Beantwoord

Prepaid opwaarderen in de 90 dagen periode na blokkering (6 maanden niet gebruikt)

  • 4 April 2020
  • 9 reacties
  • 403 keer bekeken

Ik heb vanochtend geprobeerd de mobiele telefoon van mijn moeder online op te waarderen. Vanwege haar leeftijd en haar slecht zicht heb ik bij aanschaf van de prepaid er rekening mee gehouden dat dit ALTIJD mogelijk was. Zeker nu met de Corona-maatregelen, en zij zo goed als mogelijk in quarantaine moet blijven. Nu blijkt (na telefonisch contact) dat dit onmogelijk is als de GSM 6 maanden niet gebruikt is. Ik begrijp die blokkade wel een beetje; echter in deze tijd begrijp ik niet, zeker na telefonisch contact dat deze blokkade niet individueel opgeheven kan worden. WAARDELOOS !!!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Robyn_ 7 April 2020, 15:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Als het kpn simkaartje 6 maanden niet is gebruikt krijg je daarna nog een laatste 90 dagen om alsnog op te waarderen.

Het is bekend dat als je in die laatste 90 dagen zit, dat het online opwaarderen dan niet meer lukt, maar wat je wel kan doen is een beltegoed kaartje in een supermarkt kopen en dan opwaarderen.

Voordat je dat doet, probeer is naar het nummer te bellen, als dat nog kan, dan kan je doen wat ik hierboven heb beschreven en word je blokkade opgeheven.

Allemaal bekend, maar als je goed mijn bericht hebt gelezen is dat geen oplossing in mijn geval!

Reputatie 6
Badge +6

Allemaal bekend, maar als je goed mijn bericht hebt gelezen is dat geen oplossing in mijn geval!


In je bericht praat je over 6 maanden niet gebruik, en in dat geval was mijn oplossing wel degelijk een mogelijkheid.

Het prepaid van je moeder is dan waarschijnlijk al 9 maanden niet gebruikt (opgewaardeerd of een betaalde handeling uitgevoerd), als dat zo is, dan is het nummer inderdaad weg en die kan sowieso niet meer terug gehaald worden.

Je zult dan echt een nieuwe prepaid simkaartje moeten kopen helaas.

 

QUARANTAINE houdt in dat kaartje kopen in supermarkt en bij haar opwaarderen (of nieuw prepaid kaartje kopen, wat nog helemaal niet van toepassing is) NIET de oplossing is. Als het zo eenvoudig was, was dat al lang gebeurd!! 

 

Ze zit nog 3 maanden tussen haar “60 dagen niet gebruikt” en “90 dagen niet opgewaardeerd” periode. Ik vind het gewoon zeer klantonvriendelijk dat in deze periode en deze situatie de blokkade niet kan worden opgeheven!

Reputatie 7
Badge +28

@TrickyOne

Ik begrijp hieruit dat de telefoon nu tussen de 6 maanden en 9 maanden niet gebruikt inzit. Jij hebt echter niet de mogelijkheid om naar jouw moeder toe te gaan.  

Er is vast wel iemand die jouw moeder verzorgt. Vraag die persoon dan om een prepaid-opwaardeerkaartje voor jouw moeder te kopen in een supermarkten vraag die persoon dan ook om de telefoon weer opnieuw in gebruik te nemen. Desnoods maak jij 10 euro naar die verzorger over en dan kan het toch geregeld worden?  

 

Zucht!!!

Lijkt het er nu echt op dat ik deze oplossingen niet zelf kan verzinnen!!!

Ik heb het initiele bericht geschreven om mijn ongenoegen uit te drukken over het feit dat het online opwaarderen niet kan worden geactiveerd in deze tijden, voor deze situatie!!!!

Reputatie 7
Badge +28

Nou, dat ongenoegen ben je kennelijk nog niet kwijt. 

Volgens mij proberen @Misja20 en ik jou te helpen, maar daar zit je kennelijk niet op te wachten. 

Prima, over enkele dagen verwacht ik hier een moderator van KPN. Die gaat nog namens KPN reageren. 

Ik heb al via via een oplossing geregeld voor mijn 1e post. Hoop dat mijn ongenoegen er inderdaad toe kan bijdragen dat er een afdoende oplossing komt ZONDER daarmee zorgverleners te belasten. Denk dat zij wel iets beters te doen hebben wat niet vergelijkbaar is met een toets indrukken!

Reputatie 3
Badge +4

Hi @TrickyOne, welkom op het Forum van KPN! Goed dat je ons hebt weten te vinden. Voor ik inhoudelijk iets zeg wil ik iets aanstippen over het gebruik van het Forum. Dit is een Forum waar klanten van KPN met elkaar in gesprek gaan en elkaar adviezen geven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar weet dat iedereen mag schrijven wat diegene wil (onze huisregels in acht nemend). Hierdoor leren we vaak alleen maar van elkaar.

Om in te gaan op de situatie waar jij over schrijft: het klopt dat in de basis een Prepaid nummer minimaal één keer per maximaal zes maanden gebruik moet maken van het beltegoed om actief te blijven. Hierin op opwaarderen ook een optie. Wanneer dit niet gebeurt wordt het nummer geblokkeerd, waarna de gebruiker nog 90 dagen heeft om beltegoed op te waarderen. Dit kunnen zij gebruiken om het nummer weer te activeren, zoals Misja20 en Noordzee al aangaven. Via deze link, onder de vraag ‘Hoe lang is mijn Prepaid-tegoed geldig?’ vind je verdere informatie. 

Reageer