Onbeperkt Online werkt niet goed

  • 12 March 2019
  • 14 reacties
  • 1376 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Regelmatig koop ik een Onbeperkt online bundle. Hoewel traag altijd naar volle tevredenheid kunnen gebruiken. Echter, 3 weken geleden na aanschaf van een nieuwe bundle heb ik hem tot nu toe nauwelijks kunnen gerbuiken. Over het algemeen geen internet en soms tot maximal 0,07 Mbps (ver onder de gegarandeerde 0,128 Mbps). Niet alleen in Nederlaand maar ook in Belgie en Engeland zeer wisselend. Naar de KPN winkel geweest, maar hier konden ze mij niet helpen (wel netjes in het system genoteerd). Moest ik maar de helpdesk 0800-0402 bellen. Echter hier kon ik niet geholpen worden. Bij deze bundle kunnen ze de snelheid niet garanderen en moest ik maar naar de winkel gaan. Lekker onbeperkt geen internet.

Admin: Bericht afgesplitst van Onbeperkt online bundel werkt niet | KPN Community

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gerard, welkom op het forum! Hoewel 128kb/s de maximumsnelheid is kan dit in de praktijk lager uitpakken. Achtergrondverbruik van apps of het besturingssysteem van de telefoon zijn meestal de boosdoener. Als je in het verleden een veel hogere snelheid haalde is er mogelijk een andere oorzaak. Zie daarvoor Marina's bericht in prepaid onbeperkt, sinds half januari 3g zeer traag op een iphone 6, op een ouder type niet | KPN Community. Verklaart dat misschien dit probleem?
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de reactie. Met een snelheid van 70kb/s zou de bundel nog steeds bruikbaar zijn echter regelmatig is de snelheid 0 en is er dus geen internet (bijv een hele dag in Antwerpen geen verbinding, maar ook in Nederland regelmatig). Dus dat noem ik geen altijd onbeperkt internet bundel. Hierop kun je niet vertrouwen en je betaald wel voor onbeperkt internet.
Reputatie 7
Badge +28
Met misschien wat kleine uitzonderingen mag je in Nederland overal bereik verwachten. Natuurlijk een beetje afhankelijk van het toestel en of je binnen of buiten bent. Kun je jouw profiel aanvullen met jouw gegevens (postcode/huisnummer/klantnummer) en in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" een of meer locaties in Nederland waar er problemen zijn met bereik? Welk merk+type toestel gebruik je?
Reputatie 1
Badge
Ik heb mijn profiel aangevuld met type telefoon en voorbeelden van geen of weinig bereik. Snelheden zijn gemeten via SPEEDTEST (aanbevolen door KPN). Onder klantnummer heb ik mijn telefoonnummer ingevuld.

Trouwens op de KPNn site voor de prepaid bundels (https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm) staan internet snelheden. Je mag verwacht dat deze ook geleverd worden en niet dat dit het maximum is dat misschien gehaald zou kunnen worden afhankelijk van de omstandigheden. Op de website staat dat alle bundels binnen de EU te gebruiken zijn (dus ook in Antwerpen en Londen waar ik geen internet had. Toevallig wel op een afgelegen plek buiten Cambridge. Dus nogal wisselend).

Bij de helpdesk keken ze van een snelheid van 0 voor deze bundel niet op. "wij kunnen dit niet garanderen en deze bundel wordt daarom nauwelijks verkocht". Als het goed is het probleem ook bij de KPN winkel aangemeld. Hoewel ze mij niet konden helpen waren ze zeer behulpzaam. Dit is tegenstelling tot de telefonische helpdesk (0800-0402) waar ze ook niet konden helpen maar zeer onvriendelijk waren (zacht uitgedrukt).
Reputatie 7
Badge +28
Die reactie van de helpdesk vind ik vreemd. 128Kb/s is de maximumsnelheid die binnenkomt op de telefoon. Verbruik op de achtergrond is er vrijwel altijd, denk aan Whatsapp die controleert of er nieuwe berichten zijn, e-mailsynchronisatie en -afhankelijk van de instellingen- softwareupdates. Van een snelheid van 70Kb/s kijken we inderdaad niet vreemd op. Een snelheid van 0 is natuurlijk wel een probleem. Controleer goed welke apps op 3G/4G kunnen werken, dit kan een enorme invloed hebben op een bundel die al erg traag is.

