Beantwoord

Ongevraagd internet op mijn prepaid

  • 19 June 2019
  • 60 reacties
  • 2756 keer bekeken

Ik zat bij Telfort dat is nu KPN. Van de week mijn beltegoed opgewaardeerd. Een dag later (18 juni) heeft KPN ongevraagd internet geplaatst. Gaat dus ten koste van je tegoed, binnen een dag het tegoed op. Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn idee is dat KPN dit niet eigenhandig mag doen.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 19 June 2019, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Filzmoos,

Je kunt je afvragen of KPN dit gedaan heeft.

Wel of geen internet via je telefoon is een instelling op jouw telefoon. Opties als Mobiel netwerk kun je uitzetten. Let op : Er zijn meerdere instellingen die je uit moet zetten, zoals automatische updates van apps e.a.
Ja dit heeft KPN gedaan je kan internetten zonder bundel!! Bij Telfort prepaid kon je gewoonweg geen data verbinding krijgen via een prepaid sim.

Er is wel een waarschuwing hiervoor mee gestuurd in de welkomst sms. Om nu geen onverwacht data verbruik te krijgen zal je hele strikte instellingen moeten toepassen.

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet.
Wil je voordeliger internetten? Bestel dan een internetbundel.

Bron.
Dank voor reactie.

Bij Telfort dit nooit aan de hand gehad, en nu door de overgang van week naar KPN wel. Vreemd verhaal.
Galdor
Ja dit heeft KPN gedaan je kan internetten zonder bundel!!

Bij Telfort prepaid kon je gewoonweg geen data verbinding krijgen via een prepaid sim.

Jawel hoor maar alleen via aanschaf van een internetbundel.
Dank voor reactie.

Bij Telfort dit nooit aan de hand gehad, en nu door de overgang van week naar KPN wel. Vreemd verhaal.

Je kon geen losse data gebruiken via je prepaid van telfort en dat is het verschil. Je mag/moet nu zelf de keuze maken.

Los data 0.15 per MB en/of per bundel..
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Filzmoos, welkom! Ik vermoed dat, zoals hierboven aangegeven wordt, 'mobiel internet' aanstond op je telefoon. Bij Telfort had je een bundel nodig om gebruik te maken van mobiel internet, maar bij KPN staat dit gewoon altijd aan. Dit staat ook op de website, waarnaar je verwezen werd vanuit de sms. Als je mobiel internet dus uitzet, heb je daar vanaf nu geen last meer van!
Galdor


Ja dit heeft KPN gedaan je kan internetten zonder bundel!!
Bij Telfort prepaid kon je gewoonweg geen data verbinding krijgen via een prepaid sim.
Jawel hoor maar alleen via aanschaf van een internetbundel.Ha @Filzmoos, welkom! Ik vermoed dat, zoals hierboven aangegeven wordt, 'mobiel internet' aanstond op je telefoon. Bij Telfort had je een bundel nodig om gebruik te maken van mobiel internet, maar bij KPN staat dit gewoon altijd aan. Dit staat ook op de website, waarnaar je verwezen werd vanuit de sms. Als je mobiel internet dus uitzet, heb je daar vanaf nu geen last meer van!

