Beantwoord

Ongevraagd internet op mijn prepaid

  • 19 June 2019
  • 60 reacties
  • 2757 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Ook
En even ter aanvulling Casey. Ik keek via de interactieve tv app. Ook nog via wifi, maar de verbinding viel soms weg en dat pikte de bundel blijkbaar over.

Ja, en? Als bij mij op de camping de WiFi snelheid te laag is, dan ga ik ook over op mijn bundel, maar hou dat wel altijd goed in de gaten en ga dan geen voetbal of films kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Graag gedaan Taurus. Ik begrijp wat je bedoelt en zal ook een toelichting proberen te geven. Prepaid wordt volgens mij vooral gebruikt door mensen die niet vaak gebruik maken van het mobiele netwerk en juist wel gebruik maken van wifi. Prepaid en de bundels zijn dan ook niet per se gemaakt voor gebruik van bijvoorbeeld de interactieve tv app. In dat soort gevallen kan je dan ook het beste tijdelijk mobiel internet uitzetten. Helemaal als je weet dat de verbinding soms wegvalt. Ook is het zo dat met interactieve tv of andere streams, het dataverbruik vrij snel gaat. Het is dus goed mogelijk dat de app minder snel verbruik registreert dan dat je daadwerkelijk internet verbruikt.

Niettemin is het natuurlijk het handigst dat je gewoon een berichtje krijgt als je bijna aan het limiet van de bundel zit. Begrijp ik goed dat dat niet het geval is? Dan kaart ik dit sowieso intern aan. Als laatste nog dit: in jouw geval gaat het niet om het overzetten van Telfort naar KPN en je valt dus ook niet onder deze coulance. Ik zie echter ook dat er 348 MB meer dan de bundel verbruikt is. Mijns inziens niet per se iets wat je per ongeluk even te veel hebt verbruikt. Wel zal ik de helft, 21 euro vergoeden voor deze keer. Ik snap namelijk wel dat het heel erg vervelend is.
Dank Marcia voor de actie die je hebt ondernomen. Toch een positieve ontknoping.
Reputatie 7
Badge +30
Heel graag gedaan!

Ik zie dat jullie nog niet hebben gereageerd, @Filzmoos, @Soest en @Misja20. Doe dit vooral alsnog als ik voor jullie aan de slag mag.
DeIk vermoed Marcia dat je twee personen door elkaar verwart. Ik heb niets met Telfort van doen. Daarnaast heb ik constant mijn tegoed via de prepaid app gemonitord. Wel elk (half)uur. En er bleef continu een stukje groen op de bundel. (En even later wel een sms dat van mijn beltegoed van €42 nog naar €2 over is.) Daar ben ik door misleid. En als die 348 MB op mij van toepassing is dan is dat betaald van mijn beltegoed. En kpn maakt veel reclame voor het gebruik van de tv app. Ook handig voor op reis, stellen ze. Maar geen waarschuwing dat dat niet voor bundels bedoeld is. Nogmaals. De bundel bleef een stukje groen ...
Bij de 1 GB bundel krijg je geen waarschuwing dat je bundel opraakt. Wel dat het beltegoed bijna is verbruikt. Dit in tegenstelling tot de Onbeperkt Online Maandbundel (die inderdaad gewoon te koop is. Ik keek echter alleen naar internet bundels en deze is een combi van tel/sms/Internet). Bij de maandbundel krijg je meerdere waarschuwingen dat de maand bijna voorbij is c.q. afloopt.
Badge
“Soest” heeft al wel gereageerd en zoals gevraagd de gegevens vermeld in het profiel. Ik dacht het goed gedaan te hebben.
Reputatie 7
Badge +30
DeIk vermoed Marcia dat je twee personen door elkaar verwart. Ik heb niets met Telfort van doen. Daarnaast heb ik constant mijn tegoed via de prepaid app gemonitord. Wel elk (half)uur. En er bleef continu een stukje groen op de bundel. (En even later wel een sms dat van mijn beltegoed van €42 nog naar €2 over is.) Daar ben ik door misleid. En als die 348 MB op mij van toepassing is dan is dat betaald van mijn beltegoed. En kpn maakt veel reclame voor het gebruik van de tv app. Ook handig voor op reis, stellen ze. Maar geen waarschuwing dat dat niet voor bundels bedoeld is. Nogmaals. De bundel bleef een stukje groen ...
Bij de 1 GB bundel krijg je geen waarschuwing dat je bundel opraakt. Wel dat het beltegoed bijna is verbruikt. Dit in tegenstelling tot de Onbeperkt Online Maandbundel (die inderdaad gewoon te koop is. Ik keek echter alleen naar internet bundels en deze is een combi van tel/sms/Internet). Bij de maandbundel krijg je meerdere waarschuwingen dat de maand bijna voorbij is c.q. afloopt.