Verbinding in het buitenland is lastiger omdat wij die masten niet beheren. We kunnen wel een signaalklacht doorgeven aan de provider waar je op dat moment aan het roamen was. Probeer, als je problemen ervaart, vooral eens een ander netwerk te selecteren. Zie voor meer tips Bereik in het buitenland: hoe zit dat nu precies? | KPN Community

Waar ik voornamelijk even benieuwd naar ben is hoe de snelheid voorheen was. Ik begrijp dat je nu ongeveer 3 weken problemen hebt met de snelheid. Hoe ging het daarvoor? Was het véél sneller? Dus boven de 128Kb/s? Of haalde je constant ongeveer 128Kb/s?
Reputatie 1
Badge
Mijn APPS worden alleen via WIFI automatisch geupdated dus niet via het mobiele netwerk.
Ik heb voornamelijk de standard APPS (WhatsApp, Facebook, buienradar, krant ...). Deze kunnen op de achtergrond verbruiken, maar dat kan ik niet nagaan.

Op aanbeveling van de helpdesk had ik de telefoon op 3G gezet.

Ik heb voorheen de snelheid niet gemeten omdat ik geen problemen had. De snelheid is nu:

Speedtest uitgevoerd in Vlaardingen (loopt via Wateringen):

tijd download Mbps Upload Mbps
13022019 19:00 0,02 0,02
13022019 19:24 0,07 0,05
13022019 19:31 0,02 0,00
4e poging test kan niet worden uit gevoerd: geen internet


Ik denk dat ik volgende keer een abonnement met een hogere snelheid uitprobeer. Dan maar een datalimiet. Het gaat mij om bereikbaarheid. Van dit abonnerment heb ik maar 27 MB/3 weken gebruikt (voornamelijk geen internet, dat geeft een databesparing). Dit keer helaas wegegooid geld.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Gerard, Joran is er even niet, vandaar dat ik een reactie geef. Dat zijn inderdaad wel wat wisselende snelheden. Waarvan de 0,07 Mbps nog ok is, maar de 0,02 toch wel echt aan de lage kant raakt. Los van buitenlandse masten, ervaar je in Nederland deze wisselende snelheden ook op meer plekken? Want dan kan ik de technische dienst hier naar laten kijken als je wilt.
Reputatie 1
Badge
Ik neem dit abonnement meestal als ik regelmatig in het buitenland ben. Afgelopen periode (maand) in Antwerpen totaal geen verbinding en in Londen meer niet dan wel.

In Nederland alleen in Vlaardingen uitgetest.

Opnieuw Speedtest uitgevoerd in Vlaardingen (loopt nu via de i3D.net server in Rotterdam):

tijd download Mbps Upload Mbps
18032019 19:09 0,12 0,05
18032019 19:12 0,07 0,00
18032019 19:16 0,11 0,05
18032019 19:27 0,07 0,02
18032019 19:58 0,07 0,00
18032019 20:22 0,09 0,01
18032019 20:34 0,06 0,00

Dus dit keer redelijke download snelheden, echter upload diverse keren 0,00 Mbps
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gerard, ik ben er inmiddels weer. Dank voor de uitgebreide metingen! Het is tijd dat de technische dienst dit verder onderzoekt. Ik heb een storingsmelding aangemaakt, die wordt binnen een week in behandeling genomen. Er wordt contact met je opgenomen!
Wat moet de technische dienst dan gaan uitzoeken @Joran voor de topicstarter?

