[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update

  • 2 November 2019
  • 294 reacties
  • 18918 keer bekeken
[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update
Reputatie 7
Badge +25

- OPGELOST - 

Zoals velen van jullie hebben gemerkt zijn er sinds de update van de KPN Prepaid app problemen. Ik heb de verschillende topics hier samengevoegd zodat het wat overzichtelijker is voor iedereen.

Ik heb onderstaande problemen allemaal doorgezet naar mijn collega's die op dit moment druk bezig zijn om het op te lossen. Zodra we een update kunnen geven zullen we dat hier gelijk doen. Excuses voor het ongemak!

Hieronder vind je alternatieven voor het gebruik van de KPN Prepaid app;

 

KPN Prepaid opwaarderen kan ook via onze site. Waardeer veilig en eenvoudig je beltegoed op met iDEAL, Creditcard of PayPal. Op KPN Prepaid opwaarderen

Prepaid saldo opvragen sms ‘SALDO’ naar 1266. Je ontvangt een tekstbericht terug met het actuele saldo

Activeren prepaid bundels kan door de shortcode te bellen, of direct via de online opwaarderen. Kijk voor alle prepaid bundels + belcodes op: kpn.com/prepaidbundel

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

294 reacties

Hallo @zwollemobiel (en anderen), naar wat ik heb begrepen is dat de betreffende afdeling inmiddels achter de oorzaak van het probleem is en dat er nu gewerkt wordt aan het oplossen van het probleem. Voor zover ik begrijp, loopt niet iedereen hier tegenaan. Anders zouden we ook nog meer meldingen hebben, mede gelet op het feit dat de app alleen op Android al meer dan 100000 keer gedownload is. Begrijp me niet verkeerd: elke melding van een niet-werkende app is er eentje teveel, maar er wordt echt wel gewerkt aan een oplossing, al duurt dat inderdaad heel lang. Ik vind het jammer om te lezen dat je je niet gehoord voelt.

 

Het is dat ik dual sim heb en momenteel  weinig onderweg,  maar langzaaman wordt het echt vervelend.

Dagelijks, gedurende een week probeer ik op te waarderen via sms 1299 maar steeds de melding: dienst niet beschikbaar, probeer het later nog eens. Is er uitzicht op het moment dat deze dienst weer functioneert?

Ik kan ook niet meer opwaarderen, heb het altijd gedaan. KPN wat is de oorzaak?

@Walk53

Er is een, langdurige, storing met opwaarderen via bank,sms,pincode. Dat werkt niet.

Je kunt opwaarderen via de kpn-site (Firefox, Chrome of Safari gebruiken).
En je kunt opwaarderen door een opwaardeerbon te kopen bij supermarkt, Bruna, rookwarenwinkel of benzinestation (een bemande als je die nog vindt :wink: )

Hoppla, de app is er weer en ik kon opwaarderen :relaxed:

Inderdaad.

Ik zie nu verbruik.

Maar m’n   aangekochte onbeperkt online bundel 17/11 j.l. @E 8,99 ben ik kwijt.

Kan ook niet goed controleren of m’n tegoed nu klopt.
Er is na aankoop van die bundel “duur internet verbruikt” omdat ik in de veronderstelling was dat ik in de bundel werkte. Dat de bundel niet werkte merkte ik pas op 29/11 :-( 

Tipo wegpoetsen bij de volgende update: Tabje verbruik “Verbuik uit bundel tonen”  =->VerbRuik

ja, ik zie ook weer mijn verbruik en bundels. Mooi verlaat sinterklaaskado

Reputatie 7
Badge +22

ja, ik zie ook weer mijn verbruik en bundels. Mooi verlaat sinterklaaskado

😂LOL!!!🤣

Ik zie mijn verbruik weer maar ik zie ook dat mijn beltegoed leegloopt terwijl ik niet bel en geen internet verbruik. Ra-ra hoe komt dit mijn roaming staat uit.

Roaming aan/uit  maakt geen verschil. Is bedoeld als je in het buitenland zit of in een gebied waar KPN geen bereik heeft.
Kijk eens naar “Gegevensgebruik” => “mobiele gegevens” => “Open internet via mobiele netwerk” dat moet uit staan. Ook “Apps alleen mobiele gegevens” uitzetten. Dat laatste is meestal al uit na voorgaande acties.
 

Sinterklaas is hier nog niet langs geweest, ehh jawel heeft een bundel weggehaald en mogelijk compensatie van de extra kosten van duur internetgebruik.:wink:

 

@FnA . Kan het zijn dat er toch verbruik van jouw kant is geweest? Zo niet, kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik heb in ieder geval je simkaart nummer en je mobiele nummer nodig. 

Waar zet ik apps alleen mobiele gegevens uit?

@FnA . Kan het zijn dat er toch verbruik van jouw kant is geweest? Zo niet, kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik heb in ieder geval je simkaart nummer en je mobiele nummer nodig. 

ik heb eerst gedaan van JanD schreef, verder moet ik het nu afwachten, ik weet allen nog niet waar ik apps alleen mobiele gegevens moet uitzetten.

