Onderzoek KPN Prepaid - Doe mee en maak kans op een Bol.com bon t.w.v. €25,-

Reputatie 7
Badge +10
We zijn constant bezig om onze Prepaid producten en diensten te verbeteren. Omdat wij onze klanten ook in de toekomst optimaal willen bedienen, zou ik jullie 5 korte vragen willen stellen. Alle feedback is welkom. En heb je tips? Laat ze vooral achter!

Je hebt 3 weken de tijd om je feedback te geven. Vrijdag 2 september verloten wij onder de deelnemers 2 Bol.com bonnen ter waarde van €25,-.

1. Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd? Denk dan bijvoorbeeld aan extra beltegoed, spaarpunten, korting op bundel e.d.
  2. Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?
  3. Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van?
  4. Waar koop je meestal jouw beltegoed? In een winkel, via de website, ...
  5. Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee? En zo niet, waarom niet?
Bijdeze een reactie van de opdrachtgever van dit onderzoek; mijn collega Michael van KPN Prepaid:

Heel erg bedankt! Wij zullen jullie feedback en aandachtspunten gaan gebruiken om jullie in de toekomst nog beter van dienst te zijn. Houd onze nieuwsbrief in de gaten.

Ik wil @FrankFRL en @Xray feliciteren met de Bol.com kadobon! Jullie hebben inmiddels een privébericht ontvangen met de vraag om adresgegevens.

Michael
KPN Prepaid

20 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Namens mijn broertje die kpn prepaid heeft en nog te jong is om een abbo af te sluiten,
Heeft hij prepaid hij heeft dit nu 2,5 jaar, Voor hem is mooiste als beloning extra beltegoed hetzij extra met elke opwaardering of met een x aantal opwaarderingen,
Ik denk dat in de situatie van mijn broertje hij niks mist in het aanbod hij maakt geen gebruik van buitenland of iets dergelijks, Misschien een en en bundel vanplaats een of of bundel nu gaat het internet gebruik van de baltegoed minuten af misschien een extra losse opwadeer kaart voor internet,
Hij maakt gebruik van mijn KPN om zo zijn saldo te checken en weet hoeveel hij nog heeft.
Hij koopt zijn beltegoed meestal bij de lokale tankstation BP ,
MVG Mike & Namens mijn broertje Lorenzo..
Reputatie 7
Badge +30
Hugo_ schreef:

1. Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd? Denk dan bijvoorbeeld aan extra beltegoed, spaarpunten, korting op bundel e.d.

Extra beltegoed wat je overal voor kan gebruiken. Maar dat is het zelfde als de prijzen verlagen. Vroeger bij T-Mobile kreeg je spaarpunten. Spaarpunten vind ik zelf ook wel een goed idee.
Hugo_ schreef:

1. Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?

4G(+) natuurlijk.
Hugo_ schreef:

1. Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van

Lang. Eerst rabomobiel, Hi! en toen KPN.
Ik zit nergens aan vast, en kan dus altijd switchen. Bijvoorbeeld als er geen 4G komt, want dan is het doei KPN en welkom Vodafone.
Hugo_ schreef:

1. Waar koop je meestal jouw beltegoed? In een winkel, via de website, ...

iDeal via de KPN website. Lekker makkelijk i.c.m. met de app van je bank.
Hugo_ schreef:

1. Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee? En zo niet, waarom niet?

Ja, kijken of ik bundels heb. Maar eigenlijk is dit praktischer via 1266 omdat ik dan ook direct mijn Bonus Tegoed zie.
Vraag: Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd? Denk dan bijvoorbeeld aan extra beltegoed, spaarpunten, korting op bundel e.d.

Antwoord: Met het bonustegoed ben ik tevreden, misschien wel een idee om bij de andere bedragen zoals 15 en 30 euro ook bonustegoed te krijgen, nu is het alleen bij 10 en 20 euro opwaarderen.

Vraag: Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?

Antwoord: Ik mis de mogelijkheid tot 4G en een internetversneller voor de onbeperkte bundel, als ik even snel internet nodig heb, dat bijvoorbeeld een dagbundel geactiveerd kan worden voor 100 mb snel internet, en als ie verlopen is terugvalt op het onbeperkte internet.

Vraag: Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van?

Antwoord: Ik wil nergens aan vast zitten, en ik vind het prettig dat ik van het beltegoed bundels kan kopen, zodat de diensten veel goedkoper zijn. Ik maak al 2 jaren gebruik van KPN prepaid. Daarvoor had ik Vodafone, en daarvoor T-Mobile. Vanwege de goede dekking heb ik voor KPN gekozen, omdat de andere providers minder goed bereik hebben.