De download snelheden zien er toch goed uit? De upload is met deze deze bundel bij KPN maar 64kbps dus ik kijk er echt niet van op dat die soms tegen bijna 0 aanlopen.

En daarnaast zegt de topicstarter zelf al dat ie deze bundel voornamelijk in het buitenland gebruikt, en daar weet ik uit eigen ervaring dat 3G/4G lang niet altijd even goed is als in NL.

Neee hier is geen sprake van een storing, als kpn deze bundel wilt verbeteren kan dat maar op 1 manier en dat is het voorstel van @Misja20 uitvoeren ( https://forum.kpn.com/prepaid-16/onbeperkte-prepaid-bundel-464923 )

Het is sowieso eigenlijk al belachelijk dat het voorstel van een klant moest komen en dat KPN niet zelf de snelheid heeft opgeschroefd.

Begrijp mij niet verkeerd, de Onbeperkt Online bundel is leuk, ik gebruik het ook aangezien ik thuis en op werk toch altijd wifi heb en ik dus alleen 4G gebruik wanneer ik echt geen andere keus hebt, dus dan is het niet zo erg dat het allemaal wat langzamer gaat.

Maar een kleine beetje extra kbps erbij kan echt geen kwaad.
Reputatie 1
Badge
Een iets hogere snelheid voor dit abonnement zou al veel problemen oplossen echter het antwoord van KPN is dat "een verbetervoorstel lang kan duren, in sommige gevallen meer dan een jaar" . Maar eigenlijk is het meer dat je met deze bunderl geen garantie op internet hebt (regelmatig geen internet, metname in het buitenland). Kwalijk is dat dit wel gegarandeerd wordt.
Reputatie 7
Badge +28
@Teddybeers: Ik volg het op de voet (ook omdat ik het zelf heb ingediend ;)). Of er nooit over is nagedacht kan ik niet zeggen. Dat soort besluiten worden wij niet in meegenomen. Ik hoop dat het gaat lukken. Je kunt daar op "Topic volgen" klikken om een bericht te krijgen als er een reactie is. Los van dit geeft Gerard aan dat de bundel voorheen goed heeft gewerkt en nu niet meer. Dat is de reden om de technische dienst dit te laten onderzoeken.
Ik heb soortgelijke ervaringen.
Ik koop maandelijks een prepaid onbepekt internet bundel. Whats app werkt wel maar ik kan niet op bijv. Insta en You Tube. Tevens onderweg, dus als ik niet op Wifi zit, kan ik niet tot nauwelijks een website openen en als het een keer wel kan dan gaat het erg traag.
Ik betaal er maandelijks toch zo'n € 9,00 voor en ik heb zo'n 90% geen ontvangst. Inderdaad gegarandeerd geen internet en soms wel. Kan KPN hier iets aan doen?
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb soortgelijke ervaringen.
Ik koop maandelijks een prepaid onbepekt internet bundel. Whats app werkt wel maar ik kan niet op bijv. Insta en You Tube. Tevens onderweg, dus als ik niet op Wifi zit, kan ik niet tot nauwelijks een website openen en als het een keer wel kan dan gaat het erg traag.
Ik betaal er maandelijks toch zo'n € 9,00 voor en ik heb zo'n 90% geen ontvangst. Inderdaad gegarandeerd geen internet en soms wel. Kan KPN hier iets aan doen?

Deze bundel heeft een max snelheid van 128kbps, dat je daarmee niet kan youtuben en instagram, heeft niks te maken met dat je geen ontvangst hebt, deze bundel is daar simpel weg gewoon te langzaam voor, dus dat gaat sowieso nooit werken.

Als je websites wilt bezoeken, kan ik je aanraden om de browser Opera Mini te downloaden en dan data savings te activeren, dan kan je met deze bundel wel veel beter en sneller sites laden.

Met andere browsers gaat het veel te traag met deze bundel.

Reageer