Beantwoord

Opwaarderen prepaid

  • 28 January 2020
  • 5 reacties
  • 218 keer bekeken

Ik wil de prepaidkaart v mijn schoonmoeder via ideal opwaarderen maar krijg steeds “we hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken”. Probeer het later opnieuw”. Via alle denkbare browsers geprobeerd. 

Ik lees veel van deze ellende maar een echte oplossing heb ik er nog niet bij zien staan. Vergeet niet dat we iets willen kopen he!!:wink:

icon

Beste antwoord door Ab61 31 January 2020, 18:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Is haar nummer nog wel geldig en niet verlopen?

Als je er nog naar toe kunt bellen, en je schoonmoeder neemt op, dan is opwaarderen nog mogelijk. Kan het nummer helemaal niet meer gebeld worden dan houdt het op. Dan kun je alleen nog een nieuwe prepaidsim (en dus nieuw nummer) aanschaffen.

Een prepaid bij kpn blijft geldig indien steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik er weer gebruik van wordt gemaakt. Na die 180 dagen heb je nog 90 dagen om het nummer te 'redden’ d.m.v. opwaarderen.

Gebruik=bellen mét verbinding, sms sturen, internet gebruiken

En… gebruik je deze pagina voor opwaarderen?
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Hoi @Ab61 . Welkom op het forum.

Hele nuttige info van @PeterG . Heb jij hier iets aan gehad? 

Nog even antwoord op @PeterG ja je kon wel gebeld worden, nee je kon niet bellen en ja ik had idd die link om op te waarderen.

Nou, hier de oplossing…..telefoonnummer/beltegoed was idd bevroren omdat er zoveel dagen niet mee gebeld was. Kon niet opwaarderen met ideal, inderdaad met deze melding (we hebben uw aanvraag niet kunnen  verwerken, probeer later opnieuw). Ik heb een bon bij de supermarkt gekocht en ja hoor hij deed het. Daarna nog een fake opwaardering geprobeerd met ideal en ja hoor dit was geen probleem meer en was de melding weg. Ergo conclusio mijnerzijds; je kunt niet online opwaarderen als je nummer bevroren is.

Dank voor het meedenken, groetsels en prettig weekend

Heel fijn dat ie toch weer werkend te krijgen was.

Wel gek dat je online geen beltegoed (meer) kon kopen. Neem aan dat dat wel via de kpn website was, dus deze situatie mag Erwin wel nog even bij de (juiste) techneuten aankaarten. Want dat is ongewenst voor mensen die (ver) buiten Nederland wonen en voor nummerbehoud prepaid in de la hebben liggen.

Reputatie 6
Badge +6

Nog even antwoord op @PeterG ja je kon wel gebeld worden, nee je kon niet bellen en ja ik had idd die link om op te waarderen.

Nou, hier de oplossing…..telefoonnummer/beltegoed was idd bevroren omdat er zoveel dagen niet mee gebeld was. Kon niet opwaarderen met ideal, inderdaad met deze melding (we hebben uw aanvraag niet kunnen  verwerken, probeer later opnieuw). Ik heb een bon bij de supermarkt gekocht en ja hoor hij deed het. Daarna nog een fake opwaardering geprobeerd met ideal en ja hoor dit was geen probleem meer en was de melding weg. Ergo conclusio mijnerzijds; je kunt niet online opwaarderen als je nummer bevroren is.

Dank voor het meedenken, groetsels en prettig weekend

Dit inderdaad, aan de hand van de klachten op het forum, lijkt inderdaad daar het probleem te liggen.

En dat speelt al een tijdje, vreemd dat dat niet opgelost is inmiddels, want ik zie hier toch best regelmatig topics voorbij komen van mensen die hun nummer daardoor zijn kwijtgeraakt terwijl dat niet de bedoeling was.