Daarom had ik ook aangegeven dat ik intern door ga geven dat je wat mij betreft een waarschuwing moet krijgen én heb ik de helft van de kosten vergoed. Daarnaast de tip om mobiel internet uit te zetten als je via wifi gaat streamen.

@Soest bedankt voor het aanvullen van de gegevens! Ik heb 13,45 euro beltegoed gecrediteerd!
Badge
Aan “marcia”
hartelijk dank voor de toegepaste compensatie. Ik waardeer dat!!
Ik had dezelfde slechte ervaring en was €8,46 kwijt.
Internet bleek aan te staan. Bij Telfort geen probleem!
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend, @Frans.niessink! Heb je je mobiele internet op dit moment wel uitgezet? Dan zal ik de kosten vergoeden. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, doe dat dan alsnog en laat het hier even weten. Dan vergoed ik het alsnog.
Ja, ik heb hem nu wel uitgezet.
Dat zou mooi zijn, alvast bedankt.

Heel vervelend, @Frans.niessink! Heb je je mobiele internet op dit moment wel uitgezet? Dan zal ik de kosten vergoeden. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, doe dat dan alsnog en laat het hier even weten. Dan vergoed ik het alsnog.
Reputatie 7
Badge +30
Bij dezen toegekend aan je! Excuses voor het ongemak en welkom bij KPN! 🙂
06 nummer op het profiel aangebracht.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed, @Filzmoos! Ik kom uit op een bedrag van 12,79 euro wat er voor mobiele data in rekening is gebracht. Wel zie ik dat er twee dagen geleden nog data is verbruikt op de simkaart. Is dat de bedoeling? Anders is het belangrijk dat je eerst 'mobiele data' uitschakelt. Je vindt dat in de instellingen van je telefoon. Als je dat niet doet, dan is er een mogelijkheid dat je telefoon het vergoede bedrag meteen opmaakt aan data en dat zou natuurlijk zonde zijn. Laat je het me even weten?
Dank voor de reactie.
Van dat gebruik twee dagen geleden snap ik niets.

Ik heb alle automatische verbindingen toen uitgeschakeld. Maar in het apparaat staat nog wel 3G en 2G (niet automatisch). Ik heb deze nu maar op 2G gezet. Roaming staat uit, dus moet het volgens mij juist zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt het apparaat gewoon op 2G/3G/4G laten staan: dit gebruik je namelijk ook voor bellen. Het gaat echt om het uitschakelen van mobiele data. Welk toestel heb je? Dan kan ik even in de handleiding spieken hoe het zit!
Samsung J3
Reputatie 7
Badge +30
Top. Als je gaat naar 'apps', 'instellingen', 'gegevensverbruik', dan kan je 'mobiele gegevens' uitvinken. Als dat uitgevinkt is, kan je mobiele telefoon alleen nog maar gebruik maken van internet via wifi. Wil je het me laten weten of dit uitgevinkt is?
Dank voor reactie.

Niet alle apps zoals antivirus, berichten, E-mail etc. hebben "een uitvinkfunctie", die kennen alleen maar "gedwongen te stoppen". Vervolgens via APPS alles uitgeschakeld, maar als je dan vervolgens terug gaat, gaan ze toch allemaal weer aan.

Beter is dat jullie die gedwongen bundel uitzetten.
Reputatie 7
Badge +30
Met 'apps' bedoelde ik zeg maar het icoontje voor menu. Dus dat je in je eigen menu komt met alle apps, instellingen, mail etc. En vervolgens kies je gewoon de 'instellingen', waar je ook je beltoon etc. aan kunt passen. Vanuit die instellingen, kan je naar gegevensverbruik en mobiele gegevens.

Uiteraard dit ook geprobeerd en alles staat dan uit, maar als je later weer terugkomt bij Instellingen, staat de helft weer aan, rara hoe kan dat.

Nogmaals ik heb niet om die verplichte bundel gevraagd, waarom dringen jullie die mij op!!!!!
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb zelf ook een Samsung.
Je hoeft niet alle apps uit te schakelen.
instellingen - verbindingen - gegevensgebruik vink daar mobiele gegevens uit.
Dat moet voldoende zijn.
Dank u,

Alles staat uit, ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +30
Dan zou het nu ook uit moeten blijven staan. Zoals beloofd zal ik 12,79 euro tegoed toekennen aan je 06-nummer.