Dat is al een goede eerste stap, @FnA . Hier zijn nog wat praktische tips om ongewenst dataverbruik tegen te gaan:

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

 

Tis toch niet te geloven....dit is alweer dag 3 dat die kl... app wéér niet werkt!!! Kan mijn verbruik nu niet inzien maar wat ik nog vervelender vind is dat ik nu ook niet kan opwaarderen via de app. Krijg nu gewoon t idee dat ze bij kpn denken....die prepaid gebruikers kunnen wel wachten want daar verdienen we toch niet veel aan!!! #bij abonnement wel een vergoeding bij storing #niet belangrijk genoeg #achteraan sluiten 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Jori8, sorry voor de late reactie! Ik ga er opnieuw voor je achteraan. Kan je aangeven welke versie van de app je hebt? Wat gebeurt er als je probeert te opwaarderen via de app? Wil je ook je forumprofiel updaten met je 06-nummer?

Of het bij een ander beter is? Geen idee, maar zolang over zoiets ‘simpels’? Met nog een paar akkefietjes erbij besloten kpn alles in een maar op te zeggen

Als topic starter wil ik even melden dat sinds een week bij mij alles in de app ook weer werkt. Er is wel iets vreemds aan de hand: Het lettertype is twee keer zo groot geworden. Met name op de overzichtspagina die daardoor onoverzichterlijker is geworden. Maar goed. Ben blij dat ik weer kan zien waar ik aan toe ben. Heb nog één dingetje: Ik vind dit forum onoverzichtelijk. Ik heb vaak geen idee wie er wat schrijft. Alles staat door elkaar en alles is in hetzelfde lettertype en dezelfde letterkleur. Dus of de moderator spreekt of de klant, of dat de moderator een klant citeert of voor zichzelf spreekt, ik moet als lezer maar een beetje raden. Ligt het aan mijn browser? Enfin. blij dat alles weer werkt. Baaï

Reputatie 7
Badge +30

Fijn om te horen dat het bij jou nu weer werkt, @Putty! Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van hoe dat er nu uitziet? Dan kan ik laten controleren of dit klopt.

Wat betreft het forum. Je kunt, als je het forum op een groter apparaat bekijkt, aan de linkerkant van elk bericht zien wie het schrijft. Daar staat de afbeelding en naam. KPN moderators hebben daar ook het woord Moderator achter hun naam, en een KPN logootje erop. In de tekst van een bericht zelf kun je eigen tekst onderscheiden van een quote omdat een quote schuingedrukt staat én  een verticale lijn ervoor heeft. En meestal staat er ook boven wie de quote origineel geschreven heeft. Ik heb als voorbeeld jouw bericht hieronder gequote.

 

Als topic starter wil ik even melden dat sinds een week bij mij alles in de app ook weer werkt. Er is wel iets vreemds aan de hand: Het lettertype is twee keer zo groot geworden. Met name op de overzichtspagina die daardoor onoverzichterlijker is geworden. Maar goed. Ben blij dat ik weer kan zien waar ik aan toe ben. Heb nog één dingetje: Ik vind dit forum onoverzichtelijk. Ik heb vaak geen idee wie er wat schrijft. Alles staat door elkaar en alles is in hetzelfde lettertype en dezelfde letterkleur. Dus of de moderator spreekt of de klant, of dat de moderator een klant citeert of voor zichzelf spreekt, ik moet als lezer maar een beetje raden. Ligt het aan mijn browser? Enfin. blij dat alles weer werkt. Baaï

 

Op een mobiel apparaat ziet een quote er hetzelfde uit. En daar herken je de schrijver van een bericht aan het, kleinere, fotootje met naam erachter linksboven het bericht. Moderators herken je daar aan een groene naam en KPN logo erachter.

 

@Frans365, jammer dit te horen. Het is gebleken dat dit toch allemaal wat minder simpel was. Heel vervelend, natuurlijk, en we hebben ons uiterste best gedaan (en blijven dat ook doen) om te zorgen dat het allemaal in goede banen terecht komt. Je noemt nog een paar andere akkefietjes die aan je beslissing bijdragen. Is er nog iets wat ze voor je kunnen doen verder?

 

Ik wil mijn bankrekening koppelen ik betaal de 0,01 cent (word ook afgeschreven) en dan word ik doorverbonden na pagina en krijg ik wit scherm met 500 | Server Error...en bankrekening is vervolgens niet gekoppelt...

Ondanks dat op 20 december bij mij er een update is geweest is de app nog steeds zo dood als een pier.

Een mooi wit scherm met een logo en Prepaid er onder en verder niets.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Buuske en @VFRikus wat vervelend dit.. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en hier aangeven welk merk en type toestel jullie gebruiken en op welk besturingssysteem (type en versie) deze draait? Jullie hebben niet toevallig het betreffende 06-nummer gekoppeld aan de MijnKPN app? Dat kan ook problemen opleveren met de Prepaid app.

Beste @Buuske en @VFRikus wat vervelend dit.. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en hier aangeven welk merk en type toestel jullie gebruiken en op welk besturingssysteem (type en versie) deze draait? Jullie hebben niet toevallig het betreffende 06-nummer gekoppeld aan de MijnKPN app? Dat kan ook problemen opleveren met de Prepaid app.

Aan de hand van jou bericht, heb 3 verschillende telefoons gebruikt, 3 verschillende browsers, ligt niet aan mij maar 100% zeker dat andere mensen hetzelfde hebben alleen benoem ik precies wat het probleem is alleen andere mensen zeggen dat niet lukt of niet werkt op te waarderen. Lees dat vrij veel in recente recensies of berichten

Aangevuld.

Rikus

 

"OPGELOST" -- werkelijk?

Zowel hier als in algemene topic Prepaid komen diverse problemen voorbij.

Zie bijvoorbeeld 

probleem met bestellen van internetbundel