[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update

  • 2 November 2019
  • 294 reacties
  • 18918 keer bekeken
[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update
Reputatie 7
Badge +25

- OPGELOST - 

Zoals velen van jullie hebben gemerkt zijn er sinds de update van de KPN Prepaid app problemen. Ik heb de verschillende topics hier samengevoegd zodat het wat overzichtelijker is voor iedereen.

Ik heb onderstaande problemen allemaal doorgezet naar mijn collega's die op dit moment druk bezig zijn om het op te lossen. Zodra we een update kunnen geven zullen we dat hier gelijk doen. Excuses voor het ongemak!

Hieronder vind je alternatieven voor het gebruik van de KPN Prepaid app;

 

KPN Prepaid opwaarderen kan ook via onze site. Waardeer veilig en eenvoudig je beltegoed op met iDEAL, Creditcard of PayPal. Op KPN Prepaid opwaarderen

Prepaid saldo opvragen sms ‘SALDO’ naar 1266. Je ontvangt een tekstbericht terug met het actuele saldo

Activeren prepaid bundels kan door de shortcode te bellen, of direct via de online opwaarderen. Kijk voor alle prepaid bundels + belcodes op: kpn.com/prepaidbundel

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

294 reacties

Zojuist heb ik mijn prepaid tegoed opgewaardeerd met € 15 om hiermee de Zorgeloos bundel te kunnen kopen. Noch via de Prepaid App noch via de MijnKPN App lukt dit. Heb dit probleem al eerder gehad, hoopte dat de problemen inmiddels waren opgelost.....Vorige keer uiteindelijk maar via de Mijn KPN App met IDEAL betaald (want geen optie om met het beltegoed te kopen en dus totaal het dubbele bedrag, namelijk € 30, kwijt). Omdat ik deze optie eigenlijk geen optie vind, heb ik net gechat met KPN. Dit verhaal geschreven en kreeg de suggestie om dan maar 'via de IDEAL App te betalen' of 'naar de KPN winkel te gaan.' Euhm.....aangegeven dat ik deze suggesties niet begrijp. Netjes gevraagd of deze persoon mijn vraag/probleem wel begreep. Geen respons en dus toen maar vriendelijk verzocht om een andere KPN medewerker in te schakelen. Vervolgens werd ik uit de chat gegooid 🤨.

Erg vreemde klantenservice van KPN. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om met mijn beltegoed de bundel te kopen? Lijkt me toch geen ontzettend moeilijke vraag?  En ja, ik heb beide Apps al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Drie keer....…

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Zeker niet opgelost. Ik kan op geen enkele manier een prepaid bundel kopen vanuit mijn (net opgewaardeerde) beltegoed. Pfff.....al uren mee bezig geweest, zonde van mijn tijd. 

Reputatie 7
Badge +24

Zeker niet opgelost. Ik kan op geen enkele manier een prepaid bundel kopen vanuit mijn (net opgewaardeerde) beltegoed. Pfff.....al uren mee bezig geweest, zonde van mijn tijd. 

Hi Grasje, welkom hier. 

Waar loop je precies vast? Hoe probeer je dit te doen? En wat krijg je dan te zien? 

Hoi Alex,

 

Drie uur geleden heb ik mijn prepaid tegoed opgewaardeerd met € 15 om hiermee de Zorgeloos bundel te kunnen kopen. Noch via de Prepaid App noch via de MijnKPN App lukt dit. De Prepaid App verdwijnt wanneer ik de gewenste bundel heb geselecteerd. Op de MijnKPN app ontbreekt de optie om de bundel via mijn tegoed te betalen. Heb dit probleem al eerder gehad, hoopte dat de problemen inmiddels waren opgelost.....Vorige keer uiteindelijk maar via de Mijn KPN App met IDEAL betaald (want geen optie om met het beltegoed te kopen en dus totaal het dubbele bedrag, namelijk € 30, kwijt). Omdat ik deze optie eigenlijk geen optie vind, heb ik net gechat met KPN. Dit verhaal geschreven en kreeg de suggestie om dan maar 'via de IDEAL App te betalen' of 'naar de KPN winkel te gaan.' Euhm.....aangegeven dat ik deze suggesties niet begrijp. Netjes gevraagd of deze persoon mijn vraag/probleem wel begreep. Geen respons en dus toen maar vriendelijk verzocht om een andere KPN medewerker in te schakelen. Vervolgens werd ik uit de chat gegooid 🤨.

Erg vreemde klantenservice van KPN. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om met mijn beltegoed de bundel te kopen? Lijkt me toch geen ontzettend moeilijke vraag?  En ja, ik heb beide Apps al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Drie keer.......

  •  
  •  
  •  
Reputatie 6
Badge +6

Niet helemaal handig, maar als het online opwaarderen via KPN niet lukt, kan je ook gewoon in veel winkels een opwaardeerkaartje kopen, die heb je al vanaf 10 euro, wat dus genoeg is voor de jouw gewenste bundel.

