier. Ik heb je een privébericht gestuurd met uitleg over hoe je de betaalbewijzen bij mij kunt krijgen. 

Beste Bart, ik heb mijn bank gevraagd over betaalbewijzen van die twee opwaarderen, want in app van mijn bank zitten geen nauwkeurige  betaalbewijzen (weinig informatie). Na antwoord uit bank zal ik schrijven.

Dag Bart, mijn bank loste het probleem op en betaalde het geld terug. Dus bedankt voor uw help. Maar ik heb nog een vraag. Het is mogelijk probleem met internetsnelheid op te lossen? Het moet tot 128kb/s zijn (voor me zou het genoeg), maar het is maximum 30kb/s (het is heel weinig). 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Anna Anna goed om te lezen dat je bank het één en ander al heeft opgelost! Met die snelheid:  de snelheid is inderdaad tót 128 kb/s, wat al niet heel ruim is. Ik kan dat niet voor je oplossen, ben ik bang. Je kunt wel overwegen om een bundel aan te schaffen die je iets meer snelheid biedt

Reageer