Beantwoord

Ongevraagde sms'jes van 4239

• 29 januari 2016
  • 5 reacties
  • 301 keer bekeken

Ik reageer even namens mijn bejaarde vader.

Hij kwam er helaas deze week pas achter, doordat opeens zijn prepaid tegoed op was zonder dat hij zijn telefoon had gebruikt, dat er al sinds 12/11/2015 door de website  www.smscg.nl (KPN?) enkele keren per week sms'jes naar zijn mobiele telefoon zijn/worden gestuurd (afzender 4239). Zelfs als zijn telefoon uit staat gaat dit gewoon door. Per verstuurd sms is/wordt er 3 euro van zijn KPN prepaid kaart afgeschreven. Hij weet zeker dat hij zich nergens voor heeft aangemeld. Ook in de SMS historie op zijn telefoon is nergens terug te vinden dat er vanaf zijn telefoon door hem naar 4239 een sms zou zijn verstuurd waarmee hij eventueel een sms abonnementdienst zou hebben gestart. Terwijl een KPN medewerker op haar computer zogenaamd kan zien dat er op genoemde datum vanaf de telefoon van mijn vader naar 4239 een activeer sms zou zijn verzonden. Op internet zie ik meerdere klachten hierover. Ook dat dit al tijden speelt. Ik zou graag zien dat het geld op de rekening van mijn vader wordt teruggestort of dat zijn prepaid kaart voor het ten onrechte afgeschreven bedrag wordt gecrediteerd. 

H. Haan

icon

Beste antwoord door Marcia_ 1 februari 2016, 10:50

Je hebt inmiddels een inhoudelijk privébericht van me gekregen. Ik ga er vanuit dat je zo voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze gerust!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Goedemiddag ,

Welkom! Wat jammer om te lezen dat je vader nietsvermoedend aangemeld is voor deze dienst. Allereerst is het belangrijk dat de dienst beëindigd wordt. Dat kan je doen door 'STOP' te sms'en naar 4239. Je vader krijgt dan ook per sms een afmelding. Daarnaast kan via www.payinfo.nl de dienst geblokkeerd worden. Zo kan het niet weer per ongeluk aangevraagd worden.

Je vader hoeft niet persé een sms gestuurd te hebben. Zo zien wij dit wel in ons systeem terug. Je kunt ook denken aan mensen die misbruik maken van grote bedrijven, zoals Jumbo en NS. Deze mensen sturen een soort bericht/reclame naar telefoons waar je dan op kunt klikken om zogenaamd een waardebon of gratis kaarten te winnen. Als je hierop klikt en doorklikt, zonder de kleine lettertjes te lezen, kan je aan zo'n abonnement vast komen zitten.

Omdat ik goed begrijp dat je vader liever zijn geld ergens anders aan uitgeeft, wil ik zeker kijken of ik hem in de kosten tegemoet kan komen. Wil je daarom reageren op mijn privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Hallo,

Ik reageer namens mijn opa, 80jaar. Ook hij heeft over december een rekening van €120 doordat er buiten zijn bundel gebruik is gemaakt die sms diensten. Nu staat er over de maand januari al buiten zijn bundel €201,05 klaar. Mijn opa heeft normaal een rekening van €16.

We hebben al op alles stop gereageerd en we hebben ook op payinfo.nl gekeken waar ook geen sms diensten meer openstaan. Komt hij misschien ook voor de coulance regeling in aanmerking. Dit kan die man 1x betalen maar een 2de keer gaat niet lukken. Zo komen die oudjes wel in de financiële problemen.

Groet,
Ramona Teerink
Reputatie 4
Badge +2
Goedemorgen Ramona,

Wat balen dat je opa ook een hoge rekening heeft ontvangen door payinfo- of smsinfodiensten! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zijn geld opgaat aan dit soort diensten. Om je opa hiermee te kunnen helpen, heb ik zijn klantgegevens nodig. Ik stuur je zo een privébericht zodat je daarop kunt reageren ;)

Reputatie 7
Badge +29
Je hebt inmiddels een inhoudelijk privébericht van me gekregen. Ik ga er vanuit dat je zo voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze gerust!

Marcia,

Dank voor je acties.

Reageer