 

Wat betreft het activeren van de bundel, als het niet via de app van kpn wilt lukken kan je ook zo een bundel activeren door middel van een code.

Bel *143# ( verlengt niet automatisch of Bel *142# (deze verlengt wel elke maand, mits genoeg beltegoed)

Dit gaat dus om de onbeperkt online bundel van 8,99 e per maand.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Grasje, ik heb je eigen topic even verplaatst, zodat het overzichtelijk blijft. Wil je in ieder geval eens proberen om je 06-nummer te ontkoppelen van MijnKPN, zodat ‘ie niet meer in de MijnKPN app staat? Ik ben benieuwd of de Prepaid app het dan wel doet.

 

Daarnaast is de optie om naar de winkel te gaan voor een opwaardeerkaart een goede toevoeging van mijn collega. Het is me niet helemaal duidelijk wat je er niet aan begrijpt. Kan je dit toelichten? Dat het niet wenselijk is, snap ik. Maar het is wel een van de mogelijkheden. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Mocht het nog steeds niet werken als je het nummer hebt ontkoppeld, dan ga ik dit doorgeven. 

 

Als ik verder nog iets voor je kan doen, laat je het me dan weten?

Hoi Marcia (en Misja),

Wat ik er niet aan begrijp, is dat KPN suggereert dat de app problemen opgelost zijn. Dit is dus niet zo, dus waarom wordt dit dan gesuggereerd? Snap ik niet. Ik vind het erg vervelend dat wanneer ik beltegoed koop om een bundel mee aan te schaffen dus geen optie is. Dit zou KPN ook kunnen vermelden in de app, i.p.v. te verwijzen naar een winkel om een opwaardeerkaart te gaan kopen. Vind ik namelijk geen klantvriendelijke oplossing van KPN. Frustreert. 

Bedankt voor de tips. Uiteraard wil ik proberen  mijn nr. te ontkoppelen van Mijn KPN en mijn nr. toe te voegen op het forum. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen? Net naar gekeken maar het is me niet duidelijk waar wat te vinden. 

Groeten,

Laura

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marcia (en Misja),

Wat ik er niet aan begrijp, is dat KPN suggereert dat de app problemen opgelost zijn. Dit is dus niet zo, dus waarom wordt dit dan gesuggereerd? Snap ik niet. Ik vind het erg vervelend dat wanneer ik beltegoed koop om een bundel mee aan te schaffen dus geen optie is. Dit zou KPN ook kunnen vermelden in de app, i.p.v. te verwijzen naar een winkel om een opwaardeerkaart te gaan kopen. Vind ik namelijk geen klantvriendelijke oplossing van KPN. Frustreert. 

Bedankt voor de tips. Uiteraard wil ik proberen  mijn nr. te ontkoppelen van Mijn KPN en mijn nr. toe te voegen op het forum. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen? Net naar gekeken maar het is me niet duidelijk waar wat te vinden. 

Groeten,

Laura

Dat is dus wel een optie, je hoeft een bundel niet te activeren via de app, als je beltegoed op je simkaart hebt staan, kan je dus ook een bundel activeren op een andere manier, zie mijn vorige bericht.

Of bedoelde je iets anders?

Ben het wel met je eens wat betreft de app problemen hoor, dit was meer als een tijdele oplossing, volgende maand is het was wel opgelost…. neem ik aan.

Hoi Misja,

Dank voor je bericht. Ik ga proberen de bundel telefonisch te regelen zoals jij tipte. Dank voor het meedenken!

Het is gelukt 🥳 Super bedankt Misja!

Reputatie 7
Badge +30

Wat goed om te lezen dat de tip van @Misja20 de oplossing was! Ik ben het trouwens zeker met je eens dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn: ik wil soms wat te graag een oplossing zoeken in plaats van even stil te staan bij hoe irritant dit kan zijn 😉. Voor wat betreft het ontkoppelen: als je inlogt in MijnKPN (dat kan je het beste via de browser doen), dan kan je kiezen voor ‘producten’ en dan zie je als het goed is al ‘ontkoppel product'. 

Ik geef in ieder geval intern door dat je hier tegenaan loopt. Mochten we voor nu nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Bedankt Marcia. Bedankt voor je actie. Hoop dat de problemen rondom de app gauw zijn opgelost. Groeten, Laura

Reputatie 1

Hoi Marcia (en Misja),

Wat ik er niet aan begrijp, is dat KPN suggereert dat de app problemen opgelost zijn. Dit is dus niet zo, dus waarom wordt dit dan gesuggereerd? Snap ik niet. Ik vind het erg vervelend dat wanneer ik beltegoed koop om een bundel mee aan te schaffen dus geen optie is. Dit zou KPN ook kunnen vermelden in de app, i.p.v. te verwijzen naar een winkel om een opwaardeerkaart te gaan kopen. Vind ik namelijk geen klantvriendelijke oplossing van KPN. Frustreert. 

 

 

Dit heb je keurig onder woorden gebracht @Grasje . KPN laat aan de lopende band steken vallen als het gaat om Prepaid.