Vraag: Waar koop je meestal jouw beltegoed? In een winkel, via de website, ...

Antwoord: Meestal via SMS (Mobiel opwaarderen), soms via de website. Als het beltegoed op is, en ben niet thuis, kan ik ten alle tijden toch opwaarderen zonder internet en zonder een winkel te bezoeken.

Vraag: Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee? En zo niet, waarom niet?

Antwoord: Ik gebruik de MijnKPN app om bundels mee te kopen, ik vind het alleen jammer, dat alle tegoeden (beltegoed, bonustegoed, starttegoed en registratietegoed) bij elkaar zijn opgeteld, en niet apart. Dat is nogal vervelend als ik een bundel kopen wil, want je kunt alleen van beltegoed bundels kopen en niet van de andere tegoeden zoals bonustegoed. En wat ook vervelend is, dat een aantal bundels dubbel worden weergegeven.
Reputatie 2
Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd?
- Prijzencircus, bij iedere opwaardering kans op één van de grotere prijzen, maar sowieso altijd prijs (bijvoorbeeld gratis wat extra data voor 14 dagen).
- Verdubbeling van minuten, sms'jes of MB's bij opwaardering.

Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?

Misschien wat goede ideeën?
- Prepaid toevoegen aan KPN Compleet omgeving, met voordelen:
1) Maximaal 250MB Data per maand, overhevelen van een contract naar prepaid.
2) Gratis onderling bellen tot een maximum van bijvoorbeeld 30 minuten per maand (voor prepaid).
- Prijzencircus, bij iedere opwaardering kans op één van de grotere prijzen, maar sowieso altijd prijs (bijvoorbeeld gratis wat extra data voor 14 dagen).
- Verdubbeling van minuten, sms'jes of MB's bij opwaardering.
- KPN Noodnummer, 60 minuten gratis bellen naar één vooraf opgegeven telefoonnummer via KPN Portaal maximaal 1x per 2 maanden te wijzigen en alleen te gebruiken bij opwaardering van minimaal 1x per 3 maanden. Volledig buiten beltegoed om en ook bereikbaar wanneer beltegoed onvoldoende is.

Een aantal punten, vooral ook zeer geschikt voor kinderen met een mobiele telefoon (en tegenwoordig zijn dat er ontzettend veel). Het komt maar wat vaak voor dat kinderen zonder beltegoed zitten en pas eind van de week (of maand) weer een opwaardering krijgen, waardoor ze in geval van nood hun ouders niet kunnen bellen.

Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van?
Een kind van 9 (inmiddels 10) een abonnement geven is onnodig en vragen om problemen 😉 Daarnaast hoopte ik eigenlijk dat er wat voordelen waren voor KPN Compleet klanten met prepaid, wanneer het nummer gaat vervallen (opwaarderen doen we n.l. niet meer), komt er een goedkopere prepaid alternatief tenzij KPN inderdaad vooruitgang gaat boeken met haar prepaid diensten.

Waar koop je meestal jouw beltegoed? In een winkel, via de website, ...
Online via de site.

Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee?
Alle abonnementen en prepaid in de gaten houden.
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan m'n bericht niet bewerken, maar betere prijzen voor internetbundels. Op dit moment zijn een groot deel v/d andere providers goedkoper.
Reputatie 7
Badge +13
ik mis de ( KPN prepaid abo) best wel die KPN paar jaartjes gehad heeft
wat mijn betreft mag dat weer terug komen
dat levert ook weer voordelen op als je geen gewone abo wild

voordelen van de prepaid abo was dat je niet je beltegoed kaart hoef te kopen in de winkel
en dat dat automatisch van je rekening werd geschreven
en als je bundel op was dat je wel een gewone btg kaart kopen kopen
Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd?

Gratis MBs, hoe hoger de opwaardeering hoe meer gratis MBs uiteraard.

Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?

Ik gebruik zelf al sinds de Hi tijdperk de Onbperkt Bundel van 7.50 euro per maand, weliswaar tegen lage internet snelheid maarben daar zeker tevreden over, en die blijf ik dan ook elke maand netjes nemen.

Alleen is het mischien een idee om een 2e Onbeperkt Bundel toe tevoegen, maar dan een iets snellere variant. bv 256/64 kbs voor een meerprijs van laten we zeggen 12.50...

Tevens zou ik ook de buiten de bundel internet tareiven gewoon verwijderen. Dus als iemand een internet bundel heeft gekocht en de date op is, dat ja dan nog wel in iedergeval tegen lage internet snelheid kan whats appen.