Daar zit de crux het staat altijd aan!! Dat kan dus tot situaties zoals de topic starter aan geeft lijden.
Bij Telfort stond dit standaard niet aan lijkt mij een wenselijkere situatie. Altijd aan kan ik niet zien als losse data kopen @Dreekuh-53 iets kopen is een bewuste handeling nu wordt je verplicht de data uit te zetten, en belangrijker nog daarna ook de telefoon uit en aanzetten zodat ongewenste verbindingen op de achtergrond ook beeindigd worden.
Inderdaad een ramp en kpn is een dief. Ik was deze maand op vakantie in Kroatië en had een 1GB maandbundel aangekocht. Beltegoed nog €42.30. Constant hield ik mijn bundel- en beltegoed in de gaten via de prepaid app omdat ik op de hoogte was van deze diefstal. Plots een sms van kpn dat ik nog maar €2 beltegoed over had. Snel naar de app waar nog een paar MB bundel op groen stond en beltegoed op €42,... Even later geen internet meer. Via de chat naar KPN (gelukkig nog een sim2) en naar wat heen en weer inderdaad het antwoord dat het laatste anderhalf uur €42 was gebruikt. Ik door het lint. Kreeg als antwoord dat de info op de pre-paid app niet actueel is en een dag kan achterlopen. Twee jaar geleden was ik plots rond €50 kwijt aan internet omdat beltegoed zonder waarschuwing wordt aangesproken als bundel opgebruikt is. Ook klacht ingediend en nooit iets vernomen. Het is pure diefstal om ongevraagd je beltegoed aan te spreken voor dure MB. Een grove schande, zeker omdat prepaid app niet de actuele stand weergeeft.
Overigens via mijn (nieuwe sim2) waarop een maand onbeperkt onlinebundel kreeg ik smsjes dat ik nog 5 dagen, toen 2 dagen en 1 dag en slotte dat 'vandaag' om 23.59 mijn maandbundel afliep. Dit zou ook de standaard moeten zijn als de limiet van je bundel bereikt is. Of nog beter... geen internet meer en van je beltegoed afblijven. Beltegoed is voor bellen en sms en niet voor Internet.... Maar deze onbeperkt online maandbundel kun je niet meer bestellen. De reden... dat laat zich makkelijk raden. Je zou moeten kunnen instellen dat het beltegoed NIET AUTOMATISCH voor internet kan worden gebruikt.
Badge
Ik had dezelfde nare ervaring en was zo 10 euro kwijt. Gewaarschuwd??
Alsof je maar ONMIDDELIJK JE INTERNET WIL UITZETTEN ANDERS PAKKEN WE JE TEGOED AF.
Dit is een heel slechte ervaring.
Badge
Ik zat bij Telfort dat is nu KPN. Van de week mijn beltegoed opgewaardeerd. Een dag later (18 juni) heeft KPN ongevraagd internet geplaatst. Gaat dus ten koste van je tegoed, binnen een dag het tegoed op. Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn idee is dat KPN dit niet eigenhandig mag doen.
Badge
Ook ik heb deze nare ervaring. Ben zo ongevraagd een 10 euro kwijt.
Zullen ze dat restitueren??
Reputatie 6
Badge +6
Inderdaad een ramp en kpn is een dief. Ik was deze maand op vakantie in Kroatië en had een 1GB maandbundel aangekocht. Beltegoed nog €42.30. Constant hield ik mijn bundel- en beltegoed in de gaten via de prepaid app omdat ik op de hoogte was van deze diefstal. Plots een sms van kpn dat ik nog maar €2 beltegoed over had. Snel naar de app waar nog een paar MB bundel op groen stond en beltegoed op €42,... Even later geen internet meer. Via de chat naar KPN (gelukkig nog een sim2) en naar wat heen en weer inderdaad het antwoord dat het laatste anderhalf uur €42 was gebruikt. Ik door het lint. Kreeg als antwoord dat de info op de pre-paid app niet actueel is en een dag kan achterlopen. Twee jaar geleden was ik plots rond €50 kwijt aan internet omdat beltegoed zonder waarschuwing wordt aangesproken als bundel opgebruikt is. Ook klacht ingediend en nooit iets vernomen. Het is pure diefstal om ongevraagd je beltegoed aan te spreken voor dure MB. Een grove schande, zeker omdat prepaid app niet de actuele stand weergeeft.
Overigens via mijn (nieuwe sim2) waarop een maand onbeperkt onlinebundel kreeg ik smsjes dat ik nog 5 dagen, toen 2 dagen en 1 dag en slotte dat 'vandaag' om 23.59 mijn maandbundel afliep. Dit zou ook de standaard moeten zijn als de limiet van je bundel bereikt is. Of nog beter... geen internet meer en van je beltegoed afblijven. Beltegoed is voor bellen en sms en niet voor Internet.... Maar deze onbeperkt online maandbundel kun je niet meer bestellen. De reden... dat laat zich makkelijk raden. Je zou moeten kunnen instellen dat het beltegoed NIET AUTOMATISCH voor internet kan worden gebruikt.


Deze bundel kan je gewoon nog bestellen en gebruiken hoor: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan me voorstellen dat het rauw op jullie dak valt op deze manier. Daarom heb ik intern navraag gedaan over eventuele mogelijkheden qua tegemoetkoming. Ik beloof niets, maar hou jullie op de hoogte. Hebben jullie inmiddels bundels aangevraagd?
Galdor68 schreef:

Daar zit de crux het staat altijd aan!! Dat kan dus tot situaties zoals de topic starter aan geeft lijden.
Bij Telfort stond dit standaard niet aan lijkt mij een wenselijkere situatie. Altijd aan kan ik niet zien als losse data kopen @Dreekuh-53 iets kopen is een bewuste handeling nu wordt je verplicht de data uit te zetten, en belangrijker nog daarna ook de telefoon uit en aanzetten zodat ongewenste verbindingen op de achtergrond ook beeindigd worden.

Misschien ben ik dan wel heel erg secuur hierin omdat ik ermee op de hoogte ben. Wat ik ook doe behalve mobiel data uitzetten is regelmatig openstaande apps sluiten, maar telefoon uit/aan zetten nee.
(Vliegtuig stand aan/uit kan ook)

WiFi kan dan vaak de activiteiten overnemen in mijn geval.

Wat betreft reactie @Taurus48.
KPN een dief noemen vindt ik wel een erg zwaar woord.

@Marcia_ zou het niet mogelijk zijn (en goed), als het nog niet gebeurt, een extra sms wanneer er (moment van) data.... beltegoed as-you-go wordt aangesproken?
@Dreekuh-53 het zal ook om een gewen periode gaan, van jezelf hier niet druk over te hoeven maken naar er alert mee omgaan.

