Beantwoord

Onbeperkt prepaid is te langzaam

  • 1 April 2023
  • 26 reacties
  • 267 keer bekeken

Ik word hier stspel gek van. 

Het lijkt wel een scam. 

 

Is dit echt KPN of iets uit Noord Korea?

De hele dag probeer ik een antwoord te krijgen voor prepaid unlimited. En geen antwoord. En kpn eet mijn krediet op. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 April 2023, 08:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Dat is het ook. 128 Kb/s is niks. 

http://kpn.com/prepaid/bundels.htm

staat echter toch de 'snelheid' erbij vermeld. 

De bundel is een maand, dus zolang zit je er helaas wel aan vast. 

Prepaid is sowieso poep duur voor mobiel internet. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Johan12345678 ,

Neem nooit meer zo’n bundel van 128 kbit/s. Veel meer dan een appje sturen, is daarmee niet mogelijk. 
 

Er zijn ook allerlei bundels met 25 MBit/s. Daar heb je veel meer aan. Ze zijn natuurlijk wel een stuk duurder. 
 

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

 

Voor nu is de enige mogelijkheid om deze bundel uit te zitten. Want als je nu wat anders gaat bestellen, dan gaat dat pas werken nadat die maand van die “onbeperkt” bundel is afgelopen. 

Reputatie 7
Badge +24

Wel "grappig" om te zien dat je die bundels gewoon kan activeren door een bepaalde code te bellen. Iemand die je mobiel ff leent kan je zo eenvoudig op kosten jagen. Ik zie er 1 van 22 euro tussen staan. En meerdere bundels is ook mogelijk? 

Dank je wel Noordzee. 

Ik heb het begrepen. 

Nu wil ik hier niet over doorzaniken maar wat er hier gebeurt is, om het zacht uit te drukken, niet correct. 

Ik kwam hier aan op 18 maart van uit Australie. Ik heb 35 jaar buiten Nederland gewoond en gewerkt. 

Het eerste wat ik deed was een KPN sim kaart kopen. Een verkoper in de KPN winkel heeft ook 30 euro krediet toegevoegd. 

Dat krediet verdween als sneeuw voor de zon. Dus zocht ik iets goedkopers.En zo viel ik in de prepaid val.

Wat doe ik dan? Een andere sim kaart kopen en mijn nummer veranderen?

Of wachten tot de 30 dagen voorbij zijn? Deze forum post beantwoorden alleen neemt 10 minuten voor er een verbindng is. 

KPN heeft dit met opzet zo gefabriceerd. Het argument dat dit zo is en niet veranderd kan worden is onzin. Het is allemaal software. 

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal eens @Johan12345678 ,

Maar mijn mening zouden de bundels met 128 Kbit/s uit het assortiment gehaald moeten worden.  

Reputatie 7
Badge +24

Hier een vergelijkbaar topic:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/onbeperkt-online-bundel-geeft-voorrang-op-zorgeloos-online-daar-heb-ik-nu-niks-aan-588247

Hierin zegt een KPN medewerker dat hij er niets aan kan veranderen. 

Eigenlijk wil ik hier niet op antwoorden maar ja. 

Alles kan verandert worden. Denk eens terug aan Y2K met Cobol en al die stok oude programmatuur. Uiteindelijk was Y2K een wassen neus maar het werk was gedaan. 

Ik zie dat KPN de geprivatiseerde PTT is. Dus een klacht indienen bij de ombudsman heeft geen zin.

KPN carry on

Zoals ik eerder schreef, ik ben pas geleden na 35 jaar teruggekeeerd naar Nederland. 

Remigreren is moeilijker dan emigreren.

Gelukkig had ik eerder toegang tot het internet via familie waar ik logeerde na aankomst in Nederland. Ik ben nu alleen in een dorpje in Zeeland. 

Ik heb absoluut goed internet nodig voor mijnbelastingdienst, mijnoverheid etc

Met dat trage internet loopt alles in de soep. En dat blijft een maand zo. Je zou  kunnen lachen om deze surrealistische situatie als het niet zo ernstig was. 

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Nog 27 nachtjes slapen...

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Johan12345678, het is inderdaad nog even uitzitten zoals de heren hiervoor ook al zeiden. De snelheid van Onbeperkt Online is beperkt. En helaas kan er maar 1 bundel tegelijkertijd actief zijn.

Als het moet stuur ik dit bericht nog 26 keer. Elke dag een keer. 

U kunt me van het forum verbannen voor wangedrag. Ik ontvang wel graag de reden. 

Dit is misschien een beetje cru. Stel dat de wc gedeeltelijk verstopt is. De gemeente deelt mee dat het probleem over 26 dagen opgelost zal zijn. Wat doet U. Gewoon afwachten of klagen.

Ik was hier just aan het proberen om een chat aan te gaan met IKEA over een bestelling. Het is niet te doen. 

Tot morgen. 

Alleen via wifi zul je momenteel een goede snelheid kunnen hebben. Thuis dus.

Dag 26

Ik denk dat KPN bang is dat unlimited met hoge snelheid doorverkocht kan worden. Dus limiteren ze de Ferrari op maximum 20 km/u.

Ik was kort geleden een jaar in Australia. Daar had ik prepaid 5Gb met snelheid 150 voor AUD 30 per maand. En als het op is koop je meer. Heel simpel.