In veel landen, als Spanje, Duitsland VS en andere landen is dat ook al met Prepaid zo. tegenwoordig verloopt zo veel via Whatsapp dat het een leuke toevoeging zou zijn.

Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van?

De enigste reden waarom ik bij KPN Prepaid zit is de Onbeperkt internet bundel voor 7.50 euro per maand. Ook al gebruik ik niet eens zo veel data, het is gewoon superfijn om te weten dat je gewoon eenmalig per 30 dagen betaalt en daar hoef je verder niet meer naar om te kijken!

Winkel

Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee?
Nee.
Reputatie 4
Badge +5
ik ben sinds kort ook over gestapt van T-mobile naar kpn prepaid en mijn vrouw heeft wel een abo kpn dus zou wel blij zijn met Prepaid toevoegen aan KPN Compleet omgeving om MB te kunnen delen
1) er zit nu geen MB Data bij per maand geef automatisch een lage internet verbinding erbij tegen 5 cent per MB ofzo ( ik gebruik alleen maar Whatsapp via Wifi )
2) Gratis onderling bellen naar een vaste nr of een mobiel van kpn tot een max van ?
3) ik bel maar iets van 20 euro per jaar ik bel nooit stuur af en toe een smsje 1 half jaar ben nu bij kpn
4) mijn vrouw waardeerd op via mijn kpn app
5) wij gebruiken mijn kpn voor alle diensten die we hebben 2 mobile telefoons en alles in een glasvezel
leuk dat jullie dit doen ben een zeer tevreden klant met alles wat we hebben 😃
Wat voor soort ‘beloning’ zou je willen ontvangen nadat je hebt opgewaardeerd? Denk dan bijvoorbeeld aan extra beltegoed, spaarpunten, korting op bundel e.d..
-Liefst zie ik wat Data

- 4G, Jullie (rode/roze) collega doet dit wel...
- Een soort 'snelheids-upgrade' op de onbeperkt internet bundel zou ik ook waarderen.

-Ik had in der tijd voor prepaid gekozen omdat ik niet vast zou willen zijn aan maandelijkse kosten.
Ik maak sinds 4 januari gebruik ervan.

-Online (Via kpn.com)

Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee? En zo niet, waarom niet?
-Jazeker, Ik check voornamelijk mijn tegoed en koop af en toe wat bundel

PS. Ik hoef de bol.com cadeaubon niet, geef hem maar aan iemand anders 😉
Bijgaand mijn antwoorden. Hopelijk helpen deze jullie verder:

-Graag zou ik daarvoor een databundel ontvangen om te internetten

2. Mis je nog iets in het aanbod van KPN Prepaid? Zo ja, zou je ons kunnen vertellen wat je dan precies mist?
-ik mis vooral de 4G ondersteuning. Niet alleen de snelheid, maar ook de dekking
-ik mis de mogelijkheid te kiezen tussen verschillende prepaid tariefplannen en de mogelijkheid te wisselen naar een ander tarief
-ik mis de optie om databundels te kopen voor gebruik in bennen en buitenland

3. Wat is de reden dat je voor Prepaid hebt gekozen & hoe lang maak je hier al gebruik van?
-ik wilde op een extra toestel kunnen internetten en bellen en als noodtelefoon, zonder kans op een onverwacht hoge rekening. Een prepaidsimkaart kan je zonder beveiligings pincode gebruiken zonder de kans te lopen op grote schade.
- Ik heb het nummer al enkele jaren naast mijn KPN mobiel abonnement.

4. Waar koop je meestal jouw beltegoed? In een winkel, via de website, ...
-Meestal maak ik gebruik van online opwaarderen., anders kop ik beltegoed bij een supermarkt of bij een tankstation.

5. Maak je gebruik van de MijnKPN app? Zo ja; wat doe je ermee? En zo niet, waarom niet?
-Nee, hierop heb ik mijn abonnement al geregistreerd staan. Voor prepaid activeer ik bundels etc het liefst per sms of met een *# code. Al je met de app online gaat met prepaid ben je volgens mij ook je hele bundel kwijt aan dataverkeer.
Reputatie 7
Badge +30
Xray schreef:

-ik mis de mogelijkheid te kiezen tussen verschillende prepaid tariefplannen en de mogelijkheid te wisselen naar een ander tarief