Neem de diverse reacties over internet gebruik buiten Europa het waarschuwings berichtje en rekening van €60,50 daar is blijkbaar ook nog steeds niet iedereen goed van op de hoogte vooral de grens gebieden tussen de 2 zones met sterkere zenders in de andere zone blijven problemen geven.

Het gaat in deze mij om het niet duidelijk vooraf aangeven bij Telfort prepaid klanten dat internet altijd aan staat. Je kan niet verwachten dat elke klanten meteen de nieuwe voorwaarden en dergelijke gaat doorspitten. Onderstaand het aankondigings bericht wat duidelijk niet klopt is je telefoon gebruiken zoals altijd. De tarieven zijn mischien gelijk maar de onverwachte internet kosten zeer zeker niet!

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Natuurlijk behoud je je beltegoed en blijven je tarieven gelijk. Heb je een bundel aanstaan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.



ps vliegtuig stand lijkt niet altijd afdoende als ik dit artikel lees
Reputatie 7
Badge +30
@Marcia_ zou het niet mogelijk zijn (en goed), als het nog niet gebeurt, een extra sms wanneer er (moment van) data.... beltegoed as-you-go wordt aangesproken?

Dat vind ik zeker geen verkeerd idee. Zoals Galdor zegt, gaat het hier in principe om een wen-periode, dus hopelijk is dat straks niet meer nodig.

Het gaat in deze mij om het niet duidelijk vooraf aangeven bij Telfort prepaid klanten dat internet altijd aan staat. Je kan niet verwachten dat elke klanten meteen de nieuwe voorwaarden en dergelijke gaat doorspitten. Onderstaand het aankondigings bericht wat duidelijk niet klopt is je telefoon gebruiken zoals altijd. De tarieven zijn mischien gelijk maar de onverwachte internet kosten zeer zeker niet!
Volgens mij staat de link naar de website in de sms toch? Zoals jij op het Telfort forum zelf ook aangeeft, staat onderstaande op de website:

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken? Zet dan internet op je telefoon uit. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet.

Je moet inderdaad het tabje wel even open klikken, maar de boodschap lijkt me vrij duidelijk 🙂.
Klopt zover ik begrijp pas in het 2e bericht dat je over bent gezet wordt dit vermeld het was netter om dit vooraf duidelijker te melden in de sms zelf niet ergens verstopt op een internet pagina.

Dat is de lijn van dat topic dat het niet expliciet duidelijk vooraf gemeld is dat internet altijd aan staat bij KPN prepaid. Pas naar aanleiding van dat topic lijkt er iets te zijn verduidelijkt in de 2e sms dat de klant is overgezet.


Ik overweeg terug te gaan naar prepaid dit is wel een wakeup call om goed onderzoek te doen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp helemaal wat je zegt! Zoals eerder aangegeven, hebben we het intern uitgezet. Zodra we meer weten, komen we er op terug 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb nog geen inhoudelijke update, maar wilde wel even laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Zodra ik wel meer informatie heb, kom ik natuurlijk bij jullie terug.
Reputatie 7
Badge +30
@Filzmoos, @Taurus48, @Soest en @Misja20 willen jullie je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt: ik ga jullie dan inderdaad tegemoetkomen in de gemaakte kosten.
Hi. Heb even geen update ontvangen over dit topic. Wist niet dat Marcia actie had ondernomen, waardoor dank. Kreeg nu wel een mail dat ik genoemd werd in dit topic.

Toch blijf ik mijn opmerkingen. Ik had WEL een bundel en was op de hoogte van deze wijze van werken bij KPN. Daarom hield ik mijn tegoed via de pre-paid app angstvallig in de gaten. Maar dat die info op die app niet actueel is en wel een dag kan achterlopen is een kwalijke zaak (misleidend) en daarmee kassa voor KPN en pech voor de klant. Was even live voetbal aan het kijken en dan gaat het blijkbaar hard. Je krijgt wel een sms als je nog €2 beltegoed over hebt maar niet als je bundel bijna verbruikt is c.q. datum verloopt. Waarom krijg je bij een onbeperkt online maandbundel wel een sms als de termijn bijna verstreken is?
Maar goed. Ik waardeer dat Marcia dit topic heeft aangekaart. Zal mijn data aanvullen
2 jaar geleden ook al? Een ezel stoot zich in het gemeen geen 2 keer aan dezelfde steen. Toen niet even gedacht hoe dat is gekomen en maatregelen genomen om dit te voorkomen. Is het je niet bekend dat live uitzendingen data vreten? Dus even live voetbal kijken, tsja.
Hey Casey. Lees je mijn verhaal wel goed? Er bestaat een pre paid app, weetjewel!
En even ter aanvulling Casey. Ik keek via de interactieve tv app. Ook nog via wifi, maar de verbinding viel soms weg en dat pikte de bundel blijkbaar over.
Hey Casey. Lees je mijn verhaal wel goed? Er bestaat een pre paid app, weetjewel!
Heb ik ok, en?