Gisteren probeerde ik weer eens via de KPN Prepaid App een bundel uit mijn beltegoed aan te schaffen. Lukte dus weer niet, want de App knalt eruit zodra je voor een bundel hebt gekozen.

Dus moest ik dit weer eens op een andere manier regelen.

De titel van deze draad ‘OPGELOST - Problemen KPN Prepaid app sinds update’ zou eigenlijk met onmiddellijke ingang gewijzigd moeten worden. Die problemen zijn namelijk alles behalve opgelost en dit duurt nu al zóóóóóóó lang. Onbegrijpelijk en KPN blijft de prepaidklanten maar frustreren.

Als voormalig Telfortklant kan ik niet anders zeggen dan dat ik naar Telfort terug verlang. Nooit problemen mee gehad. Hoe lang ik dit nog van KPN ga dulden? Misschien toch maar eens serieus naar een alternatief uitkijken.

@Jeffff . Jammer om te lezen dat het nog niet goed werkt. Ik kan niet ontkennen dat die app nog kuren heeft. We blijven jullie signalen doorsturen. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Grasje, @Jeffff en anderen: ik heb begrepen dat er inmiddels een update voor de app is. Zouden jullie de app ook willen updaten? Ik hoor heel graag of het dan beter werkt of dat jullie toch nog ergens tegenaan lopen. 

Reputatie 1

Beste @Marcia_ ,

Op dinsdag 4 feb heb ik inderdaad een update van de KPN Prepaid App geïnstalleerd.

Nu versie 2.3.14 (op telefoon met Android 7.1.1).

Uiteraard ga ik nu niet uit zitten testen of alles goed werkt (met name het aanschaffen van een bundel uit het beltegoed).

Om te beginnen heb ik nog een actieve bundel, dus voor de komende tijd niks nodig.

Bovendien zouden we toch mogen verwachten dat KPN zelf hun software in alle mogelijke omstandigheden tot in den treure uittest voordat die wordt vrijgegeven.

Het zal mij benieuwen of de update inderdaad de problemen oplost.

Het zal toch geen verbazing wekken als ik zeg dat mijn vertrouwen minimaal is.

Update van 3 februari vrijwel direct geinstalleerd, maar niet meteen getest. Wilde de app op 6 februari gebruiken, maar hij toont alleen het splash scherm, en bevriest dan op een manier die Android NIET herkent als “App reageert niet”. 
Gelukkig doet *101# het wel.

Huawei model PRA-LX1, Android 8.0.0, beveiligingspatch 1 januari 2019, kernel 4.4.23+

Ik zie de update naar een werkende versie zonder spanning tegemoet.

 

Reputatie 7

Dank voor je signaal, @Laaglander. Ik geef het door!  

Bij mij precies hetzelfde, en dat al dik drie maanden! Ongelooflijk!

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @VFRikus, wat ontzettend rot dit.. Je hebt wel de update van de app gedaan? En je loopt nu alsnog tegen precies hetzelfde aan als Laaglander?

Ha @VFRikus, wat ontzettend rot dit.. Je hebt wel de update van de app gedaan? En je loopt nu alsnog tegen precies hetzelfde aan als Laaglander?


Ja, updates staan bij mij op automatisch. Ik heb versie 2.3.14

App starten gaat prima, maar het openingscherm, wat altijd al heel lang in beeld was, blijft staan en verder gaat het niet. Waarom zetten jullie, als het zo moeilijk is, niet de vorige versie terug, die werkte tenminste!

Reputatie 7
Badge +17

@VFRikus Bedankt voor het achterhalen van de softwareversie. Het is helaas niet mogelijk de andere versie terug te zetten. Nadia heeft het dit probleem doorgezet/gemeld. Zodra wij hier meer over horen wordt het hier gemeld. Hopelijk wordt het spoedig opgelost. 

Helaas vandaag 01-03-2020 niet meer.

  • belbundel toe voegen uit mijn beltegoed van ruim 7 euro werkte niet (toets verder grayed out).
  • alles opnieuw opgestart: geen resultaat.
  • belbundel toe voegen uit mijn beltegoed van ruim 7 euro werkte niet (toets verder grayed out).
  • app opnieuw geinstaleerd: app werkt weer.
  • dus opnieuw: belbundel toe voegen uit mijn beltegoed van ruim 7 euro werkte niet (toets verder grayed out).
  • app uit gezet en weer geprobeerd aan te zetten: app stopt bij homescreen.

 

graag even niet meer vragen maar versie app, android versie, opnieuw installeren of aanbieden tegoed op te waarder: echt geen behoefte meer aan! Kost allemaal veel te veel tijd.

 

Maar wel:

  • zorg dat die app gewoon werkt of
  • zeg gewoon dat ik beter afscheid kan nemen van Telfort/KPN.

Paul.

@trouwetweevoeter : werkt het nog steeds niet? Dit kan een tijdelijke storing geweest zijn. Niet minder vervelend natuurlijk. 

Zou toch fijn zijn even serieus genomen te worden na alle calamiteiten.