Maar dit kan toch? Je tarieven kan je al wijzigen tussen een aantal tarieven. En je bundels gelden allemaal(?) in de EU en er zijn EU bundels. Of bedoel je bundels voor de rest van de wereld?
Beloning: beltegoed zoals nu, geen kortingspunten of mb`s.
Wat mis je nog: een extra (kleinere) belbundel (5 euro) voor bellen van NL naar het buitenland (Belgie).
Waarom koos je voor KPN prepaid: vanwege de belbundels.
Hoe lang heb je het: meer dan een jaar.
Waar koop je je beltegoed: in de winkel.
Maak je gebruik van de app: nee, kost te veel beltegoed.
RobinFlikkema schreef:

Xray schreef:

Maar dit kan toch? Je tarieven kan je al wijzigen tussen een aantal tarieven. En je bundels gelden allemaal(?) in de EU en er zijn EU bundels. Of bedoel je bundels voor de rest van de wereld?

Nou die info is dan wel hondsberoerd te vinden op de KPN website. Een tijdje terug gezocht en toen kreeg ik alleen aanbiedingen of ik prepaid wilde neman. Geen verdere info over hoe ik mogelijkheden kan activeren vanaf mijn toestel.

NB. voor het activeren van een bundel etc. wil ik niet online hoeven gaan of een app te moeten gebruiken. Dan is je hele tegoed al weg voor je iets geactiveerd hebt. Ik zou dus graag helderdere informatie van KPN zien hoe ik 4G aan kan zetten en hoe ik een databundel en buitenland bundels voor de gehele wereld kan activeren.

Verder zou ik graag een lijstje met de namen van de operators van roaming netwerken in het buitenland zien. De ene operator in het buitenland heeft bijna geen dekking, de ander wel. Dat wil ik graag vooraf weten.
Reputatie 7
Badge +30
Xray schreef:

Nou die info is dan wel hondsberoerd te vinden op de KPN website. Een tijdje terug gezocht en toen kreeg ik alleen aanbiedingen of ik prepaid wilde neman. Geen verdere info over hoe ik mogelijkheden kan activeren vanaf mijn toestel.

https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm
Xray schreef:

NB. voor het activeren van een bundel etc. wil ik niet online hoeven gaan of een app te moeten gebruiken. Dan is je hele tegoed al weg voor je iets geactiveerd hebt. Ik zou dus graag helderdere informatie van KPN zien hoe ik 4G aan kan zetten en hoe ik een databundel en buitenland bundels voor de gehele wereld kan activeren.

Door te "bellen" kan je die gewoon aanzetten: https://www.kpn.com/prepaid/bundels/buitenland.htm & https://www.kpn.com/prepaid/bundels/internet.htm
Xray schreef:

Verder zou ik graag een lijstje met de namen van de operators van roaming netwerken in het buitenland zien. De ene operator in het buitenland heeft bijna geen dekking, de ander wel. Dat wil ik graag vooraf weten.

Je kan op internet gewoon alle providers in een land vinden. Bijna elke provider kan je gebruiken om te roamen en de een werkt beter dan de andere maar dat verschilt per plek in een land dus is lastig om vooraf aan te geven.
Dank voor je informatie.
1 extra data tegoed
2.prepaid die je aansluiten op KPNtotaal
3.nog niet gekozen omdat voor mijn dochter omdat ik niks kan overzetten op haar prepaid
4.nvt
5.ja, inzicht in mijn verbruik en de facturen
Misschien zijn de fantastic friday deals van de rode concurrent ook een inspirate: iedere week op vrijdag 3 acties, een extra databundel van 1 tot 3GB voor 1 tot 3 euro extra. Een winactie of een kadootje zoals 250 mb data of belminuten/sms.
Hugo_ schreef:

Je hebt 3 weken de tijd om je feedback te geven. Vrijdag 2 september verloten wij onder de deelnemers 2 Bol.com bonnen ter waarde van €25,-.

Hoe worden de gelukkigen op de hoogte gesteld?
Alvast bedankt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Bijdeze een reactie van de opdrachtgever van dit onderzoek; mijn collega Michael van KPN Prepaid:

Heel erg bedankt! Wij zullen jullie feedback en aandachtspunten gaan gebruiken om jullie in de toekomst nog beter van dienst te zijn. Houd onze nieuwsbrief in de gaten.

Ik wil @FrankFRL en @Xray feliciteren met de Bol.com kadobon! Jullie hebben inmiddels een privébericht ontvangen met de vraag om adresgegevens.

Michael
KPN Prepaid

Ook namens mij wil ik alle deelnemers bedanken, ook zij die niet in de prijzen gevallen zijn 😃
Gefeliciteerd FrankFRL en Xray! Dat is een leuk kado.

Reageer