Vraag

Opwaarderen buiten europa van mijn pre-paid

• 5 maart 2018
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Beste mensen,

Ik zit met een probleem... ik had een zakelijk abonnement en op advies van KPN zakelijk heb ik mijn zakelijke abonnement omgezet naar pre-paid ivm langdurig verblijf in het buitenland (Midden-Amerika).

Mijn nummer wou ik graag behouden. Voordat we vertrokken, één maand geleden heb ik 100 euro opgewaardeerd (ik dacht dat dit voorlopig wel voldoende zou moeten zijn als ik mobiele netwerk uitzet en alleen Wifi gebruik). Na één week was de 100 al bijna gehalveerd. Nu na 1 maand, heb ik nog maar 0,45 beltegoed. Dit is de eerste probleem, hoe is dit mogelijk?

Ten tweede, ik heb toen mijn beltegoed een kleine 6 euro was, mijn saldo opgewaardeerd. Dit is een actie die ik voor het eerst doe. Ik heb gegoogled en ik kwam bij beltegoed.nl uit (dacht dat dit van KPN was) en heb voor 30 opgewaardeerd. Ik kreeg netjes een code toegestuurd en ik moest bellen met *100*1244# om deze code op te kunnen geven. Na het bellen kreeg ik alleen de melding:
Beste klant, deze code is niet in gebruik. Groet, KPN.

Toen met KPN gechat en zij konden helaas niets voor mij doen. Lekker is dit, het bedrag is wel afgeschreven.

Daarna heb ik nogmaals geprobeerd beltegoed te kopen a 15 euro via de officiele kanaal van KPN. Dacht dat het nu wel zou lukken. Ik kreeg ook netjes een sms dat mijn beltegoed succesvol was verhoogd met 15,00 euro en dat mijn saldo nu 15,70 bedraagt.

Na mijn saldo checken op *101# (buitenland), bleek dit helemaal niet het geval. Mijn saldo gaat op onverklaarbare wijze alleen maar naar beneden terwijl ik echt alleen maar WiFi gebruik.

Ik heb nu nog maar 0,45 cent beltegoed en zit straks met een groot probleem. Er is totaal 45 euro afgeschreven van mijn rekening en niemand bij KPN schijnt mij te kunnen helpen.

Ik hoop dat een van jullie mij een spoedige oplossing kan geven.

Bij voorbaat enorm bedankt.
Ingrid

3 reacties

Reputatie 7
Buiten de EU is het: bellen € 2,50 p/minuut en gebeld worden € 1,28 per minuut.
10 minuutjes bellen is dan al € 25,00 en dan gaat het snel.

Internet: € 2,50 per MB; sms € 0,77 per stuk. (per 160 tekens)

Opwaarderen via kpn site: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .

Voor zover ik kan vinden bestaan er voor Prepaid geen bundels voor buiten de EU.
Reputatie 7
Badge +20
Beste @GeenZorgen, ik wil je niet het vel over je hoofd halen, maar weet je echt zeker dat je de mobiele data uitgezet? Zoals @PeterG al aangeeft is het bellen en gebeld worden best duur. Bellen er ook veel mensen naar jou? Dit zijn gewoon wat vraagjes om dingen te kunnen uitsluiten. Neemt niet weg dat het erg vervelend is wat er gebeurd met je beltegoed. Heb je eventueel SMS-diensten aanstaan? Ik noem maar iets. 🤔
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ingrid.

Wat een narigheid! Ik weet niet zeker of ik alles kan oplossen maar ik ga zeker mijn best doen om je te helpen.
Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Reageer