Countdown 25

Ik krijg nu deze sms:

Beste klant, je hebt 80% verbruikt van je 3 GB maandbundel. Als je bundel op is, dan betaal je het standaard tarief van 10 cent per MB. Let op! Het verbruik gaat direct van je beltegoed af. Groet, KPN

Ik begrijp dit niet. Heb ik nu 2 active bundels? Dat kan toch niet.

De snelheid is nog steeds super traag. Dus neem ik aan dat de Unlimited bundle actief is. 

10 cent per MB is geen kleinigheid. 

Ik snap hier niets meer van. 

Kijk aub even naar ***

 

Admin: telefoonnummer in je profiel gezet

10 cent per MB is geen kleinigheid. 

Als je geen bundel gebruikt is dit wat er gerekend wordt van het "beltegoed" voor data gebruik. 

Van die sms snap ik ook niet. Dan zou je de 5 GB maandbundel moeten hebben en die is gewoon 25 Mbps. 🚞

Je vermeld echter eerder de onbeperkt online te hebben en die is maar 128 Kbps. 🐌.

By the way. Een abonnement is veel zorgelozer en je hebt de kosten beter in de hand.

Kost ook minder per MB, minuut en sms.

Bijvoorbeeld Simyo. Per maand 10 GB, 200 minuten/sms voor € 10 per maand. 

Toen ik in Nederland aankwam kon ik geen abbonement nemen omdat ik geen bankrekening had. Om een bankrekening te openen moet je ingeschreven in het persoonsregister. Dat gaat via de gemeente waar je gaat wonen. Om dit en vele andere dingen te doen heb je internet nodig. En dat heb ik alleen op kruipsnelheid. 

Ik vraag me af waarom ik op twee bundles zit. 

Reputatie 7
Badge +17

Countdown 25

Ik krijg nu deze sms:

Beste klant, je hebt 80% verbruikt van je 3 GB maandbundel. Als je bundel op is, dan betaal je het standaard tarief van 10 cent per MB. Let op! Het verbruik gaat direct van je beltegoed af. Groet, KPN

Ik begrijp dit niet. Heb ik nu 2 active bundels? Dat kan toch niet.

De snelheid is nog steeds super traag. Dus neem ik aan dat de Unlimited bundle actief is. 

Ik heb hier even naar gekeken voor je.

Je hebt op 28 maart een 3 GB databundel aangezet. En op 31 maart heb je de Onbeperkt Online Bundel geactiveerd.

Volgens het systeem is er zo'n 570 MB verbruikt vanuit de 3 GB bundel. Maar als ik het daadwerkelijke verbruik bekijk, dan kom ik uit op meer dan 1 GB verbruik voor 31 maart. Hier lijkt dus minder in rekening te zijn gebracht dan verbruikt.

Als ik dan kijk naar het totale verbruik sinds je de 3GB bundel aangezet hebt, dan komt dat uit op zo'n 2,4 GB. Maar het systeem heeft het grootste gedeelte daarvan uit de Onbeperkt Bundel gedaan. Maar tegelijkertijd wordt er dus wel verbruik geregistreerd en krijg je een sms’je dat je op 80% van je bundel zit. Ook al wordt het verbruik nu vanuit de Onbeperkt Bundel verbruikt.

Wat ik alleen niet kan verklaren, is waarom de Onbeperkt Bundel in dit geval zwaarder weegt dan de 3 GB bundel, terwijl deze later is geactiveerd.

Dank je Denise

In de pre paid app zie ik nu

MB 563/3000

Dit zou niet relevant moeten zijn omdat ik op Unlimited zit maar wat gebeurt er als het 0/3000 zou worden? 

Dit is voor mij erg belangrijk. Ik zit afgelegen en ik kan ergens naar toe voor wifi

nergens neem ik aan.

Inderdaad nergens Peter. 

Ik had hier over met mijn zoon in Perth en die dacht dat ik dom was. 

Onmogelijk dat een provider zoiets doet zei hij. 

Onbeperkt in de naam van de bundel klinkt heel aantrekkelijk. Er zijn daardoor ook geen extra kosten gedurende die maand (geen kalendermaand). Maar dat is door de zeer beperkte snelheid van 128 Kbps. 

Je kan ook niet op de wifi van de buren? (Bereik wifi tot circa 15 meter)

Ik ben 4 dagen geleden in een bejaardenwoning ingetrokken. 

De buren zijn oud, weduwen, 80+

Ik ben nog jong, 70.

Reputatie 7
Badge +24

Toen ik in Nederland aankwam kon ik geen abbonement nemen omdat ik geen bankrekening had.

Toch lees ik hier op het forum in andere topics dat een mobiel abonnement met buitenlands rekeningnummer wel mogelijk is. Maar misschien moet dat wel van een bank in Europa zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt in mijn vorige bericht. Daar zei ik dat er zo'n 570 MB uit de 3 GB verbruikt was. Maar dit is het saldo dat nog over was. Dat maakt de situatie anders.

Het systeem registreert nu namelijk verbruik uit beide bundels. Je hebt de snelheid van Onbeperkt Online en data wordt ook weggeschreven onder deze bundel. Maar tegelijkertijd wordt data ook weggeschreven onder de 3 GB bundel.

De belangrijkste vraag voor jou is: wat gebeurt er als de 3 GB op is? Eigenlijk verandert er niets. De data uit de 3 GB bundel is dan op. Maar de Onbeperkt Online bundel is ook nog actief tot 2 mei. Je hoeft je tot die tijd geen zorgen te maken over extra kosten. Pas vanaf 2 mei ga je 10 cent per MB betalen, tenzij je een nieuwe bundel activeert.