Beantwoord

Opgewaardeerde tegoed niet erbij gekomen

  • 23 March 2023
  • 4 reacties
  • 138 keer bekeken

Voor mij geldt hetzelfde; gisteren sim kaart gekocht en in gebruik genomen. Naast de 2,50 en 7,50 van de kaart ook nog 10 euro opgewaardeerd, maar zie ik nergens terug. Mijn telf nummer staat in mijn profiel. Waar kan ik betalingskenmerk toevoegen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 March 2023, 08:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @LeonInHobby ,

Voor het aanvragen van extra beltegoed moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

 

Stap 3 is wat lastig te vinden. Je kiest in MijnKPN voor Produkten → Prepaid

Aanvragen extra  tegoed door invullen van een formulier (klik op hier)

Zie de muisaanwijzer in het plaatje (het handje), die staat op hier

Wat betreft opwaarderen: 

Beltegoed opwaarderen

Je kunt op de volgende manieren je prepaid tegoed opwaarderen:

 

Eenmalig online opwaarderen

Kies een bedrag of bestel direct een bundel via Prepaid opwaarderen.

 

Opwaarderen via sms

Meld je 1 keer aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen. Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345. Je beltegoed wordt direct opgehoogd. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

 

Mobiel opwaarderen

Registreer je voor SMS en mobiel opwaarderen via Mobiel opwaarderen. Bel voor mobiel opwaarderen naar 1244.

Lukt het niet om je aan te melden? Probeer dan eens een andere browser. Chrome werkt het beste.

 

Automatisch opwaarderen

Met automatisch opwaarderen bepaal je een vaste dag en een vast bedrag om je prepaid op te waarderen. Zo hoef je niet elke maand dezelfde handelingen te doen. Automatisch opwaarderen stel je ook gemakkelijk in via de KPN Prepaid App of in MijnKPN.

 

Opwaarderen via een opwaardeerbon

Je kunt in supermarkten, tabakszaken en andere winkels KPN opwaardeerbonnen kopen. Je kunt deze gebruiken om op te waarderen via sms of bellen.

  • Maak een sms met de volgende tekst: [code opwaardeerbon] Opwaarderen(bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen). Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.

 

 

Beltegoed opvragen 

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed
  • Kijk in MijnKPN of de MijnKPN Prepaid app

 

Een deel van deze info is afkomstig uit de kennisbank: 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @LeonInHobby, begrijp ik goed dat je naast de 2.50 en 7,50 zelf ook nog eens 10 euro wilde opwaarderen? Dit is wel betaald, maar niet als tegoed toegekend? Je kunt in de ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel het betalingskenmerk toevoegen. Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar!

Marcia,

Dat klopt. Ik wilde uitproberen hoe de netwerk-snelheid was op het kpn netwerk. Daarom heb ik een prepaid kaartje gekocht en geactiveerd. Ook een kpn-id aangemaakt, etc. Maar omdat ik er nog steeds niet mee kon werken heb ik extra 10 euro opgewaardeerd. Alleen zag ik dat nergens terug……
Een paar dagen later zag ik het wel terug in mijn KPN Prepaid-app, maar toen was het tegoed blijkbaar al op. Ma.w. in een uurtje of 2 voor 20 euro opgebruikt op een 4G netwerk. Omdat ik op een locatie zit waar ik performance problemen heb met het Vodafone netwerk ben ik aan het kijken welke provider een goed alternatief is… Maar goed, KPN is ms qua performance beter, maar administratief ook moeizaam. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het inderdaad! Je kan beter, eventueel een volgende keer, eerst een bundel aanvragen en dan het mobiele internet aanzetten. Dat scheelt aanzienlijk! Het zou zonde zijn dat deze ervaring ervoor zorgt dat je niet blij bent met KPN. 😕 Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.