Beantwoord

Opwaarderen prepaid beltegoed lukt niet meer

  • 31 March 2020
  • 7 reacties
  • 2428 keer bekeken

Ik probeer voor een prepaid KPN nummer het beltegoed op te waarderen. Helaas werkt dat niet meer als het nummer 6 maanden niet gebruikt is heb ik begrepen via de chat met een KPN medewerker.
Advies was om op te waarderen met een opwaardeercode. Ook dat werkt niet via 1244.
Vervolgens geprobeerd met de KPN Prepaid App maar ook dan wordt de verificatie SMS niet ontvangen.

Hoe kan ik wel opwaarderen?

icon

Beste antwoord door Misja20 3 April 2020, 17:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Is het nummer al niet volledig afgesloten? Wat krijg je te horen als je 1244 belt?

Als je 6 maanden niet gebruik hebt gemaakt van je aansluiting of opgewaardeerd, krijg je nog 3 maanden on alsnog op te waarderen, het is wel bekend dat als je in die laatste 3 maanden zit, het opwaarderen via de kpn site dan niet meer lukt, maar het zou wel moeten lukken met een opwaardeerkaartje…..

Reputatie 7
Badge +20

@Jan-Hendrik Het hangt er inderdaad wel vanaf hoe lang het geleden is dat je nummer buiten gebruik is gesteld, zoals Misja zegt. Ik kijk het graag voor je na. Kun je mobiele nummer en het het nummer van je simkaart in je Forum Profiel plaatsen? 

Hoi Bart, betreft mobiel nr (...). Ook al meerdere keren met KPN collega's gechat. De ene zegt mobiel nr is te lang niet gebruikt en daarom opgeheven. Maar laatste opwaardering was 02-09-2019 en daarna is er nog 100% zeker mee gebeld. Een andere collega heeft zelf opgewaardeerd met € 10.- en terug gechat met een half uur is het nummer weer actief. Maar helaas.
Als ik zelf nummer bel hoor ik: Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en probeer opnieuw. Mobiel is van mijn moeder van 81 jaar en zij kan wel bel tegoed opvragen maar als ze wil bellen hoort ze : uw telefoon is geblokkeerd omdat U uw telefoon 6 maanden niet heeft gebruikt daarom is uw telefoon geblokkeerd.  U kunt nog 90 dagen gebeld worden daarna vervalt uw nummer. U kunt uw nummer en bel tegoed behouden door op te waarderen.
Maar gebeld worden lukt dus niet en ook opwaarderen lukt niet. 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Bart, betreft mobiel nr (...). Ook al meerdere keren met KPN collega's gechat. De ene zegt mobiel nr is te lang niet gebruikt en daarom opgeheven. Maar laatste opwaardering was 02-09-2019 en daarna is er nog 100% zeker mee gebeld. Een andere collega heeft zelf opgewaardeerd met € 10.- en terug gechat met een half uur is het nummer weer actief. Maar helaas.
Als ik zelf nummer bel hoor ik: Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en probeer opnieuw. Mobiel is van mijn moeder van 81 jaar en zij kan wel bel tegoed opvragen maar als ze wil bellen hoort ze : uw telefoon is geblokkeerd omdat U uw telefoon 6 maanden niet heeft gebruikt daarom is uw telefoon geblokkeerd.  U kunt nog 90 dagen gebeld worden daarna vervalt uw nummer. U kunt uw nummer en bel tegoed behouden door op te waarderen.
Maar gebeld worden lukt dus niet en ook opwaarderen lukt niet. 


Hoe vraagt je moeder haar beltegoed op, via 1244? Wat krijg je te horen als je via 1244 probeert op te waarderen via een beltegoed bonnetje?

Andere manier van opwaarderen is om het via sms te doen. Je moet dan een smsje sturen naar 1266 met daarin als eerst de opwaardeercode (spatie) en dan de tekst OPWAARDEREN, eventueel dat het dan wel lukt…

Dat de klantenservice beltegoed er op heeft gezet, dat klopt dat het niet werkt, want dat word niet gezien als een opwaardering.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Jan-Hendrik Dank voor de toelichting. Het nummer zal inderdaad opgewaardeerd moeten worden en daarna moet er gebeld worden met het nummer. Het is belangrijk om dus minstens 1 keer in de 6 maanden te doen, om dit te voorkomen. Misja stelt een paar goede vragen en ik ben benieuwd naar de antwoorden. Ik hoor het graag. 

Probleem is verholpen

Reputatie 7
Badge +20

Goed om te horen, @Jan-Hendrik Dank voor de terugkoppeling! 

Reageer