Beantwoord

Opwaarderen prepaid

  • 26 April 2019
  • 10 reacties
  • 1556 keer bekeken

Het opwaarderen van mijn prepaid tegoed lukt niet, ik doe dit normaliter met de sms-code methode. Het lukt niet om de app te installeren...security reasons. Ik heb de browsergeschiedenis en de cookies verwijderd (dat was een tip die ik las) maar helaas.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 3 May 2019, 10:35

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @MLZ, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het opeens niet meer lukt om op te waarderen via sms! Ik kijk graag mee hoe dit kan. Je geeft aan dat je de app al geprobeerd hebt te installeren. Gaat het dan om de MijnKPN app of de speciale Prepaid App? En op welk toestel wil je deze app installeren?

Verder, een oplossing voor korte periode, kan je altijd online opwaarderen via onze website. Wil je dat eens testen, of dat wel werkt?

Tot slot, wil je jouw 06-nummer en simkaartnummer bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel plaatsen? Geef even een seintje als ik je verder kan helpen hiermee!
Beste Susan,

In mijn profiel staat het 06 nummer vermeld. Ik weet niet wat je met simkaartnr bedoelt; ik heb het 06 nummer gegeven en nu staat hetzelfde nummer bij simkaartnr.
Ik kan via de kpn-prepaid app die op de iPad staat wel opwaarderen, dus dat werkt wel. Deze app heeft wel gedraaid op op mijn HTC Legend
Te snel verzonden. De prepaid app heeft wel gewerkt op de telefoon, enkele weken geleden opeens niet meer. Telkens dus de security reasons. Nieuwe installatie lukt niet.
Telefoon: HTCLegend, One mini 2, Android 4.4.2.
Ik hoop dat deze info helpt om het systeem weer draaiende te krijgen.
Reputatie 7
Badge +21
@MLZ, heb je na het invullen van je Forum profiel ook op opslaan / bewaren gedrukt? Ik zie namelijk nog geen 06-nummer 🙈 Wil je het nogmaals proberen?
Tja. ik open het profiel, zie mijn telefoonnummer staan. Als ik het wil wijzigen krijg ik het aanbod van een pincode die ik kan gebruiken als ik mijn wachtwoord vergeten ben. En die pincode komt aan.
Ik hoop dat het nu wel gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +21
@MLZ, als je het Forum profiel opent zie je jouw nummer staan? Ik namelijk niet 😮 Bij welk vakje? Klantnummer mobiel of persoonlijke opmerkingen?

Wat bedoel je precies met wijzigen? De pincode in de Prepaid App / MijnKPN App wijzigen om via SMS op te waarderen? Want dat zou dan inderdaad goed nieuws zijn, als die aankomt!
Beste Susan,
Als ik inlog en naar profiel ga, zie ik mijn 06-nummer staan. Ook kan ik dat daar wijzigen (daar doelde ik op in mijn vorige reactie). Ik heb nu jouw link gevolgd en daar het 06-nr ingevuld en het model telefoon. De pincode die ik kreeg was niet een pincode voor mobiel opwaarderen met sms...helaas.
Ik zie niet iets staan om aan te geven dat ik mobiel wil opwaarderen.

Met vriendelijke groet,
MLZ
Reputatie 7
Badge +21
@MLZ, oke. Zou je de volgende stappen willen volgen? Je hebt als het goed is de eerste stap al gehad:
  • Ga naar MijnKPN. Kies voor 'inloggen Mobiel, Mobiel Internet'. Nog geen account? Dan kun je hier gratis en eenvoudig een account aanmaken.
  • Ga naar Opwaarderen in MijnKPN.
  • Klik op 'Registreren'
  • Geef aan of toekomstige betalingen gedaan worden met creditcard of automatische afschrijving van je bankrekening. Kies je voor bankrekening, dan kom je in het iDeal scherm van je bank voor een afschrijving van € 0,01. Kies je voor creditcard, dan vragen we je wat extra gegevens in te vullen.
  • Je ontvangt direct de pincode voor opwaarderen op je scherm. Je kan hiermee meteen gebruik maken van opwaarderen per SMS of via je mobiel.
Tip: vanaf februari 2016 kun je ook op de bankafschrijving voor mobiel en sms opwaarderen je pincode zien voor het opwaarderen. De pincode wordt als laatste in het betaalkenmerk getoond. Wanneer je pincode bijvoorbeeld 1234 is, zal het er zo uit zien: Code: 1234.

Heb je dat gedaan, dan kan je altijd en overal je beltegoed opwaarderen via SMS. Dat werkt als volgt:
  1. Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 1234 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 1234
  2. Je beltegoed wordt direct opgehoogd. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven
Beste Susan,
Dank voor de uitleg. Ik heb een nieuw account aangemaakt en bleek ook op dat account geregistreerd te staan met banknummer en al. Op dit account ook trouwens. Toen heb ik het gewoon maar weer geprobeerd...lang verhaal kort: het werkt nu weer!
Dank voor de moeite,
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen dat het gelukt is! 😉 Veel plezier ermee!

Reageer