Beantwoord

Opwaarderen issue

  • 12 May 2020
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik probeer het beltegoed van mijn prepaid op te waarderen via mijn KPN app. Om telefoon te verifiëren nummer opgegeven en verificatiecode ingetoetst. Antwoord: SIM kaart activeren. Via de getoonde link telefoonnummer en simkaartnummer ingegeven. Antwoord: SIM kaart is reeds actief. Geheel nogmaals geprobeerd en weer hetzelfde antwoord. Kan dus niet opwaarderen. Welke stappen moet ik nu nemen om tocht te kunnen opwaarderen|?

icon

Beste antwoord door Gerhans 16 May 2020, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gerhans, welkom op het forum! Al deze stappen voer je uit via de MijnKPN app, of via de specifieke Prepaid app? Als je het via de MijnKPN app doet, download dan de Prepaid app en probeer het daar eens mee. Mocht dat ook niet lukken, dan kun je via deze pagina opwaarderen.

Hoi Erik,  via beide apps geprobeerd, het resultaat blijft hetzelfde. Opwaarderen niet mogelijk. Via jouw "deze pagina” kom je weer op het “06 nummer verifiëren” uit waarna het geheel weer vastloopt.

Reputatie 7
Badge +30

Dan komen we in cirkels terecht, da's niet handig. Wil je dan je forumprofiel invullen, en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan gaan we hier verder naar kijken. Vul bij ‘klantnummer mobiel’ graag zowel je 06-nummer als je simkaartnummer in.

Hoi Erik, ik heb het forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Gerhans. De sim is inderdaad actief. Wel zie ik dat het nummer niet is geregistreerd. Ik weet niet zeker of dat de oorzaak is, maar het kan meespelen. Ik wil je dan ook vragen om dit nummer aan je KPN ID te koppelen. Dat kan degene zijn die je hier voor het forum gebruikt, je kunt ook een nieuwe hiervoor aanmaken

 

Als je dat hebt gedaan, of je kiest voor het gebruiken van je bestaande KPN ID, log in op de MijnKPN met dat KPN ID. Als er nog geen producten gekoppeld zijn, krijg je gelijk op het eerste scherm de optie om een product te koppelen. Zo niet, klik dan in de bovenbalk eerst op Producten. Vervolgens kies je voor koppelen en dan mobiel. Vul het 06-nummer in en bevestig dit. Je krijgt dan per sms een code. Vul die in en bevestig opnieuw. Daarna is je nummer en simkaart gekoppeld. Wil je daarna eens opnieuw proberen om op te waarderen? In de MijnKPN app zul je dan moeten inloggen met het KPN ID waar je het 06-nummer net aan gekoppeld hebt. Voor de losse prepaid app raad ik aan die eerste te verwijderen, telefoon te herstarten, en hem opnieuw te installeren zodat je daar de koppeling ook even opnieuw kunt maken.

Hoi Erik, Volgens de KPN site was het nummer reeds gekoppeld aan mijn KPN-Id. Heb het nummer ontkoppeld en weer opnieuw gekoppeld en geprobeerd op te waarderen via de prepaid app. Dit is gelukt dus ik kan mijn nummer weer opwaarderen en gebruiken. Bedankt voor de hulp. Groet, Gerhans.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Gerhans!